• Bluebride

Pappa

Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?

Det ska jag, tycker det är en fin grej.

• Svar på tråden Pappa
  • feministbrud

Jag men självklart! Jag är liberal och feminist och ajg anser inte att det bara är kvinnor som ska vinna på jämställdhet eller bara kvinnor som kan kämpa för det. Då blir det ju som någon skrev tidigare att jämstäldhet innebär att allt blir tvärt om och kvinnor förtryckr män. Och då har man ju inte vunnit något.

Stardusty skrev 2008-04-09 21:33:00 följande:
    Feministbrud - skönt att höra att du håller med mig om att det ibland behövs kämpas för män med
  • feministbrud

Men chrello, om du inser att det är förtryckande i andra länder, varför tycker du att den gesten är "fin" i Sverige? Är det inte samma gest?

• lycklig78
    feministbrud skrev 2008-04-09 21:36:04 följande:
    Jag men självklart! Jag är liberal och feminist och ajg anser inte att det bara är kvinnor som ska vinna på jämställdhet eller bara kvinnor som kan kämpa för det. Då blir det ju som någon skrev tidigare att jämstäldhet innebär att allt blir tvärt om och kvinnor förtryckr män. Och då har man ju inte vunnit något.
    Man behöver inte va varken liberal eller feminist för att tycka det ska vara jämnställt mellan könen. Brudöverlämningen är något vi är överens om och min blivande känner sig inte det minsta förtryckt
  • feministbrud

Nej, det förstår jag Jag ville bara visa att jag inte är feminist av arten som vill förtrycka män.

lycklig78 skrev 2008-04-09 21:38:18 följande:
    Man behöver inte va varken liberal eller feminist för att tycka det ska vara jämnställt mellan könen. Brudöverlämningen är något vi är överens om och min blivande känner sig inte det minsta förtryckt
  • lycklig78
    feministbrud skrev 2008-04-09 21:39:55 följande:
    Nej, det förstår jag Jag ville bara visa att jag inte är feminist av arten som vill förtrycka män.
    Aha!
  • fru Bruhn

Usch nu vet jag inte hur jag ska göra. Mitt dilemma är att min pappa och hans fru vet inte än om dom kommer på vårat bröllop, hm..jag vet!! Jag vill att min far ska gå med mig fram till min blivande. Om han inte kommer eller vill så vill jag att min styvfar som funnits i mitt liv i 34 år går med mig fram (han gör gärna det)Men när jag pratade med min fars fru så sa hon att dom som sagt inte vet än om dom kommer och att det finns väl tid än att bestämma sig på. Bara det att jag vill hyra något snyggt i klädväg åt papppa el. min styvfar, och som ni alla vet så lär man vara ute i god tid för detta. Tänkte jag skulle ringa pappa igen och fråga men jag känner att jag tjatar eller liksom tvingar mig på. samtidigt vill jag ju att han ska veta att om han inte går med mig fram eller kommer, så kommer min styvfar att göra det. Ja usch ni hör hur det låter. Vad tycker ni att jag ska göra? Hjälp!

• fru Bruhn

Snääälla, Önskar få lite råd.

• fru Bruhn

Ingen som vill ge råd hur jag ska göra?

• Bride in England

Varfor kan din pappa inte komma pa ditt brollop?! Ar ju den forsta fragan att kanske stalla...Nu kanske det finns en uppenbar forklaring men det ar nog viktigt att veta innan man ger dig rad...

fru Bruhn skrev 2008-04-10 07:48:35 följande:

Usch nu vet jag inte hur jag ska göra. Mitt dilemma är att min pappa och hans fru vet inte än om dom kommer på vårat bröllop, hm..jag vet!! Jag vill att min far ska gå med mig fram till min blivande. Om han inte kommer eller vill så vill jag att min styvfar som funnits i mitt liv i 34 år går med mig fram (han gör gärna det)Men när jag pratade med min fars fru så sa hon att dom som sagt inte vet än om dom kommer och att det finns väl tid än att bestämma sig på. Bara det att jag vill hyra något snyggt i klädväg åt papppa el. min styvfar, och som ni alla vet så lär man vara ute i god tid för detta. Tänkte jag skulle ringa pappa igen och fråga men jag känner att jag tjatar eller liksom tvingar mig på. samtidigt vill jag ju att han ska veta att om han inte går med mig fram eller kommer, så kommer min styvfar att göra det. Ja usch ni hör hur det låter. Vad tycker ni att jag ska göra? Hjälp!
  • stenbruden

Tycker att du ska fråga din styvpappa istället eftersom han redan (om jag fattat det rätt) sagt att han vill.
    Att din pappa funderar över att ens komma visar, för mig som utomstående, att din styvpappa verkar bry sig mer..
    Det är ju en ära att få den frågan så måste man fundera på det så välj hellre styvisen
    Det gjorde jag.

Givetvis vet du bäst själv men detta var ett råd från en helt utomstående... Vem har funnits där för dig i vått o torrt? Ven är egentligen viktigast för dig?
    Lycka till!

fru Bruhn skrev 2008-04-10 08:15:01 följande:

Ingen som vill ge råd hur jag ska göra?