Husdjur på bröllopet?
Ska ni ha era husdjur med på bröllopet/Fotona?
ideér på hur det blir stiligt och inte fjolligt (har stora hundar)?
Ska ni ha era husdjur med på bröllopet/Fotona?
ideér på hur det blir stiligt och inte fjolligt (har stora hundar)?
En åsikt där man talar om att folk inte får älska på det sätt man vill...
Stortån: Har jag skrivit någonting om vad du får tycka om djur? Vad du får känna och vem du får älska hur mcyekt? Vem du får älska? Jag förstår att alla inte gillar djur eller inte tycker likadant. Jag försöker bara säga att alla måste få tycka som de vill.
Offer och offer, tydligen får jag inte bli ledsen heller, konstigt? Nej just det jag fick ju inte bestämma vilka känslor jag ska ha
Suck. Knappt så jag har tid eller ork att ens kommentera detta men låt gå. Finns det inget annat forum om man nu så gärna vill debattera om allt mellan himmel och jord. Hundar eller icke hundar, Barn eller inte barn. Trodde detta forum skulle handla om bröllop och allt runt omkring. Stortån säger själv att hon gillar att debattera
"Jag vet att mina inlägg leder till diskussioner -det är ju därför jag gör dem! Jag vill ju så förbenat gärna diskutera och debattera (ett av livets nöjen om jag får säga det själv!)" Känns som man då kan förvänta sig en del kritik tillbaka då. Måste dessutom säga att jag är lite besviken på forumet som verkar allt mer spåra ut.Läste idag om en möhippe tråd som slutade med ren och skär politisk diskution. Helt ärligt det är inte intressant. Iallafall inte i detta forumet. Hoppas det i framtiden blir mer fokus på bröllop och mindre vad folk tycker om ditten och datten, ganska ointressant om jag ska säga min mening så länge det inte är i direkt anknytning om bröllopet.
Hejhopp, så studsade jag ur den här tråden! Gillar inte martyrspelare som inte kan se på sig själv och omgivningen åtminstone något objektivt!
Tack för det!
För att återgå till min ursprungliga fråga i trådstarten:
skriv gärna och berätta om hur du ska göra eller har gjort ditt/dina husdjur delaktiga under fotografering/ceremoni/festprogram etc.
Vänligen, ni som INTE anser att djur hör hemma på bröllop eller dylikt, svälj era åsikter och hoppa till en annan tråd...
GnappGnapp
Min hund får vara med en barnvakt/hundvakt som vi har ordnat åt syskonens barn och familjens hundar. De kommer vara i ett angränsande rum på hotellet där barnen leker och tittar på nån skojig videofilm och hundarna äter ben och sover. Hundarna går bra ihop med barn och barnen går bra ihop med hundarna. Sen tror jag vår hund får vara med oss på natten för sen dagen efter åker vi på bröllopsresa och då ska man ändå vara utan henne i 1-2 veckor. På bilderna kommer vi göra både och, dvs en del bilder är hon med på och andra inte....
Vänner vänner, som Ravial sade.. försök att se er egen roll i detta.
Av respekt för gnappgnapp ska jag sluta ge er svar på tal nu.
äh, vi skrotar denna tråden nu! Den började bra, men spårade ur...
adios....
Stortån
Vad jag minns har jag inte svarat på om jag skulle rädda min hund före en människa i exempelvis en brand. Har faktiskt ingen aning hur jag skulle handla i en krissituation. Känns rätt naturligt att man vill rädda det som ligger en varmt om hjärtat. Tycker att diskussionen är fåning, lite i stil med " skulle du rädda din mamma eller din make om det brann och du måste välja"... Det känns som en mardröm att behöva välja mellan två liv, eller hur? Jag skulle antagligen känna samma panik i en situation då jag skulle tvingas välja mellan två liv. Och då räknar jag alltså ett hundliv som ett liv...
Min poäng var att jag inte finner någon motsättning i att älska sina medmänniskor och att älska sina husdjur och jag letar heller inte efter någon motsättning. Att jag älskar min hund betyder inte att jag inte älskar människor i min omgivning.
Wohoo, husdjuren på bröllopsfotona, vilken bra idé. Det ska jag och min sambo fundera på. Vi har tre katter, och de är ju helt underbara. På bröllopet ska de inte komma dock, för deras egen skull. De skulle inte må bra av det.
Sen tycker jag att det är konstigt att folk blir så provocerade av att en del tycker väldigt mycket om djur, och värderar sina djur högre än främmande människor. Det är ju inte så konstigt, djuren känner man, och har en relation med. Människorna känner man inte. Angående det med barn, mitt liv skulle vara förstört om jag fick barn. Men det hindrar ju inte andra som vill ha barn att skaffa barn, hur många ni vill. Er fertilitet påverkas inte av att jag inte vill ha barn:)
Ibland får jag nästan intrycket att föräldrar tycker det är jobbigt att veta att andra inte bryr sig om deras barn. Gå ifrån den tanken, det är självklart att andra inte bryr sig om era barn, om de inte känner dem. Helt naturligt.
jag skulle vilja ha med dom på fottona i sådanna fall. har släckt och vänner som är alergiska/rädda för hundar så det går nog inte (för att inte tala om att jag int vet var lokalerna har för husdjursrgler)
Men en bild jag skulle vilja ha vore jag, min kille och djuren från ett fågelperspektig i svart vitt. tror jag skulle kunna bli en ganska fin bild att ha på väggen :)
personligen skulle jag inte vilja ha våra hundar med , för de första anser jag inte att djura har nåt att göra i en bullrig stökig miljö alls, dem ska va hemma i lugnet sen vill jag absolut inte ha hår på klänningen
jag hade gärna haft med våra hästar o hunden men vet hur man skulle få till det utan att skita ner kläderna.
tre hästar varav den ena är ca 185 i mankhöjd är inte så liten o risken kanske blir att alla ser hästen men inte brudgummen som skulle stå vid sin häst.
hade velat ha kort på mig o mina islandshästar oxå men vet inte hur det skulle kunna lösas heller.
möjligen att man skulle kunna ta hunden med till lokalen där vi ska ha festen o ta kort på oss där men sen måste ju nån åka hem med hunden igen för den kan ju knappast sitta ute i en bil en hel kväll o in på natten när det är vinter, skulle aldrig låta henne sitta ute i bilen så där överhuvudtaget oavsett årstid.
någon som har tips hur man löser det med häs tarna o hunden får gärna dela med sig
alltså jag vill inte ha med hästarna på bröllopet, hade kunnat tänkt mig foton med dem med.
kan ju bli lite svårt att fixa in en shirehäst som är 185cm hög o väger över 900kg på festlokalen haha
skulle bli svårt nog o fixa in islandshästarna oxå *S*
nej även om jag älskar mina djur nästan lika mycket som jag älskar barnen o sambon så har inte mina djur nått att göra på vårt bröllop.
Hästarna mår bäst av att vara hemma i stallet den kvällen o hunden mår bäst av att vara hemma i lugn o ro och katterna mår bäst om de får vara ute o kuckla runt men kan gå in i stallet o värma sig när de måste.