Pappa
Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?
Det ska jag, tycker det är en fin grej.
Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?
Det ska jag, tycker det är en fin grej.
vi har tänkt oss brudöverlämning men kyrkan är inte anpassad för det - vad gäller lokalerna - så vi måste ta oss en funderare
Bride in England skrev 2008-04-10 14:05:03 följande:
Hur kan lokalerna inte vara anpassade? Hänger inte med alls Kanske för att vi gifter oss utomhus o jag inte har koll på kyrkor
om vi ska ha brudöverlämning ska min m2b stå framme vid altaret med bestman och invänta mig
De ska helst komma in vid altarringen - men ngn dörr finns inte där som går ut
däremot finns sakristian bakom altaret och där kan de sitta och vänta tills ceremonin ska börja
i det läget tycker jag lite synd om min m2b att han ska sitta gömd där kanske en timme - näää känns inte rätt alls
jag ska fråga vår vigselförättare om dörrar finns bak i kyrkan och gör det inte det är det dags säga till de inblandade att vi ändrar på vigselakten i det avseendet...
Ahaa då fattar jag! Men kan inte han gå in själv först, sen tärna + bestman sedan du och din pappa?
Alla går in när det startar alltså men m2b först så du kan gömma dig så länge..
Anirac1 - När min syster gifte sig så gjorde såhär:
Brudgummen och bestman väntade framme vid altaret (eller snarare vid sidan om och blickade mot kyrkgången. Sedan när musiken startade kom brud och far in följt av 3st tärnor.
Funkar inte det eller hur är kyrkan inte anpassad?
Jag vill gå in med min blivande man. Men min kille vill att jag ska bli överlämnad av pappa......
Jag tycker att det käns fånligt att gå in med min pappa. Min blivande och jag har ju träffats under fotograferingen en timme tidigare. Han blir ju inte direkt förvånad av att se mig..
Har pratat med min svärmor och hon föreslog att min m2b skulle gå fram lite diskret med bestman precis innan kyrkklockorna börjar ringa .... det är bruden som ingen ska se innan vigseln enligt henne
Varför är det OK att se brudgumen men inte bruden?
Stå på dig! Det är ju ändå er gemensamma dag och allt ljus ska väl vara på er båda i kyrkan? Strunta i amerikanskt tjafs
blivande fru carlsson skrev 2008-04-17 18:24:22 följande:
Halloj! Är denna tråd fortfarande igång? Trodde de bara var öppna i 3 månader, eller har jag missat nåt..?
Haha okej jag räknar som en kratta...