Glitter tråden...3
Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!
Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)
Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html
Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!
Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)
Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html
Har ni dåligt väder hos er Iza? Här har vi äntligen fått sommar och sol
Nej, vi far inte till Phuket utan tar en taxi från Bannkok till Hua Hin där vi ska bo. Visserligen har vi planerat att fara till Bannkok några dagar också på tu man hand och utforska staden.. men mesta tiden kommer vi att bo hos våra kompisar som vi far ner med. Bo gratis i fint hus tackar man ju inte nej till
Mer har vi planerat in att fara till det där Tigertemplet som dom visar i reklamen från Animal Planet (tror att även Discovery visar den ibland), men dit kommer vi nog att fara alla fyra då även våra kompisar vill fara dit. Det roliga är att dom fått för sig att det ligger jättelångt ifrån Hua Hin, men när jag började kika så såg jag att det inte alls var så långt från Hua Hin
Visst hade det varit billigare om vi kunnat fara i sept/okt, men då vi tyvärr var tvugna att anpassa oss efter våra kompisars resedatum (vill ju gärna att dom följer med första gången så att vi hittar dit) så blev det dec och då blev det ju dyrare
Nattson: Jag har sett sådana där stenar till håret på Glitter
Nu har vi bokat resa!!!
Vi åker till Phuket den 20 november och kommer hem den 5 december, direktflyg nonstop från Luleå. Perfekt! Vi har inte bokat något hotell än men ska boka första nätterna, sedan vill vi åka runt lite. Krabi är den huvudsakliga destinationen.
Iza: Jag har sökt resor på nätet men inte hittat något billigare, inte ens från Stockholm. Kanske har jag letat på fel ställe? Men just nu skiter jag i om vi hade kunnat spara några tusenlappar, huvudsaken är att vi slipper byta plan flera gånger och att vi fick biljetter vid den tidpunkt som passar oss bäst! Så jag är nöjd!
Hej tjejjer! tittar bara in jättekort, har tusen saker att göra idag! Ska lämna Leo till Tomas föräldrar ute på Blidö (vid norrtälje) idag och sedan packa och göra iordning huset.
Jag åker till Grebbestad imorgon med ett stort gäng tjejjer och Tomas är i Halmstad med en massa grabbar, vi komemr hem på söndag och är hemma några dagar, sedan åker vi ner till Falsterbo i 10 dagar.
Kramiz!!
Karin är tomas i halmstad!? Det är andi ocksa! Han spelar där sista kvällen idag för denna veckan!
Vicky jag kan kolla om jag hittar nat billigare men det kanske inte finns..
Vad härligt Vicky!! Hoppas så att ni får det riktigt lungt och skönt där.. vem vet.. kanske storken kommer 9 månader efter resan
Skönt att det är onsdag idag.. tänkte fara till Skärholmen efter jobbet och strosa i butiker en stund.. samt ta en plusmeny på McDonalds så att jag får ytterligare ett glas
I morgon ska jag till Södertälje och prova min klänning. Hoppas så att den sitter bättre nu och att den är mer lik orginalet än vad den var tidigare *håller tummarna så de blir blå*
På fredag far vi till Åland igen. Har fullt program där med begravningen, middag och cruising. Eventuellt ska jag dit nästa helg med då min ena kompis bjudit in oss på kombinerad 10-årig bröllopsdagsfest, 40-års fest och inflyttningsfest... vi får väl se.. B vill inte fara och jag vet inte om jag känner mig upplagd för festen just nu.
Håll tummarna för mig på fredag tjejer.. ska till läkaren och få besked om jag måste operera min axel eller inte. Själv hoppas jag verkligen att jag slipper det i o med att jag inte vill ha ett stort fult ärr på ena axeln
Hej!
Nu är vi hemma från landet igen.
Har lite brådis nu så jag hinner inte skriva allt..
Men Vicky, jag var i Thailand och reste runt i nästan en månad så jag har lite koll, ni ska defenitivt söka upp hotell på plats!
Jag kan skriva mer om det sen när jag har tid, ska träffa en kompis om 20 min.
kram så länge.
Jaha, så var det måndag igen...
Läkaren jag träffade i fredags var ingen höjdare. Besöket tog hela 2 min och jag fick besked om att min axel skulle vara helt bra följande dag?!?!??! Han klämde på axeln i ca 3 sek och lyssnade inte när jag sa att den var rätt så ok när jag knaprar Voltaren... Inte 17 är den bra än. Har väldigt ont fortfarande.. Vi får väl se vad som händer.
Begravningen var jättefin och minnesstunden likaså. På kvällen var vi och käkade middag på en fin restaurang.. men attans vad dyrt det blev *grinar illa* Cruisingen var också ovanligt rolig i år. Kom inte hem till pappa förrän vid 23-tiden och då hoppade jag in i bastun. Ni kan inte ana hur skönt det var att sitta där i värmen med min onda axel! Hade ingen som helst värk alls när jag satt i bastun
Igår hade vi med oss mina brorsbarn när vi for hem igen. Släppte av dem hos sin mor i Täby och passade på att fika lite innan vi for vidare hemåt.
