oskulder...?
jag undrade hur många oskulder det finns här ?
och hur många som bara har varit ihop med dera man/m2b??
eftersom jag är nyficken tänker jag också fråga:
hur gamla är ni?
jag undrade hur många oskulder det finns här ?
och hur många som bara har varit ihop med dera man/m2b??
eftersom jag är nyficken tänker jag också fråga:
hur gamla är ni?
Ej oskuld, gifter mig med # 11. Däremot känner jag att jag inte vill ha nån annan efter honom. Behöver inte vara nyfiken på "what´s out there" för jag har provat en del. Nu känns det här helt rätt och en av de bästa jag haft.
Samma gäller för m2b. Han har haft sina äventyr och trivs bra med hur vi har det. Jag var däremot ihop med många oskulder innan honom. Jag "tog" 4 oskulder och flera av de kunde inte vara trogna, vet inte om det hör ihop? Men de var så nyfikna och ville inte bara begränsa sig till mig. Men det behöver ju inte finnas nåt samband mellan oskulden & otroheten/nyfikenheten.
vill bara fastställa att jag inte anser att SEX är en engångsgåva. det är något man ger varandra resten av livet. däremot så tror jag att många kan känna att oskulden är en engångsgåva. och ser man det som en gåva så är det väl en gåva antar jag? ser man det inte så, så då är det inte så.
Jag gifte mig med #5
Jag var oskuld när jag gifte mig och ville ha det så. Det känns tryggt att få lära känna varandra på det sättet med den man vill dela resten av sitt liv med. Man har tid på sig och allt behöver inte vara perfekt från början.
Jag var 34 när jag gifte mig för ca 9 mån sedan. Är alltså nu 35.
Var oskuld när jag träffade min m2b. Han hade andra i bagaget. Jag var 18 när vi träffades och han 24. Gifter oss nu i oktober, då är jag 22. Var absolut inte planerat från min sida att bli av med oskulden med min blivande. Har inte alls den synen på sex, att man ska spara sig och jag vet om alla min m2b sexuella partners och har inga problem med att han har ett bagage. Kankse ska påpeka att jag är väldigt nyfiken av mig, så jag var den som insisterade att han skulle berätta :)
Gifter mig med nummer 42. Jag behover inte oroa mig for att ha missat nat. Har haft valdigt kul!
Ja, ingen av oss har några stora erfarenheter från förut men spelar det någon roll?
För mig är det inte samma sak att vara oskuld och att bara ha varit med en, jag känner mig knappast som en oskuld och har hunnit prova det ena och det andra med min älskade
Jag har nog missat många chanser till sex med olika män men om jag hade tagit dom chanserna så hade jag missat det som är viktigast, chansen att få vara med den människan jag älskar mest i hela världen.
Sen tycker jag att det är en skitsak egentligen om jag varit med 100 eller 0 det är väl nuet som spelar roll, i det förhållandet man befinner sig i.
Ska gifta mig i september, träffade min m2b när jag var 17 år, och då var jag oskuld. Har inte varit med någon annan sen dess heller, så han den enda för mig. :)
Jag håller teoretiskt med Mrs Priftis to be angående att ideellt sett borde alla få njuta fritt av sexualitetns gåva. Men man lever i samhället som det är.
När jag var tonåring, (är 32 fysiskt nu, 27 psykiskt )var standarden bland mina vänninnor att sex första kvällen var fy, helst skulle det vara en tremånadersregel så att man visste att det var äkta känslor.
Det låg liksom i korten att sex för sexets del var fel och skämmigt, medan sex som en del av KÄRLEK var ok.
Tycker jag känner de vibbarna här nu, kanske särskilt från dem som är så glada att de har sparat sig åt den man de gifter sig med.
Eftersom åren gick tummade man på den oskrivna regeln. Jag debuterade rätt sent, 20 år gammal och hadde varit tillsammans med honom i två månader. Det var jättefint, planerat, ömsint, kärleksfullt och gjorde superont. Jag såg absolut för mig att vi skulle kunna gifta oss och leva hela livet ihop en dag, men det rasade eftersom han fick fel kompisar och började knarka. Efter den relationen har jag haft sex med fyra andra män, en av dom har jag älskat, en har jag varit ihop med och känt mig trygg hos, två var korta relationer på 1-3 veckor på semsterresor. Nu är jag förlovad och älskar min man, som har haft betydligt färre sexpartners än mig och inte är särskilt experimentell, (förutom stark kärlek till burlesk-underkläder, hihi). Den tekniskt absolut bäst sexet var en av semesterförälskelserna. Det betyder absolut inte att jag har dåligt sex med min man, tv¨rt emot¨delar man k¨rlek i tillägg och orgasmerna är det inte heller något fel på.
