• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • kalevala
    AoM skrev 2008-02-15 17:15:15 följande:
    BridesillyÅåååh, i den tredje butiken hittade jag KLÄNNINGEN!!! Var först till en butik där jag provade tre st men de var inte min stil, i andra butiken provade jag ca sex st men det var USEL service där. Så i tredje butiken... Där fanns den. Känns som om jag har haft tur, första dagen jag provar klännignar hittar jag MIN klänning, efter mindre än två timmar på stan! Och priset var bra också :)
    GRATTIS VAD KUL!!!!!!!!!
  • AoM

Nixa 929, den satt perfekt! Dock tog jag en storlek mindre, har minskat 12 cm i midjan sedan hösten och har väl tänkt fortsätta lite till. Så expediten tyckte att jag skulle ta en storlek mindre, har ju ngr månader kvar att minska :)

Så du ska köpa en ny? Men vilken tur att du fick lämna tillbaka den! Bra service!!

Vad är det för ngn du har hittat nu och vilken hade du innan?

matteve skrev 2008-02-15 17:20:38 följande:
    Åh, vad kul att du hittade klänningen!! Vad blev det för en?Jag har SJÄLVKLART hittat min NU. Fast jag redan köpt en! haha.. men men, ska nog beställa ändå - fick lämna tillbaka min klänning sa de. Grejjen är att jag inte kan prova den jag nu hittat, men eftersom det är ur samma kollektion, så borde den sitta någorlunda. Eller hur? Annars får jag väl chansa! Men vill ha!!!
  • bridesilly

Va roligt

Har också testat nixa idag. Fast i balklänningar. Fick ett ryck när jag var inne på provning av brudklänningen

AoM skrev 2008-02-15 17:15:15 följande:
    BridesillyÅåååh, i den tredje butiken hittade jag KLÄNNINGEN!!! Var först till en butik där jag provade tre st men de var inte min stil, i andra butiken provade jag ca sex st men det var USEL service där. Så i tredje butiken... Där fanns den. Känns som om jag har haft tur, första dagen jag provar klännignar hittar jag MIN klänning, efter mindre än två timmar på stan! Och priset var bra också :)
  • matteve

Jag har båda i mitt galleri. Den blåa vill jag ha i vit chaffong.. den klänning jag nu har är ivory - fin den med!

AoM skrev 2008-02-15 18:13:43 följande:
    Nixa 929, den satt perfekt! Dock tog jag en storlek mindre, har minskat 12 cm i midjan sedan hösten och har väl tänkt fortsätta lite till. Så expediten tyckte att jag skulle ta en storlek mindre, har ju ngr månader kvar att minska :) Så du ska köpa en ny? Men vilken tur att du fick lämna tillbaka den! Bra service!! Vad är det för ngn du har hittat nu och vilken hade du innan?
  • 2008-08-09

Idag har vi varit och bokat tid för utprovning av sambons kläder!
    + att vi också nu har bestämt vad det blir för solo-låtar i kyrkan.
    Skönt att det tas en del beslut ibland

• nilia

AoM:
    Vilken UUUUUUUUUNDERBAR klänning! Den var verkligen såå fin=)
    Var inne på nixas hemsida och kikade! Min är oxå en nixa, det är bra grejor=)

2008-08-09:
    Vilka låtar blev det? Nyfiken=)

• 2008-08-09
    nilia skrev 2008-02-15 21:03:52 följande:
    Vilka låtar blev det? Nyfiken=)
    För alltid med Sara Löfgren och För kärlekens skull med Ted Gärdestad. Vi har 3 solister (tjejer) och ville jättegärna ha en lite "rockigare" låt också. "Vår" låt Curly Sue-Takida hade varit helt underbar, men jag vill nog ha originalet tror jag..
    Så vi ska försöka få med den låten på CD på festen istället, hur vet jag inte än...
  • blivandefrularsed

AoM
    Kollade också på din klänning och den är sååå fin!!!

• AoM

blivandefrularsed

Tack så mycket! Jag blev helt förälskad när jag hade kommit i den!

• AoM

Hur många här inne är det som har tänkt ha slöja?

När bi började planera för ett år sedan var jag helt emot tanken på slöja, men så för kanske ett par månader sedan ändrade jag mig och ville ha en liten enkel slöja, absolut utan spets.

Då jag provade klänningen i fredags föreslog expediten att jag skulle prova med en slöja till. Ja visst sa jag, bara den är utan spets.
    Men jag måste bara älska tjejen i butiken, för inte nog med att hon övertalade mig att prova denna klänning, hon tog även med en slöja med en tunn spetskant, och jag ÄLSKADE den!!

Eftersom klänningen är enkel på så sätt att det inte är ngn spets blev det så vackert med den tunna spetskanten på slöjan. Pricken över i liksom :)

Väl ute ur butiken ringde jag sambon direkt och berättade att jag hade hittat KLÄNNINGEN :) Sen fick mamma ett samtal och väl hemma ringde jag blivande svärmor.
    För kanske ett halvår sen erbjöd hon mig att jag kunde låna hennes slöja om jag ville. Då var jag inte alls intresserad av att ha slöja men nu har ju det ändrats. Svärmor blev jätteglad att jag ringde och bad att få se slöjan!! Det hördes hur rörd hon blev!!

