• clng

Jun/07

Hej Hopp

Är det några som ska gifta sig i Juni/07?
    Skulle vara kul och höra hur långt ni har kommit i planeringen./C

• Svar på tråden Jun/07
  • Gyllan

~Annelie~: Tack för tipsen. De där hjärtarna (heter det så ) var ju jätte söta. De kanske man skulle leta efter.

Med ljusen gjorde jag så att jag köpte deras fenomen, mindre blockljus i fyrpack för 29 kr. Sedan spräyade jag de med guldfärg. De blev jätte fina och mycket billigare än om vi hade köpt andra.

• fröken Inga

Har ni påbörjat någon hemsida ännu? Vi är på G med det nu...

• ~Annelie~

japp..vi har en, men den e inte offentlig än.. vi skickar ut adressen med julkorten och med ett e-mail (där vi även ber lägga datumet på minnet)

www.annelieochmikael.com

• Juni07

Gyllan:
    Pandurobutiken i Skärholmen hade vad jag behövde så jag är nöjd, den var rätt liten men det kändes som de hade det mesta ändå, eller så hade jag bara tur... beror nog på vad du behöver...men i stan är det alltid slut på nåt när jag varit där....och beställa på nätet nja jag känner likadant som du där, vill gärna SE det jag köper....

• Carro1978

Juni07 åh hur gick det att göra dem själva? Är du pysslig av dig? Hur gjorde du? Behöver lite inspiration. Du kanske har en bild på dina??
    Ska också göra mina har jag tänkt men vet inte hur än så länge...

Gyllan kul att vi har samma färger. Jag hoppar lite fram och tillbaka. Nu är jag faktiskt inne på lite cream/rött/silver... Och då ska de röda mest vara i tärnans klänning och min bukett... Och kanske lite rosenblad på borden.....

Och inbjudningnarn kanske. Vi får se.

• Juni07

Carro1978: Vet inte om jag är så pysslig men det är kul när man börjar, tro mig

Jag har ingen bild på mina tyvärr, har tänkt fixa men....

Kan ju försöka beskriva:

har gjort dem på cremefärgade kvadratiska kort.
    På framsidan upptill har jag satt fast med häftkuddar, (så det kommer upp några mm)ett brunt mindre kort och i det ett ännu något mindre i samma creme färg som själva kortet, på den cremefärgade delen har jag sedan stämplat med en stämpel som jag köpt på Panduro "bröllop" med brun stämpelfärg.
    Runt det hela har jag knytit 5 mm breda bruna sidenband,
    Själva inbjudan skrev vi ut på vitt lite tunnare papper och satte fast med 2 nitar (såna som man slår fast och de viker sig på baksidan genom papperet) upptill.

Blev nog lite snurrigt det här men hoppas du förstår lite hur jag menar.

Har även påbörjar att vika små askar (enl en mall jag hittat på brud & bröllop under gör det själv tips) som jag tänkte ställa vid varje plats och lägga nåt sött (choklad) i och samtidigt fästa placeringskortet på asken....

• Carro1978

Juni07 fattade lite men inte allt. Vad är det för kort du hade fäst? På er elleR?

Men dem är säkert jättefina. VArt köpte du ditt papper?

• Juni07

Carro: Läste mitt förra och inlägg förstår att det inte var lätt att förstå

Det jag gjort är att jag fäst papper i samma tjocklek som själva kortet, fast men i en mörkare nyans och utanpå det ytterligare ett i samma ljusa färg som kortet.....hmmm det var inte lätt att förklara....får nog försöka skaffa en bild.

Kortet är i alla fall 14x14 cm, alla papper är köpt på panduro. Det bruna som jag fäst utanpå är 11x4 och fastsatt 2 cm från korets övre kant.

Svar på tråden Jun/07