• Cezi

Juni 2007

Hej hoppas vi kan hålla igång denna sida ett tag :)

• Svar på tråden Juni 2007
  • A&R

purppa:
    Välkommen hit, och det var väldigt skönt att se en till som gifter sig den 30:de. Ditt inlägg gladde mig, eftersom det känns som alla har planerat länge och kommit långt, medan jag, precis som du legat ganska lågt. Men det har tagit fart och nedräkningen kan börja!

• pruppa

A&R -
    jo nu är det nedräkning på riktigt...
    har idag bokat fotograf, o precis suttit o knåpat lite på inbjudnigns korten,
    fast det känns lite tidigt för det, men det är ju kul att leka lite med datorn!

• A&R

pruppa:
    Då är vi nog i samma stadie. Har knåpat ihop framsidorna till inbjudningarna, och funderar på innehållet. Ska imorgon till festlokalen och se om den står upp mot förväntningarna. Och det hoppas jag att den gör, för den ligger nära kyrkan och då slipper vi all förflyttning av oss och gäster.

• pruppa

A&R
    hoppas att lokalen är va ni förväntat!
    själva har vi hyrt en lokal som vi inte gillar, får inte plats med alla vi vill bjuda så vi får minska ner på gästlistan, men det finns inte så mycket alternativ här...men vi ska kolla upp skolans matsal, men där ingår inte porslinet så då måste vi lösa det problemet...
    humm... vet inte riktigt va vi vill
    men vi bor 200 m från skolan så det är ju lagom avstånd att krypa hem från

• A&R

pruppa:
    *skrattar* 200 meter kan vara långt om man ska krypa... Själva har vi lite längre till kyrkan och lokalen, kanske 3 kilometer. Bor i ganska centralt, men kyrkan är i en ytterkant. Vi vill inte vigas i "vår" kyrka som vi har sådär 300 meter till, utan en annan liten, mysig kyrka i andra änden av sta´n.
    Lokalen var ok, vi kommer inte att blir fler än 30, så det blir gott om plats. Nu hänger bokningen av den på tipset vi fått från en arbetskamrat om någon som lagar mat. Vet att kockar kan vara kinkiga med hur köken är. Hoppas nu på att tipset kan, och vill, för då är mycket fixat.

• 070602

hej,
    nu behöver jag råd och hjälp!!!
    skrev ut inbjudningarna på det fina pappret som ska monteras i korten. sen inser jag att jag skrivit "klockan 16" istället för "klockan 16.00" är det katastrof???

alltså helt klart mer korrekt med 16.00 men måste jag åka oc handla nya papper???
    känns lite surt ju...

hoppas ni kan ge lite råd!
    kramen!

• fröken_inga

Nej, det tycker jag inte du behöver göra om det inte är så att det stör dig själv mycket. Folk är nog inte så korkade att de inte förstår när vigseln börjar på grund av det.

• pruppa

070602 - instämmer med föregående,
    låt det va! ingen katastrof!
    gästerna borde ju förstå ändå!

A&R - hoppas kocken inte är kinkig!
    det är såå skönt med varje avprickning man får gjort på listan.

har börjat kolla på ringar nu, fast jag är sååå lat så jag orkar inte åka runt o titta utan gluttar på nätet...
    hittar endel fint!
    hur långt före måste man beställa ringar, nån som vet???

• A&R

pruppa:
    Beställ ringen när du hittar den du vill ha! Har kollat runt lite men inte hittat den jag vill ha...

Till alla önskar jag en god natt, och försvinner trött och lyckligt i säng. Har slitit ut mig själv och sambon på danskurs och kommer själv sova sött!

• Juni07

hej Junibrudar, igår var vi och köpte kostym till min blivande, en jättefin chokladbrun kostym från Tiger, hittade även en väst i guld/brun/beige samtidigt, så snyggt!!!!
    Men det var inte det som var frågan, jag kom på i går när vi stod där i butiken att: tänk om det är regn och svinkallt i Juni, vad han man då på sig över klänningen när man åker till och från kyrka och lokal liksom....nån som tänkt på det och i så fall vad?????

Svar på tråden Juni 2007