Gå ner i vikt - peppningstråden
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
Mm jag har också gått upp.. typ 2,5 senaste 1½ veckan =(
Tror också det är en del vätska....
Det är synd att man inte orkar hålla motivationen uppe... är ju synd att spolidera allt man uppnått... Men samtidigt så kanske man får vara nöjd med vad man åstakommit ett tag... Så man kan ta nya friska tag senare... Man vet ju att det går iaf...
Känner att jag är inne i en virvel nu... Nervös ang hur det fixar sig med jobb, alfakassa (ekonomi och sysselsättning alltså).. barnlängtan, det sociala ligger nere eftersom "alla" är borta hela sommaren, min depp håller i sig - inte oöverkomligt - men ändå... Har fått ögonen på ett hus som jag så dödens gärna skulle vilja ha.... Men som jag inte kan köpa (såklart) - men skulle så älska en liten trädgård och sånt.... Hatar alla vävtaper som är här i lägenheten, så man måste fixa det först om man skall göra iordning här hemma... (vilket jag inte alls har lust med pga det söta huset)..
Vill att svärföräldrarna skall få tummen ur och flytta - så man slipper bry sig om det mer (massa saker som manglas fram och tillbaka som man stör sig på efter ett tag)
Det var nog min gnällista för idag.... Förutom att eftersom jag tyvärr inte fick ngt + på gravtestet - väntar på lingonveckan... men inga känningar att den är i antågande, förutom lusten på mat... men den finns nog lika mkt där pga tröstätande.....
Nä vad patetisk man låter, men skit samma.. inte rätt tillfälle att försöka vara duktig med vikten kanske iaf... Jo vara duktig att hålla den vore ju bra =)
Jag har hört att man inte kan öka i fettvikt mer än man kan minska i fettvikt, dvs 0,5-1 kg/vecka. Resten är m a o vätska, muskler mm
Alltid en tröst om det stämmer......
Tillbaka från min Norrlandsturné. Trots att mina släktingar gjort det mesta för att göda mig så slutade resan på +-0 kg, vilket är över förväntan. Kommentarer som "Nu behöver du inte gå ner mer" "Blir du mätt på det där lilla" "Ska du inte fika nåt" "Du bantar väl inte" och "En smörgås till får du allt ner" har haglat över mig.... lite less blir man.... Med tanke på vilken mat som serveras och hur mycket fika som det bjuds på har jag klarat mig rätt bra, om jag får säga det själv...
Sedan jag kom hem har vi tagit några rejäla cykelturer hela familjen. En 2-3 mil per dag har det blivit så jag har faktiskt gått ner några hekto.... som jag åt upp idag när det blev trerätters på pizza hut OCH smågodis.... Nya friska tag imorgon!!
Jessie: Är det möhippa så får man fuska lite. Och de där kilona blir du snabbt av med.
MiaFina: Åt du p-piller innan? I så fall kan det ta tid innan kroppen ställt om sig efter alla hormoner. För mig tog det 6 månader efter att jag slutat med pillren innan jag blev gravid...
Nope - inte ätit piller på 6-7 år eftersom jag velat stoppa i mig så lite onaturliga saker som möjligt.....
Snyggt Jobbat Millan - men visst är sådana kommentarer jobbiga.. att folk inte kan läga ner liksom..... Vaddå en smörgås till... Smörgås räcker gott med 1 oavsett man vill gå ner eller inte.. är ju inte bra mat... Nåja.... De menar ju väl så =)
Tjoho.....? Antar att det är semestern och värmen som spökar. Jag drar ut i skärgården i helgen, och då brukar det grillas en hel del och fikas ganska mycket. Åter på måndag då jag börjar jobba igen och ska påbörja mitt "nya, nyttiga liv"
Kämpa på tjejer!! ...vart ni än är....
Hallå blivande och "gamla" brudar! Nu sitter jag hos mamma och pappa med mina älskade systrar och min dotter. Jag är riktigt spänd över imorgon, och hoppas det blir en perfekt dag. Vikten ärligen skiter jag i just nu, men kör igång igen så fort allt bröllopsgrejs är klart
Ha en riktigt fin helg nu - det är ni värda
Trevligt bröllop =)
jessie: hoppas ni får en underbar underbar dag!!! :-d :-d :-d
hej hej! Har hamnat i värsta matsvackan för att vi håller på att flytta och vi bägge jobbar mer än heltid... Har svårt att hinna träna dessutom, men tog mig iaf till gymmet igår. Ska köra allt det sista på måndag, så jag tänkte jag tog min vägdag idag...
Detta var mina mått den 19/7
överarm: 33
bröst(i bygel-bh): 103
midja: 90
rumpa: 110
lår: 63
vad: 40
vikt 79 kg
I morse såg jag ut såhär:
överarm: 30
bröst(i bygel-bh): 103
midja: 85
rumpa: 108
lår: 63
vad: 39
vikt: 78,2 kg...
Jag tycker inte det är så dumt på 10 dagar, speciellt med tanke på vad jag satt i mig
TIllbaka till jobbandet nu då - fast det är himla bra att skriva in måtten här - då känns det som att man gör ett åtagande, och måste se till att sköta sig...
Kram på er alla!
Hej alla!
Vill bara skryta med att jag blvit jätteduktig på att ta långpromenader. Min M2b också. Vi brukar gå ut varje dag numera. I morse turades vi om, eftersom lillan har kommit hem igen (hon är 4 år). Först gick han ut kl 8-9, och sen gick jag ut mellan 9.15-10.40, ungefär. Jag gick 7,5 kilometer!!
Det känns redan i kroppen
Nu är det exakt 5 veckor kvar till bröllopet, så nu jä-lar ska jag komma i form så mycket jag kan!!
Heja mig, heja mig
hej hej!
Kan man ansluta denna tråden..kan behöva lite hjälp och peppning i slutskedet...=)