Jun/07
Hej Hopp
Är det några som ska gifta sig i Juni/07?
Skulle vara kul och höra hur långt ni har kommit i planeringen./C
Hej Hopp
Är det några som ska gifta sig i Juni/07?
Skulle vara kul och höra hur långt ni har kommit i planeringen./C
Carro1978:
Vi skulle egentligen haft vår vigsel den 30 juni, men eftersom vi ville ha en speciell präst och han var redan uppbokad då, så blev det den 16:e. Egentligen fanns det inga tider kvar den 16:e när vi bokade men eftersom min sambo jobbar i församlingen och jag varit aktiv i massor med år, så fick vi en "personaltid" kl. 17:00, när det egentligen inte har någon tid. Det passar oss dessutom perfekt eftersom de flesta av våra gäster har en bit att åka.
Vart ska ni har er fest?
Vi har faktiskt också färgtema vitt/cream och guld. Hittade perfekta inbjudningar i de färgerna och sen har jag bestämt att de passar så bra in på allting annat också, med dukning osv.
Juni07: Självklart hjälper jag till om jag kan. Det är bara att fråga på!
Gyllan: Tack, inte omöjligt att det blir någon mer fråga framöver
Nu är det snart helg, i morgon blir det en sväng till Panduro
Har hitills handlat på Kungsgatan, men tänkte prova Skärholmen i morgon, har aldrig varit där, vet att det är ganska så mycket mindre men jag hoppas de har vad jag behöver.
Gyllan ..
vi har samma festlokal ;)
Hej
Vi skall gifta oss den 2/7-07.
Vi har bokat kyrka, lokal och catering. Har hittat mönster till klänningen som min underbart snälla mormor skall sy (hon är sömmerska). Vi har bokat hotell för bröllopsnatten, vi har bokat frisör.
Det var nog det hela.
Tyckte det var så skönt efter vi bokat kyrka o lokal då helt plötsligt blev allt på riktigt, det kommer faktiskt hända. :D:D
Kram
Juni07: Du får gärna tala om ifall den i Skärholmen är bra. På Kungsgatan fattades faktiskt en sak som jag skall ha, men det känns så knöligt att beställa från nätet, vet ju inte riktigt hur mycket jag ska ha och så.
~Annelie~: Vilket datum har ni? Har ni också Österhaninge Kyrka? Hur kommer ni göra med dekoration och liknande?
gyllan..vi gifter oss 2 juni i Nacka kyrka :)
vi har färgtema ljusblått-vitt-silver.. det blåa sköter väggarna i lokalerna..å dukarna på borden.. vi pyntar dörröppningarna, räcket till huvudlokalen och bord..samt fixar till inne på två av toaletterna. vi ska ha värmeljus med vaniljdoft på borden, två silverkandelabrar hos oss (min m2b å mig).. har vikt askar som vi har stående vid varje tallrik och även festprogrammen... murgröna på borden.. Lite så vi tänker just nu.. Ni då??
~Annelie~: Vi har färgtema vitt och guld men har väl tänkt ungefär som ni.
Vi dukar med metervara från IKEA som dukar, sen blir dekorationerna guldfärgade ljus och rosblad. Dessutom favoraskar i guld, men praliner inslagna i guldpapper, och färgerna går igen i meny osv.
Sen piffar vi upp inne på toaletterna, med hemmagjorda tvålar, guldfärgade så klart, och några enkla blommor kanske.
Är ni från Haninge eller hur hittade ni lokalen?
Vad har ni tänkt dekorera ingång och räcken med?
Vi bor i tyresö..men min far å styvmor bor i Västerhaninge.. Pappa hade fest där förra året och vi fastnade för lokalen :)
Vi pyntar upp dörrarna med 2 silverhjärtan vi hittat på Ikea tillsammans med nåt tyg eller med ballonger.. ballonger e nåt vi ska ha en del av... räcket ner blir med nåt tyg å med murgröna eventuellt :)
~Annelie~: Vi blev också positivt överraskade när vi såg lokalen. Hade bara hittat den i nån tråd här på BT, men både jag och killen fastnade direkt. Dessutom är det så bra pris på den. 1400 för hela helgen, så man kan vara där och förbereda osv.
Vad var det för silverhjärtan till dörren?
Gyllan..
www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&productId=81116&langId=-11&categoryId=17164&chosenPartNumber=20105181
Dom här köpte vi 2 st av i silver (15x15cm).. tänkte hänga tyg eller ballonger i dörröppningen och dessa två i mellan.. funderar på att antingen låta dom vara som de är eller eventuellt skriva våra namn på