• Cezi

Juni 2007

Hej hoppas vi kan hålla igång denna sida ett tag :)

• Svar på tråden Juni 2007
  • A&R

Äntligen har vi hittat någon som fixar maten till bröllopet!!! Känns som en stor sten försvann med det. Ska nu bara maila och bekräfta lokalen också. Har visserligen till mars på mig, men varför vänta... Det här känns verkligen skönt!

• pruppa

hej tjejer!
    ja hindersprövningen den hade jag nästan glömt... men det är ju ingen panik!

A&R
    skönt att ni hittat nån som ordnar maten!

själv insåg vi i helgen att lokalen vi hyrt är på tok förliten...
    så då tänkte vi hyra skolans matsal, men dom hyr inte ut under sommaren...
    så nu fick vi tag i en lokal som ligger längre bort än vi ville men ja ja nu får alla plats iallafall...
    fast det måste va tyst o tomt 01,00...
    men det va sista alternativet till en billig lokal.. ja ja så får det bli!

men nu till nästa problem,
    hade tänkt åka häst o vagn men lokalen är för långt bort så nu får vi börja titta lite på andra alternativ... ja ja...
    lyx problem va?!

va ska ni åka med från kyrkan???

• A&R

pruppa:
    Hoppas det löser sig med lokalen.
    Själva behöver vi ingen transport mellan kyrkan och festen eftersom vi kommer vara kvar i kyrkans lokaler. Kyrkan är en 2000-tals kyrka (Mycket trevlig och mysig kyrka, trots årtalet) och har hela "församlingshemmet" i suterrängvåning under kyrkan. Fördelen med att vara kvar där är att lokalen är gratis, och att de bokar inte in fler bröllop den dagen i kyrkan. Vi får på så sätt kyrkan som vi vill.

• Perkan

Hej! Här är ännu en brud i juni-07 Ni verkar haft tråden ett bra tag men hoppas det är okej att "lufta av sig" ibland om det inte är "slutet" här eller?

Vet inte om jag ska känna mig stressad eller inte inför det här med inbjudningarna... Hur ligger ni andra till med dom? Jag har valt papper och vet hur det ska se ut, sedan är nästa uppdrag att spika gästlistan (ångest!!!) och få till texten ännu lite bättre men förhoppningsvis så kommer vi få till dom och skicka ut dom inom 2-3 veckor. Men då är det 3,5 månad innan.... det är väl okej?

• Salikon

Hej! nu har jag också hittat hit. otroligt vad ni kommer långt med eran planering.

2juni sker våran vigsel i Seljansborgs kyrka här i Sandviken.
    Ingen traditionell kyrka och bröllop vet jag knappt om de brukar ha där överhuvudtaget. Dottern är däremot döpt där så är också hennes kusin + att jag är konfirmerad där.
    De har i direkt anslutning till kyrkosalen en "matsal" där vi ska bjuda på fika.

Har beställt tårtan(choklad*kakao* i botten o sedan chokladmousse emellan. Grädde utanpå och marsipanrosor som dekor.

Alla blommor beställda: brudbukett, 2st corsage och 3 tärnbuketter.

Min klänning är köpt och hänger nu hos Atelje Pierina i Gävle för att sys in.
    3 tärnklänningar köpta men ska sys in de också...färgen på tärnklänningarna har blivit vårat genomgående tema: ljusrosa, Mörkt lila och midnattsblå*man tänker på nobelgalan när man ser den blå*.

Köpt papper m.m till inbjudningkorten...ska bara få tid över att sätta mig ner med det.

Saker att göra:
    hindersprövningen ska skickas in och namnbyte.
    Boka frisör.
    m.m m.m

• pruppa

kul att det börjar bli liv i tråden!!!

perkan - vi ska inte skicka ut inbjudningarna förns tidigast början av maj, så det är nog ingen fara om du väntar några veckor till!!

salikon - va god er tårta lät,
    blir inte alls sugen!

jag har bestämt mig för villen bukett jag ska ha så nu ska jag ta lite pris info,
    röda rosor, några vita o så grönt långtgräs som bildar ett hjärta ovanpå rosorna... hoppas ni fattar!

• fröken_inga

Fick brav från skatteverket idag. Tog fem dar för hindersprövningen att komma dit, gå igenom och skickas hem igen. Hurra!

Fick underkjolen som jag beställt från kina. Den är jäääättestor. Man får pressa sig genom dörren. Hoho.

Något som inte gått så bra är att hitta frisör. Min tilltänkta är redan upptagen! Buhu

• fröken_inga

Efter många samtal hittade jag till slut en bra frisör. Tack och lov...

• Eriks blivande fruga

Hej tjejer! Här är en till brud i juni den 2:a närmare bestämt... I Svedjans kapell Tavelsjö utanför Umeå
    Skickade ut inbjudningarna förra veckan.
    Å den här veckan har vi varit och provätit maten.. Mums.
    Sen är faktiskt de mesta klart!!! Det är väl en del smågrejor kvar men annars så!!!

• fröken_inga

Skönt att ha fått så mycket gjort. Jag känner mig lite efter...

Svar på tråden Juni 2007