• Cezi

Juni 2007

Hej hoppas vi kan hålla igång denna sida ett tag :)

• Svar på tråden Juni 2007
  • Perkan

pruppa; Tack ska kolla in länkarna på en gång!!!

• clng

Halloj,

Jag hänger på junibrudar. Ska gifta mig den 30/6.
    Är det någon som vet var man kan köpa fina klänningar (ej brud)? Vi kommer att gifta oss borgeligt och därav vill jag ha en fin men enklare klänning.

• midsommarbrud-07

jag trodde jag var ute i jätte bra tid, tittade på klänningar första gången i fredags MEN!jag e ju jättesen:( ska titta på nixa till helgen men undra om de hinner få hem klänning till mig tills dess*orolig*

• Perkan

Fasen också, hittade inga bilder från de länkar du tipsade mig om pruppa
    Men tack ändå!

Förstår om du känner dig stressad midsommarbrud-07, jag beställde min i onsdags och det var på håret... men det fixar sig alltid på nåt sätt! Lycka till!

clng; Är det i Stockholm du tänker på? I sådana fall så tänker jag först på NK men det är lite beroende på vad du har tänkt dig prismässigt. Sedan har de flesta brudklännings-affärerna också väldigt fina "enklare" klänningar.

• Juni07

clng och midsommarbrud-07: KIK Har nästan ingen leverans tid på sina klänningar, jag fick ta hem min direkt när jag hade bestämt mig

clng: De har festklänningar och brudklänningar och alla modeller går att få i olika färger (om jag inte misstar mig helt) helt klart värt ett besök...

www.kikstockholm.se

• clng

Hallå Juni 07
    Den första butiken jag tittade på var KIK och det sa klick på en gång. Fast jag vara bara inne på hemsidan. Jag antar att de har mer i butik så jag får ta mig dit och kolla runt.

Annars verkar det som att alla har det mesta fixat. Vi har festlokal, mat ev ringar klara och inbudningskorten är på väg. Sen är det bara resten kvar!
    PANIK...Det är trixit när man jobbar, skjutsar barn på aktiviteter och allt annat man ska hinna med. Men jag tror att allt ordnar sig till slut. PHU...

• Juni07

Ja visst är det mycket som ska fixas, tänk vad mycket tid man kommer tycka att man har sen nä det "är över".
    JAg har också barn, 2 st som har aktiviteter och läxor och allt det där samt jobbar heltid,
    men på nåt sätt går det, vi har precis fått byta lokal och all planering har ställts på ända, men på nåt sätt löser det sig också hoppas jag.

För varje sakt man prickar av på listan så verkar det som det kommer nåt nytt som skall göras, barnens kläder och skor är fortfarande oklart!

Jag kollade runt på många klänningar innan jag köpte min på KIK, de är jättesköna och lätta att bära, rekomenderar starkt ett besök urgullig och hjälpsam personal också, jag köpte min i Stockholm.

• Perkan

Börjar ääääntligen bli klara med inbjudningskorten! 2/3 är helt klara. Helt sanslöst vad många timmar det tog! Vi har i stort sett suttit varje kväll, 3-4 h under nästan 2 veckors tid!

Hur går det för er andra?

Nu är det tärn-& brudnäbbskläderna nästa å så komma till skott med vilket av de två livebanden vi ska ha som vi gillar!

• pruppa

fick veta i morse att min klänning är klar, o fick mailat bilder, den är sååå underbar.
    borde få hem den under nästa vecka så jag hoppas att den är lika underbar irl!
    jag är i exstas!!!

• Perkan

Kul pruppa! Ja, jag får bara vänta 3,5 månad till...

• fröken inga

Min blivande svägerska som ska sy klänningen ringde just. HOn kommer i helgen och ska köra maraton med symaskinen. Har fått avboka allt annat för att vara proivdocka. Tjihoo!

• Eriks blivande fruga

Nu ska alla våra gäster ha svarat!! Hade sista OSA datumet i lördags. Tyvärr så är det ganska många som inte har svarat alls! Men det blir väl att sätta sej och ringa runt till dom.

Har köpt caketoppern nu oxå. Blidde en Barbapapa från inreda.com. Jättesöt, blev lite less när alla vanliga var smala och tjusiga... Det är inte vi, tjusiga visst men inte det andra .

Jag fick ta med min klänning när jag bestämde mej för den. Ska bara dit för att sy det sista.

Börjar faktiskt bli klar nu... fattar ingenting! Fick hindersprövingen idag (vilken tur vi får gifta oss!! )

• fröken inga

Eriks blivande fruga
    Har ni osa redan nu? Varför så tidigt?

• Kristina07

Vi fick tillbaka vår hindersprövning igår! Känns härligt att läsa "äktenskap kan ingås mellan....."

Hurra!

Vi har fått svar från alla redan. Inklusive den ofödda gästen som är beräknad till april!

• Perkan

Tack för påminnelsen om hindersprövning, ska skicka in den imorgon!

Nuuuuuu är ALLA inbjudningarna utskickade, igår gick 95% iväg och idag de sista.... vilket jobb jag lagt ner på dessa = hela min själ (typ) Känns sååå skönt faktiskt. Nu kan man "pusta" ut lite känns det som.

Hur ska ni göra med efternamn, ta era blivandes efternamn? Eller han ditt? Eller sätta något av dom som mellannamn?

Svar på tråden Juni 2007