• clng

Jun/07

Hej Hopp

Är det några som ska gifta sig i Juni/07?
    Skulle vara kul och höra hur långt ni har kommit i planeringen./C

• Svar på tråden Jun/07
  • Carro1978

clng så du ska köpa din klänning?

Ska ni alla det?

Jag vet inte än hur jag gör. Det blir nog det är billigast. Har hittat jättefina billiga klänningar för 3000-4000 så då kanske jag köper annars hyr jag..
    Vi får se

• Juni07

clng: JA Kik´s klänningar faller mig i smaken helt, valet var lätt när jag kom dit efter att provat massor av klänningar i andra butiker. Vilken ska du ha?

Carro1978: Jag köper min, på de ställen jag frågat om man kan hyra så koster det typ 3-4000, då köper jag hellre för 5000, men om man hittar en som kostar 12000 typ så lönar det sig nog att hyra, men det är min åsikt!
    tänk bara på att det är lång leveranstid på många ställen så börja i tid, ett litet råd bara

• Carro1978

Juni07 jo jag vet.. Det gäller bara att komma iväg. Inte så lätt att kolla på klänningar med barnvagn och så. Men ska ge mig i väg till brandbergen C snart och börja titta där.

Jag gillar Lilly och Kik.....

• Juni07

Carro: Jag började också titta i brandbergen, de är jättebra och trevliga där.
    De vill gärna att man bokar tid innan om man vill prova, jag bokade en tid sen hade jag några dagar på mig att fixa barnvakt mm så man kan vara där ostört. Om du har möjlighet så är det jättebra eller om du har någon att ta med som kan ta hand om din dotter under tiden du hänger dit åt klänningsdjungeln
    lycka till!

• Juni07

.... ....hän-ger dig åt klänningsdjungeln.....skulle det stå

• Gyllan

Carro: De är jätte trevliga i Brandbergen, jag fick väldigt bra service. Själv hade jag nog inte vågat prova den klänning jag till slut köpte, eftersom jag e ganska kort och lite mullig, så trodde att det skulle bli svårt att hitta, men de hjälpte mig och talade om vilka ändringar som deras sömmerska kunde göra, så det var inga problem.

Hittade min där på rean, den kostade 2500 istället för 8000 Vet inte hur mycket rea de har kvar, men värt att kika.

Länk till min klänning: www.parisette.com/aspera_brud/1512_brud.htm

Dock tycker jag att modell ser så himla kaxig ut plus att man inte ser broderierna och så på bilden... men men, den satt helt perfekt (eller kommer göra efter ändringar) så det fick bli den. trots att den inte ser ut alls som jag tänkt mig att min klänning ska göra. Så våga prova lite annorlunda saker än vad du tänkt dig...

• miahl

här är en till som ska gifta sig i Juni, den 9:e

visst går tiden saaaakta, fast det är en del att göra.

har bokat kyrka, köpt klänning, fixat frisör, make-up, solist... Letar lokal, korten är gjorda i tanken, likaså mat och lokalutsmyckning

• Carro1978

Tack allihop. Ska ta med mig sambon han vill ju gärna se klänningen. Så då kan ju han ta hand om Julia....
    Kanske ska ta en sväng förbi där i helgen.

• Carro1978

Gyllan den var ju fin. Ska du ha handskar också?

• Gyllan

Carro1978: Jag tror inte att jag ska ha handskar, vet inte riktigt om det är "jag". Sen tycker jag det blir så konstigt med ringen och så... Så vi hoppar nog handskarna.
    Funderar på om jag ska ha slöja, men jag tror inte det. Hur har ni andra tänkt; slöja eller tiara (eller både) eller andra hårdekorationer?

• Carro1978

Gyllan näe handskar är inget för mig heller..
    Men jag ska nog ha blommor i håret. Ingen slöja och ingen tiara heller. INte vad jag känner just nu i alla fall. Får se sen när jag provar klänningen.. Men blommor är jag inne på nu.. Det blir nog fint

• ~Annelie~

Jag kommer inte ha handskar.. då måste man ju ta av dom när man ska få på ringen å allt.. verkar bökigt :D

Var helt anti slöja förutoch hade sen lååång tid tillbaka köpt en tiara som jag bara skulle ha! Under mitt besök i "Brud i Centrum" fick dom mig att iaf prova en slöja å nu är jag helt såld på det *fniss*
    Så nu blir det slöja med små dekorationer i håret..å tiaran får jag väl sälja.. tycker det blir för mycket med båda ;)

• Gyllan

För min del lutar nog åt pärlor i håret, eftersom jag kommer att ha ett halsband med en droppformad pärla och droppformade pärlörhängen. Hade dessutom tänkt att sätta pärlor i vissa av rosorna i buketten.

Så det blir nog pärlor. Men jag har så svårt att bestämma vad jag ska göra med håret, hittar ingen frisyr som jag känner att "den ska jag ha"

• Carro1978

Men ni som bor i haninge vet ni vart ni ska göra er bruduppsättning???

• Juni07

Känner samma jag med, inga handskar för det blir för bökigt med ringarna och så.

~Annelie~ så var drt för mig med, hade inte ens funderat på slöja men när jag var på "brud I centrum" i brandbergen så fick de mig att prova och JA man känner sig otroligt fin men samtdigt döljer man ju håret som man lägger ner massor på så jag har inte bestämt mig....jag kommer enbart att ha pärlor i håret som hår dekroationer i övrigt...enkelt stirent på nåt sätt.

Carro1978: ang frisör så kommer min syster som är frisör, men inte i stockholm, att fixa mitt hår. Så jag har inget tips tyvärr.
    Eller förrresten, Emma Nors tror jag hon heter som man läser mycket gott om här på BT, håller inte hon till i Vega, kolla upp det vetja... www.emmanors.se
    Tittade ni på nån klänning i helgen, nyfiken på om du hittade nåt....jag hade också med min blivande så han har sett min klänning också

• Carro1978

Juni07 näe ingen klänning i helgen. Funderar på om jag ska åka dit själv någon dag och bara titta och sen kan sambon följa med när det är dags att prova..

• Gyllan

Jag ska göra hos min frisör som jag gått hos sista tio åren. Hon är jätte duktig, van att göra bruduppsättningar och dessutom känner hon mig, vet vad jag tycker om och hon kan mitt hår. Hon är väldigt bra, Frisör Helen Öhr heter hon, hon har sin salong inne på iForm friskvårdcenter (fd Power House) i Brb.

• Carro1978

Gyllan vad kostar hon då? Tycker det är sååååå dyrt här i Haninge. I Södertälje där jag kommer ifrån kan jag göra det för halva priset men vill ju helst slippa att åka dit... Vill ju hålla mig i närheten dagen jag gifter mig

• Gyllan

Jag vet faktiskt inte vad hon tar, men ring oh fråga, oh kan ju vara idé att kolla med datum och så också. Den 16 juni är hon upptagen

• Carro1978

Jag får väl göra det

Svar på tråden Jun/07