• Cezi

Juni 2007

Hej hoppas vi kan hålla igång denna sida ett tag :)

• Svar på tråden Juni 2007
  • Salikon

pruppa: nä den lät vidrig eller hur?
    vet inte vad jag fick idén ifrån..den poppade upp i huvudet o sen kunde jag inte släppa tanken på en chokladtårta

• pruppa

salikon -
    ja du, jag ska göra tårtan själv o hade reseptet klart men nu börjar jag fundera på om man skulle ha nån chokladglasyr över istället för grädde...
    så du ställer till det för mig

• Salikon

Pruppa: Förstår att du får lite beslutsångest..choklad är ju sååå gott...tur att du har tid att bestämma dig.

• A&R

Skönt att se att det blivit lite liv på tråden igen!

Äntligen har vi fått ihop det med mat och lokal!!! *pustar ut*
    Så... nu med en veckas välbehövlig ledighet ska jag pilla ihop inbjudningarna och förhoppningsvis också få iväg dem. Ska också fortsätta med utsidor till festprogram och vigselprogram.

Nu när jag tittat i planeringen känns det mesta som det är på gång. Ska tvinga tärnan att titta på mönster och modeller så att jag kan komma igång och sy hennes klänning. För det känns som det är hennes klänning som kommer ta längst tid nu. Ser fram mot mars då min klänning ska ha kommit efter 16 veckors leverans! Och ja... jag är så pass skrockfull att jag inte kunde sy min egen klänning.

Hur ligger ni andra till med planeringen?

• Salikon

jag har ett litet problem...ni vet riskastning...hur funkar det när vi har vigseln o sen fikar i samma byggnad?

• fröken_inga

Ni kanske inte behöver gå direkt från vigselrum till fikarum utan samlas utanför kyrkan och krama om varandra som man brukar inna ni sedan går in i fikasalen. Kanske.

• Salikon

fröken_inga: hmm. ja det var ju en tanke.
    pratde med min m2b och han tyckte vi skulle ha det efter fikat innan alla åker....tanken är väl att vi ska åka innan gästerna trots att vi bara fikar men får se hur det blir.

• pruppa

salikon -
    vill du ha riskastning???
    jag skulle va överlycklig om man slapp undan, ris innanför klänningen som ligger o skaver ser jag inte fram emot!

• A&R

Salikon:
    Vi kommer att vara kvar i samma byggnad med både vigseln och festen. Självklart kommer vi ta varvet utomhus för gratulationerna. (Hoppas på bra väder!) Just för riskastningen har vi köpt bröllopsris som är gjorda i något sockermaterial. Detta för fåglarnas skull, slippa städningen utanför (det smälter i vatten) och för att slippa fläckar på kläderna. Vi kommer att fotograferas efter vigseln så ut måste vi ändå. Vi kommer också att lägga vår brudskål utomhus när vi kommer tillbaka efter fotograferingen.

• Marsuinna

Ja, tiden springer på! Fast jag känner mig lite vilsen i pannkakan just nu! Vart ska jag börja??? Jag är rädd för att med min takt har jag jobb upp över öronen sista veckan
    Ena dagen tänker jag Klart allt löser sig sen nästa dag känner jag mig superstressad....
    Sen tänker jag att So What om inte det blir ett super duper välplanerat bröllop. Vad kan hända?! Om alla får mat( som är beställd) god dryck och det blir dans då är väl allt bra eller???
    Fast å andra sidan så vill jag ju att det ska vara en fest som alla kommer ihåg... Hmmm vad jag svammlar! Förlåt mig!

Svar på tråden Juni 2007