Nightingale skrev 2008-02-29 15:02:41 följande:
Hon är väldigt speciell. En sån som bara ringer när hon behöver hjälp med något, tex måla ett rum, korrekturläsa en text, eller om barnen är sjuka (jag är sjuksköterska och har läst lite barnmedicin). Hon skulle aldrig någonsin höra av sig bara för att. Så ja vi har väl en väldigt konstig relation kan man säga. Men ändå. Man tycker ju att mitt bröllop skulle kunna vara ett tillfälle då jag för en gångs skull fick det som JAG ville.Hon vägrar ju förstå. Jag börjar misstänka att hon aldrig velat gå och nu hittade hon på ett skäl att slippa. När jag mailade till henne och skrev att jag gråtit en kvart så fick jag till svar: "Ja, du kan gott gråta, jag kommer inte så länge du inte ändrar din regel"
Bara din sista mening skulle få mig att bryta kontakten med min syster för all framtid. Hur f-n kan man skriva så? Du märker väl att det egentligen inte är ett problem längre att hon inte får ta med sina barn utan mer en principsak för att du har bestämt något som hon inte gillar!!!
Allvarligt talat Stå på dig.
Måste få fråga: Vill du att din syster ska komma egentligen?
Du skriver ju att "hon bara hör av sig när hon vill nåt". Ärligt talat tror jag ni skulle få det trevligare utan henne. Det är hon som går miste om något.
Eller det är väl det DU ska fråga dig "VILL jag att hon ska komma???. Om du känner att du inte kan vara utan din syster så får du kanske lov att ge dig men jag lovar att det kommer att sitta i huvudet hela bröllopsdagen och för all framtid. I annat fall tycker jag du ska säga till henne, "okej då räknar vi inte med dig på bröllopet" när osa datumet har gått ut.