juni 07
Hejsan! Sulle gärna vilja prata med andra som ska gifta sig i juni 07. kram
Hejsan! Sulle gärna vilja prata med andra som ska gifta sig i juni 07. kram
Marsuinna: Vi har nyss (för 1 år sedan) flyttat pga sambons jobb och ska gifta oss "hemma". Där vi kommer ifrån därför är det lite långt bort.
Det går väl ganska bra men man måste hinna med och pricka in mycket när man väl är hemma...
Jag ska också gifta mig, den 16:e juni.
Känns som om det är massor kvar att fixa, men jag tror att vi har det mesta under kontroll :)
chimmi, å samma dag du och jag!
Marsuinna: Tack för dina lugnande ord! Förlåt jag överdriver ibland *kämms lite*.
Oftast när jag tänker på bröllopet och vi planerar känns det jätte bra naturligtvis, det är bara ibland (som igår) jag blir knäpp och får lite panik.. Tack för välkomnandet också förrästen! *glad*
Vår Info:
Vi gifter oss lördag 23 juni.
Jag är 24 år och min göbbe är 29 (i dec). Vi har båda varsitt barn med oss in till vår familj från tidigare förhållanden. Jag har en pojke på 6 år och göbben en flicka på 5 (också i dec).
Vi arbetar på samma företag. För alla som undrar: Det funkar utmärkt att jobba tillsammans! *ler*
Hittills har vi fixat:
Kyrka, festlokal, musik, göbbens kläder, mina smycken, mat- och dryckansvariga (och betalare hehe), färgtema, ring- och blombärare (våra barn), inte handlat men sett ut kläder och blommor till mig, barnen, min pappa (som ska föra fram mig till altaret) och till min tärna. Ja, tror det är det som är fixat..
Hej hopp allihopa
jag gifter mig 9juni nästa år här i göteborg, skall bli spännade. Ser att ni varit många som skrivit.
Hoppas man e välkommen behöver tips haha om lokaler bla i göteborg ha festen i iefteråt m dryckoch mat vi själva ha med
Någon osm vet bra klänningar????
ta hand om er
ni skrev oxå om varnadra okej
jag 30 i nov jobbar med autistiska pojkar på ett boende, sambon 27 jobbar som journalist nu på en reklambyrå, har en liten tjej på 1 år lite mera.
Vi träffades typ för 5 år sedan när vi gifter oss förlovande nu i 3 år och flyttat precis till ett radhus
Hejsan. Jag undrar lite över hur andra gjort (eller om man kan få lite tips) i följande frågor:
Vi har bestämt oss för att ha en liten middag för endast närmaste släktingar (25 pers) efter vigseln. Hur säger man till alla andra, som vänner och bekanta, att det inte blir ngn "fest"?
Någon som vet en bra fotograf, samt frisör och florist i Ale Kommun?
Våra bröllopskläder kommer att gå i champagnefärgat och mörk grått. Måste man då ha just dem färgerna på allt annat också då? Jag vill ju ha gult och blått under dukningen tillexempel.
Sen har jag ett lite knepigt problem till.. Vi har ju varsitt barn sedan innan, och dem två fullkomligt HATAR varandra! :(
Nu vill vi ju väldigt gärna ha dem med på bröllopet. Problemet är att VARJE gång dem möts blir det ett sånt jävla liv, bråk och skrik.. Dem ska ha extremt mycket uppmärksamhet BÅDA två, HELA tiden!
HUR gör jag (eller ja, VI) för att det ska bli så bra och trevligt som möjligt för alla, framförallt OSS (det är ju ändå VÅR dag)??????
Cazzandra82
Vi har samma datum. Kul - första jag ser men antar att det blir fler :)
har ni stött på några problem än? Vi hade sett ut en lokal först men eftersom föreingen som hade den skulle ha midsommarfest där dagen innan så kunde vi inte få tillträde förrän samma förmiddag... lite sent tyckte vi, så nu har vi bokat en annan lokal men tittar fortfarande efter alternativ.
Var gifter ni er?
Vi gifter oss i hålta kyrka utanför kungälv
Jenny på Älvfoto tar jättefina kort. Tyvärr för er del så är ho redan bokad er dag :D men vi funderar på att anlita en kompis istället o iså fall blir hon ju ledig :)
Helmina: Vad är oddsen på att vi bor nära varandra och dessutom gifter oss på samma dag då?? Haha!! KUL! :)
Vi gifter oss i Skepplanda Kyrka.
Vi har inte bokat ngn fotograf ännu, M2B pratade med Älvfoto i telefon häromveckan men han tyckte dem var tjuriga inför att jobba under en helgdag (vi snacka nog med "fel" snubbe).. Fast om Jenny är en bra fotograf så.. är mitt tips till er då: Anlita er kompis! Haha..
vad har ni andra kvar at göra?
ngn som har kul idéer om vad man kan hitta på för spex under middag/fest?
Vi funderar lite på spex grej lite karaoke så kasnke vara lag man gissar låt vi andra ej får höra låten men höra perwonen sjunga
vi har allt kvar typ skall kolla på en lokal på lördag som skallvara en fest i. Men bokat kyrka har vi gjort och kollat in ringar
vi har precis bestämt nytt datum till 22 juni
Jag har fått jobb nu, två stycken, och jag jobbar på budgeten. Ska göra inbjudningskorten när jag får tid tänkte jag.
Ska kolla på blommor på onsdag och bestämma med tjejen som ska göra buketten hur jag vill att den ska se ut.
Går ni till blombutik frågar om tips m bukett eller hur gör ni?