Kul kul, så nästa gång vi åker dit ska jag prova hennes slöja!

• nilia

AoM:

Jag ska oxå ha slöja! Först kände jag inte för att ha det men sen när jag provade med slöjan så kände jag mig verkligen som en riktig brud=)
    Hade egentligen velat ha min mammas slöja men den passade inte såbra ihop med min klänning!

Det finns bilder i mitt galleri om någon vill se min slöja och klänning;)

• Virvel

Vad kul att vi ska ha samma modell på klänning!!! Den är så fin. Jag hade inte tänkt att ha slöja men provade till klänningen och det fanns ingen tvekan om att det var helt rätt.

AoM skrev 2008-02-17 12:19:52 följande:
    Hur många här inne är det som har tänkt ha slöja? När bi började planera för ett år sedan var jag helt emot tanken på slöja, men så för kanske ett par månader sedan ändrade jag mig och ville ha en liten enkel slöja, absolut utan spets.Då jag provade klänningen i fredags föreslog expediten att jag skulle prova med en slöja till. Ja visst sa jag, bara den är utan spets. Men jag måste bara älska tjejen i butiken, för inte nog med att hon övertalade mig att prova denna klänning, hon tog även med en slöja med en tunn spetskant, och jag ÄLSKADE den!! Eftersom klänningen är enkel på så sätt att det inte är ngn spets blev det så vackert med den tunna spetskanten på slöjan. Pricken över i liksom :)Väl ute ur butiken ringde jag sambon direkt och berättade att jag hade hittat KLÄNNINGEN :) Sen fick mamma ett samtal och väl hemma ringde jag blivande svärmor. För kanske ett halvår sen erbjöd hon mig att jag kunde låna hennes slöja om jag ville. Då var jag inte alls intresserad av att ha slöja men nu har ju det ändrats. Svärmor blev jätteglad att jag ringde och bad att få se slöjan!! Det hördes hur rörd hon blev!! Kul kul, så nästa gång vi åker dit ska jag prova hennes slöja!
  • AoM

*skrattar*
    Ja det var lusigt, men den är ju så fin så det är inte konstigt att fler har den :)

Ja visst blev det fint med slöja?!! Tänkte du ha blommorna på höften eller ta av dem?

Virvel skrev 2008-02-17 15:40:07 följande:
    Vad kul att vi ska ha samma modell på klänning!!! Den är så fin. Jag hade inte tänkt att ha slöja men provade till klänningen och det fanns ingen tvekan om att det var helt rätt.
  • bridesilly

Jag ska också ha slöja. En kritvitt från aspera med tunn sidenkant i armbågslängd. Har alltid velat ha en slöja

• Mrs Robin Hood

Tjejer jag behöver råd. Har varit och provat klänningar i helgen och hittade en jag tyckte var helt underbar. Visade sig vara samma som AoM. Bra smak vi har ;) Har dock lite beslutsångest för jag har bara varit i en butik och provat. Ska man slå till eller titta vidare? Man är ju rädd att den köps av någon annan innan jag hinner bestämma mig.

• bridesilly

Inte så konstigt att många fastnar för den modellen, den är ju sååå snygg Har du hittat en kläninng som du gillar och känner dig fin i så är det säkert den som är rätt. Men det klart att man måste känna att den är rätt. Känns det så så slå till innan nån annan norpar den före dig!
    Mrs Robin Hood skrev 2008-02-17 16:36:32 följande:

Tjejer jag behöver råd. Har varit och provat klänningar i helgen och hittade en jag tyckte var helt underbar. Visade sig vara samma som AoM. Bra smak vi har ;) Har dock lite beslutsångest för jag har bara varit i en butik och provat. Ska man slå till eller titta vidare? Man är ju rädd att den köps av någon annan innan jag hinner bestämma mig.
  • Virvel

Jag kommer att ta bort orginalblommorna och istället ha två av dom som det finns bild på i mitt galleri. Tycker att dom känns lite roligare och mer arbetade.

AoM skrev 2008-02-17 15:47:42 följande:
    *skrattar*Ja det var lusigt, men den är ju så fin så det är inte konstigt att fler har den :) Ja visst blev det fint med slöja?!! Tänkte du ha blommorna på höften eller ta av dem?
  • Virvel

Ha, ha. Kul om du också bestämmer dig för den klänningen. Då är vi tre i samma klänning och på samma dag.
    Kan inte butiken beställa en åt dig om du bestämmer dig senare för att du vill ha 929:an?
    När jag bestämde mig för min så provade jag den bara i grönt för den fanns inte inne i ivory eller vit och sedan beställde butiken den i ivory åt mig.
    Mrs Robin Hood skrev 2008-02-17 16:36:32 följande:

Svar på tråden 080809 del 2