• bridesilly

Augusti 2008 forts

tog mig friheten att fortsätta augusti tråden för 2008

• Svar på tråden Augusti 2008 forts
  • bridesilly

Hej tjejer

Ser att det diskuteras lösnaglar. Ska man göra det själv så rekommenderar jag depends tippar och gele, det blir jättefint och håller toppen. Min arbetskamrat använder detta fast hon jobbar i vården och håller på med hästar om dom håller Kostar 150kr på åhlens och nästa gång behöver man bara köpa tippar då gelen räcker längre

• Emkalo

Hej allihopa!

Har ni haft en bra midsommar? Hoppas det!

Kul att se att fler har joinat oss! Vi får se till att skaffa en bättre lista?!

Vad har alla för bröllopsdatum?

• kluddan

jag ska gifta mig den 25 augusti

• aug08

Hej tjejer!

Hoppas ni mår bra i sommarvärmen (varmt i sthlm i alla fall). Här är det strålande:)

Igår diskuterade vi vår gästlista och kom fram till att det är vårt bröllop och det betyder att vi får bjuda precis vem vi vill vilket resulterade i att vi minskade listan till 54 vuxna. Det blir verkligen bara den närmsta släkten och de allra närmsta vännerna. Några kanske blir lite sura men det må så vara, det är vår dag och vi som bestämmer (märker ni hur jag övertalat mig själv?)...

Vi har kommit på en sak till, vi kommer att skriva på inbjdan/hemsidan att de som vill ta med sina barn är jättevälkomna att göra det men att de får ordna egen mat, är det knäppt? Maten kommer ju räcka till barnen också men kanske inte faller alla små i smaken men då får man ta med egen barnmat tycker vi. De lite större kan ju som sagt äta av vuxenmaten men bebisarna tänker vi på... Tankar?

• aug08

Hm, det där med budget diskuterades såg jag. Vi har använt oss av budgetverktyget här på BT men tagit bort många poster samt lagt till några. Vi är uppe i 85.000 för drygt 50 gäster, bröllopsresan inkluderad dock. Inte heller har jag några klänningsutgifter... Men bara fotograf och musik på festen är ju typ 10.000 kronor, hur lyckas ni andra hålla nere det så?

• bridesilly

emkalo

har du inte sett inlägget om augustilistan jag gjorde eller menar du bättre lista än så?

• kluddan

Vårt bröllop kommer gå på max 15.000. DÅ står mina föräldrar för maten o mina blivande svärföräldrar för tårtan. Vi har hållt nere kostnaderna genom att ladda vår ipod med blandad musik istället för ett band. Sen är sambons bestman super bra på att fotografera så där spar vi dom pengarna.

Så det handlar ju mycket om kontakter också, mina föräldrars granne är florist så hon fixar buketter o dyligt för inköpspris, sprit köper vi i Tyskland osv

• aug08

kluddan: Aha, då förstår jag. Ja utan mat och tårta (och om vi inte räknar med resa) är vi nere på kanske 30.000. Vi funderar också fram och tillbaks på att spara in på saker men samtidigt är det här en "en-gång-i-livet-upplevelse" och vi vet inte om vi vill spara på saker som betyder att vi måste engagera oss eller andra. Men vi funderar också, har en far som är en superb fotograf så där kan vi ju spara en del. Musiken är jag osäker på dock... Ja, tur att det är ett tag kvar att fundera;)

• Emkalo

Bridesilly, nu såg jag listan :) Jo dte var jättefin :) Jag menade mer att det har ju tillkommit fler...Kluddan m fl. Och de kanske ville lägga in sig i listan?!

Aug08, tycker inte att ni har en farligt stor budget. Vi var först inne på 150 000 kr bröllop. sen kom vi på att vi inte ville lägga ner så mkt pengar, så vi tänkte åka till Boston och gifta oss (så fick alla som ville följa med) eftersom vi har bott där under ett halvår och kanske åker tillbaka för 1-2 år. Men den planen sket sig för min m2b's mamma var inte alls pigg på idén och dte kanske blir svårt för hans 80+ åroga mormor att följa med. Men sedan bestämde vioss fö att gifta oss i sverige men då sänka kraven och kostnaderna. Men i sthlm går det knappt att komma ner i kostnad så vida man inte har bröllopsfest typ hemma i trädgård/liknande.

vi försöker spara in på saker som ionte är så viktiga för oss, t ex brudbukett för mig (har 0 intresse för det - än så länge ;)), köpa sprit själva från Tyskland/Baltikum, vi känner solisten till kyrkan (en nära vän till mig), köper en billigare klänning (vill inte lägga 15000 kr på en en-gångs-klänning), musik kommer vi förmodligen fixa genom Ipod eller liknande.

Jag är osäker på hur vi ska göra med fotograf... det kommer kosta skjortan...

• bridesilly

Jag har kollat överallt och jag fattar inte hur man lägger till it TS om det ens går, är det någon som vet?

• Emkalo

Bridesilly, strunt i det, det kanske bara går på Familjeliv.

• bridesilly

emkalo

verkar vara så ja, men vi får väl fylla på eftersom

• aug08

Halloj tjejer! Ska vi bestämma att vi förtsätter i den andra tråden, listan?? Kom in dit nu vetja;)

Svar på tråden Augusti 2008 forts