Vad ska fram till i min långa utläggning är att jag ångrar inget!! Jag skulle kanske hellre önska att min mor och mina vänninnor hade varit mindre moraliskt nedtryckande, så hade man hunnit med fler Å andra sidan har jag aldrig haft sex med någon jag inte tyckt om och varit extremt dragen till, och aldrig i en otrygg situation eller stupfull.
Vill tillägga att M2B blir nr 6! Och att något av det som är bra med att ha lite erfarenhet är att jag t.ex vet mycket väl att gräset inte är grönare på den andra sidan. Och det rör sig ju inte bara om sex, men om hela'paketet' så att säga. Du kan ju inte välja/välja bort en man på basis av sex enbart, det är ju bara en del av det som gör ett förhållande. Att ha haft fler pojkvänner och sambos gör ju att man vet vad man vill ha och vad man inte vill ha!
Cee girl: som vanligt har du sagt en del av det jag ville säga.
TheBride,
jag är lite yngre än dig, 21 år men jag har en annan uppfattning om sexsnacket mellan kompisar. Det kanske beror på att sex förekommer så mycket i media, varje kvällstidningsbilaga innehåller sextips och sexand thecity på tv osv.
Bland mina kompisar så har det varit/ är det mer än okej att ha sex bara för sexets skull/ ha onenightstands. Flera av mina kompisar har hoppat från förhållande till förhållande och ofta däremot kritiserat mig för att jag bara hunnit med en. Det är mera okej och häftigt att prova flera partners.
Jag vet inte om mina kompisar som haft flera killar har bättre omdöme då det gäller relationer eller lyckas bättre i sina framtida förhållanden pga det. Jag tror faktiskt inte det:)
Jag känner att jag ändå vet vad jag vill ha i ett förhållande trots att jag inte hunnit prova på flera, tycker inte att vårt förhållande blir "sämre" på nåt sätt bara för att det är det första.
Annars kan man ju säga att din m2b behöver bege sig ut på marknaden för att veta att du är den bästa för honom av alla kvinnor. Då syftar jag på att du skrev att han haft betydligt färre partners än dig.
Ja, kanske det, men han och jag är inte lika och har inte samma temerament. För honom är jag drömkvinnan, och 'kan' nog för att göra honom mer än nöjd.
Självklart ska man inte dumpa en bra man för att skaffa sig erfarenhet! Om du haft tur och träffat den du vill gifta dig med nu, önskar jag dig all lycka med det. Sämre behöver förhållandet absolut inte bli.
Det jag vill fram till är att det viktigaste är att man inte gör något man själv inte vill. Då tror jag inte heller man ångrar.
Rent principiellt betyder själva hymen mycket lite för mig. Men vara så intim med någon som sex är, tycker jag är en stor och viktig grej, och det blir inte mindre av att man har varit med mer än en.
TheBride,
nej självklart så blir inte sex "mindre värt" för varje partner man har.
Syftade mera på vad du skrev om att ha haft flera partners gör att man vet vad man vill ha och inte ha.
Eftersom du skrev att din blivande man inte har lika mycket erfarenhet som du så menade jag att det isåfall måste gälla honom också, isåfall kan han ju inte heller "veta" att du är den han vill ha.
Ja, du kan ju själv konstatera hur befängt det låter.
Ville bara komma åt att din teori kanske inte stämmer i alla fall, du är säkert drömkvinnan för din man trots bristande erfarenhet, det var det jag menade!
*extremt dålig på att förklara*
Förstår vad du vill åt!
Jag kan ju inte tala för honom. Jag kan ju bara hoppas och tro att han älskar mig, och att han har hittat rätt utan att (haft turen, enligt mig - eller oturen, enligt dig) att behöva leta precis lika mycket som mig först.
Sen att jag säger att mina erfarenheter format mig och gjort mig till den jag är, samt fått mig att veta vad jag vill ha och inte vill ha, betyder INTE att jag säger att man inte kan veta detta första gången man träffar någon.
Jag trodde jag visste det med min första pojkvän också. Sen i efterhand har jag väl insett att det jag såg som spännande och spontant just då, egentligen var tecken på en svag karaktär.
Du är säkert helt rätt för din blivande man. Menade inte att han haft oturen att träffa dig utan att leta så mycket..Vilka missförstånd det kan bli såhär på nätet:(
Jag och din pojkvän kanske båda har hittat rätt från första början och det är väl lika rätt det som att ha hittat rätt efter flera stycken "fel" personer:)
Oavsett så ska man vara glad att man hittat nån att älska överhuvudtaget, det är ju inte alla som gör det heller.