• clng

Jun/07

Hej Hopp

Är det några som ska gifta sig i Juni/07?
    Skulle vara kul och höra hur långt ni har kommit i planeringen./C

• Svar på tråden Jun/07
  • Gyllan

Jo han är kvar, det är han som skall viga mig och min sambo. Men jag vet dock att han inte jobbar den helgen, så för eran del kan det bli lite svårt.

• Juni07

så synd nåja det blir säker bra ändå

• Juni07

Gyllan: snabbläste igenom tråden precis, såg att du kommit långt i din planering, och att ni träffade fotografen för ett tag sedan, berätta hur gick det, kändes det bra?
    Ska ni ha någon som sjunger i kyrkan?

Själv har jag pysselverkstad hemma om kvällarna när barnen somnat, gör egna inbjudningskort och håller också på med små askar som skall vara både nåt sött till gästen kombinerat med placeringskort.

Min blivnades kläder är det som står på tur sedan, har ni hyrt kläder till honom?
    Vi ska köpa en kostym med väst till men vet inte riktigt var vi ska börja leta.

En nyfiken fråga, var ska ni ha Er fest?

• Bröllopstokiig

Jag bor inte i Haninge längre men kommer därifrån.
    Är från Dalarö. Så jag håller starkt på Dalarö. Vi var själva inne på att ha vår fest där. Men eftersom vi är så många så hittade vi ingen bra restaurang eller lokal.

Jag vet inte hur mycket ni har tänkt att lägga på bröllopet. Men det stället jag tyckte var prisvärt är Dalarö Skans.
    Sen har ni också Karlslunds marina.

Lycka till!

• Gyllan

Juni07:

Det kändes toppen med fotografen, hon var avslappnad och naturlig. Hittade henne här via en tipstråd på BT, hon är dessutom väldigt prisvärd. vi får massor av bilder för 3500. Hon är dessutom från Haninge, och har varit en del i Österhaninge Kyrka, så hon känner till den och så.

Vi kommer att ha tre soloframträdanden med olika solister. Vi har sån tur att alla är folk vi känner, en god vän till oss, min brors sambo som sjunger mycket bra samt en vän till familjen som tidigare var anställd på operan i Stockholm, så de kommer vi använda oss av.

Vi köpte en helt ny kostym till min blivande, som han använt en gång när vi var på bröllop i september, så den ska han använda. Väst med kravatt och näsduk köper vi av en tjej här på BT som annonserar, hennes vännina syr upp. Hon skall dessutom sy upp två slipsar till våra marshalkar i sama tyg.

Vi kommer att ha våran fest på Mittpunkten i Västerhaninge. En jätte fin fräsch och stor lokal som dessutom är billig att hyra. Vi funderade på Västerhaninge Bygdegård först, men Mittpunkten är större, billigare och kändes mycket fräschare, så valet blev ganska naturligt. Vi bestämde oss på en gång när vi var där, vi tyckte om den massor, bägge två. Dessutom nära från kyrkan och så.

Hur långt har du själv kommit i planeringen?

• Juni07

Vi har nog kommit en bit på väg vi med, men det känns ändå hela tiden som det är massor kvar att göra.

Har bokat kyrka, (såklart) och lokal, det blir i trollbäcken, festvillan där.
    har bokat en tjej som ska sjunga i kyrkan, och fotograf (som vi inte träffat ännu, också ett tips från BT, men en lokal fotograf som känner miljön är ju inte fel, har hon nån hemsida, den ni valt)
    vi har även bokat buss som tar alla från kyrkan. JAg har köpt klänning och gjort inbjudningskorten så gott som klara. Håller på med askar till gästerna. frågor som nu ligger för planering är hans kläder, barnens kläder, frisyr och blommor, dekorera lokalen har jag klart för mig och har börjat köpa lite saker.

Just det, har bokat catering, ska ha buffé

Hår och sminka fixar min syrra som är frisör så det känner jag mig trygg med!

En fråga, dekorerar man kyrkan själv i österhaninge om man vill ha blommor eller hur gör man?

• Gyllan

Juni07:

Skulle nog tro att man dekorerar kyrkan själv, det som finns är väl altarljusen eller så. Men kolla med tiderna, om det är flera som gifter sig så kan det bli tajt med att sätta dit de/ta bort de. Vilken tid ska ni vigas?

• Carro1978

Gyllan så det var du som tog den 16 juni i Österhaninge. Det var det datum vi ville gifta oss MEn nu blev det den 30 juni istället.

Juni07 vi har tänkt bo på park inn på natten och kanske ytterligare en natt. Det är inte så dyrt och mina föräldrar blir barnvakt åt vår lilla dotter. Så det känns nice
    Har du gjort inbjudningskorten själv? Vilka färger? Jag funderar nu på cream och guld. Var tidigare inne på cream, lila och silver....

• Juni07

Gyllan: jag får nog ta och ringa församligen redan nu, kan nog inte vänta till Januari nu

Carro1978: Ja jag har gjort inbjudningskorten själv, i färgerna creme brun och vitt, inga sommarfärger men de färgerna är så pass mycket jag att det inte spelar så stor roll vilken årstid det är.
    Funderar på att lägga till något väldigt ljust rosa inslag för att mjuka upp lite, men då i blommor och dekorationer.

Skönt att ha fler nätter på hotell, sjäv vet jag inte var vi ska bo ännu, men det löser sig nog men det blir nog bara en natt, skönt med en natt extra att bara "lyxa" och njuta.
    mina föräldrar ska passa våra barn också och det är skönt.

• Juni07

Gyllan: vår vigsel är kl 16.00 så det kan nog mycket väl vara någon som viger sig innan oss, får kolla upp det, hur mycket tid som finns om man vill dekorera lite och vad man får göra såklart, tack för all info!

Svar på tråden Jun/07