Själklart lyckades jag böja en nagel så att det började blöda. Har skitont i den idag *huga*
Det blir ingen fest på Åland för oss nu inkommande helg. Jag tackade nej jag med. För det första så har jag fortfarande för ont i min axel för att orka med fester, för det andra så är det Tullingemarknaden den helgen och vi ska dit och sälja prylar och för det tredje så kommer några kompisar från Åland över och stannar hela helgen
Hur har era helger varit?
hej hej tjejer! Idag har jag stand-by och väntar bara pa att bli ringd.. Annars händer det inte sa mkt här.
I helgen festade jag och min kompis pa gayklubb i malmö. Det var hans födelsedag sa vi drack och käkade tarta och annat gott! Ren tur att jag var ledig just den helgen! :)
Ylva vad trist med din axel. jag menar vilken nytta at
ops,...
nytta att träffa en läkare om han vägrar se till symptomen och försöka lyssna pa sin patient???!
Jess hoppas allt är bra med lille Lucas! Har du inga nya bilder?
Karin where have u been?! Ni kommer väl snart ner och jag ska ju jobba.. :( Hade hoppats att vi kunde ses igen. Miss u!
Vicky hur har det gatt med reseplanerandet? Är ni helt färdiga med huset nu?
Näää precis... vilken nytta har man av läkare om dom inte lyssnar?
Var olydig och läste journalen både från akutbesöket och läkarbesöket i fredags. I akutjournalen stod det klart och tydligt att det var en "ruptur både i muskeln och i senan" men i läkaranteckningen från i fredags står det att jag är nöjd med medicineringen och att jag själv tycker att jag är mycket bättre?
Inte direkt vad jag sa heller... men men.. dom vänder väl allt till hur dom vill ha det och det är ju lättare att snoppa av någon och skriva vad dom själva tycker iställer för att lyssna på patienten.. då blir det ju mer jobb *suck*
Låter som om du hade en jätterolig helg Iza!
När kommer du upp till sthlm??
Hej tjejjer!!
Nu är jag hemma från tjejveckan i Grebbestad igen, fy fasen vad kul vi har haft!!! Mkt ragg, dricka, god mat och tjejsnack =)
Är hemma mån- ons nu och sedan åker vi ner till Falsterbo i drygt en vecka.
Iza är du ledig någonting alls mellan 26/7- 3/8? Någon lucka måste det ju finnas?
Jobbigt med läkaren Ylva!! Hoppas det ordnar upp sig!
Hur mår ni Jess? Dags att ses snart kansek?
Dags att ta tag i tvättstugan, IGEN.. ;)
Hallå!
Vilket skitväder vi har, vad less man blir
Vad avundsjuk jag blir, jag vill också åka till Thailand!
Vicky, boka allt på plats! Vi flög till Bangkok, vi hade iof bokat en natt där hemifrån men det behövs inte. Sen bokade vi alla resor/transporter och hotell när vi kom fram. Man blir antingen "uppraggad" direkt man kliver av en båt av hotellfolk som vi ll ha dit en eller så går man bara in på ett och frågar. Man kan pruta rejält då istället för om man bokar hemifrån!
Vi Åkte Bangkok, Huahin, Kho Tao, Kho Pangang, Kho Samui sen över till andra sidan, Kho Lanta, Phi Phi, Puket och sen tillbaka upp till Bangkok för att flyga hem igen. Vi reste med minibussar, båtar, tåg och nattbuss. Man kan ju även flyga ner från Bangkok till tex Samu, Krabi, Puket för det är ingen rolig resa annars den vägen.
Annars mår vi bara bra, var ju på landet förra veckan vilket gjorde mig till nervvrak på slutet. M´s syster son på 1,5 år var en aningen labil och skrek typ 30 ggr om dagen för att inget passade eller gjorde saker han inte fick.Visste inte var jag skulle ta vägen tillslut, puh..
Är hemma denna veckan sen blir det landet nästa vecka igen, fast då ska min syster m fam följa med och vi ska bla gå på Eskilstuna zoo mm.
Sen sista veckan på M´s semester är vi bla hemma (fyller 30 då, hjälp..) och ev så åker vi till Dalarna en sväng och hälsar på äldsta syrran.
Ammo, tack för reseförslagen! Vi har bara bokat flyg och tänkt boka hotell när vi kommer fram men planerar att boka första natten. Men det kanske inte behövs då? Vi kommer fram på morgonen så vi har ju hela dagen på oss att leta reda på ett lämpligt hotell. Vi åker till Phuket så vi kommer nog att hålla oss till de södra delarna. Vi åker alltså inte upp till Bankok, Hua Hin eller de ställena. Vi stannar ju bara två veckor dessutom så vi hinner inte runt hela landet. Vi vill helst till Krabi och kanske Trang och Koh Samui (om det ligger på rätt avstånd, har inte kollat på kartan än). Sen åker vi nog också till Hat Yai där det bor ett par som D:s föräldrar känner.
Iza: Nja, färdiga var väl att ta i! Det kommer vi inte att bli än på några år! Men vi har nu målat i två dagar så matsalen och hallen är snart klara! Härligt att det händer lite! Vi hoppas hinna ännu lite till i veckan eftersom jag har semester och Daniel är ledig några dagar. Men sen är det Piteå Dansar och Ler (gatufestival) i veckan så dit vill vi också gå några dagar. Det bästa är all god mat! Mums!