• opus

South Beach sommaren 2005

Testar att starta upp ett nytt forum för oss SB:are, eftersom den föregående verkar ha nått sin maxgräns. Hoppas ni hittar hit allihop!
    Opus

• Svar på tråden South Beach sommaren 2005
  • Sanne-06

Hej!!!

Jo, det är bra att ta en sväng in på forumet när man känner sig lite seg. Ifall man sätter i sig nåt onyttigt är det ju lite som att man sviker er också. Kostmässigt äter jag ganska fritt nu, förutom att jag nästan alltid hoppar över potatis, ris och pasta, och äter sällan bröd, men ganska mycket frukt, och förståss undviker socker och vitt mjöl annars. Inga triggers har jag fått heller fast jag ätit äppel som brukar framkalla sug tidigare.

Några timmar jobb ännu, sen blir det ett pass på gymmet, och sen hem och göra middag... hm... vad ska jag hitta på...

Kram på er!

• Sanne-06

Hej på er!

Här går allt bra, var igår till gymmet, och på en lugn promenad med sambon på kvällen. Vi tänkte försöka ta en 30-45 min promenad varje kväll förutom den övriga träningen när vi inte har annat program; bättre sätt att umgås än att sitta och slöa framför tv:n. Mysigt är det också att promenera när det börjar bli mörkt. Kan förstås hända att man har en annan inställning när det blir kallare.

Gjorde igår en lingonpaj med lingon som botten, och fiberhavregryn, lite smält smör , lite socker (sambon lade på mera på sin bit när vi åt) och kanel ovanpå. Mums!

Kestin - du har väl bara några dagar kvar i fas 1 nu? Har du planerat hur du skall gå över till fas 2?

tarz - ja, det är svårt att komma ihåg att dricka så mycket, men fram med en stor vattenflaska bara så har du koll. Bestäm t.ex. att du under arbetsdagen skall tömma en 1,5 liters flaska, och att du hemma skall dricka några stora glas med vatten. När blir din övergång till fas 2? Nästan samtidigt som Kerstin va?

Motivationskramar!
    Sanne

• tarz

God morgon!!

Började dagen med en 1h promenad och känner mig så energisk just nu. Det var längesen jag kände mig så pigg!

Sanne- vilken bra idé med kvällspromenader, låter jätte mysigt! Ska försöka få med min pojkvän nån kväll. Som sagt mkt bättre än att sitta framför tv:n och dega..
    Ska verkligen försöka börja dricka lite mer vatten, att ha med sig en vattenflaska under dagen låter bra! Övergår till fas 2 nån gång i nästa vecka, har inte riktigt bestämt mig eftersom jag "fuskade" lite förra helgen och vill vara säker på att sötsuget verkligen e borta innan jag övergår till nästa fas. Längtar dock lite efter att ex. få börja äta frukt igen!

Ha en trevlig torsdag!!

kramar

• Kerran

Heeej tjejer!!!
    Ja, nu har jag inte alls många dagar kvar i den första fasen - närmare bestämt är söndag min sista dag.

Imorgon (fredag) åker jag iväg till en vän över helgen. Jag har pyttesmå planer att dricka lite vin och kanske unna mig kolhydrater - bara i jätteliten dos. Så jag tror faktiskt att jag fortsätter med fas1 även nästa vecka. Men dock med en liten modifikation - jag har lääängtat så efter filmjölk (Eller rättare sagt Lättfil) i snart i två veckor och jag bara måste få äta det till frukost. Så frukosten kör jag inte fas1, men resten av de dagliga måltiderna. Det är planen i alla fall.

För mig går det fortfarande kalasbra. Det är inte min officiella vägdag idag, men vägde mig i alla fall och vågen visade -3,7Kg. Hurra!!! Det känns nästan för enkelt eftersom jag aldrig är hungrig och jag mår så himla bra.

Stora kramar Kerstin

• Sanne-06

Härligt med fredag!

Ser fram emot en hel helg utan speciellt program! (Inte ofta det inträffar). Har tänkt ta riktiga långpromenader med stavar både ikväll, och lördag eller söndag. Det får också bli en dag till gymmet har jag bestämt :) . Verkligen kul när man kan ta sig tid att riktigt motionera! Har inte planerat vad det blir för middagar under helgen, får väl se vad som verkar gott när vi går och handlar. Ikväll blir det myskväll med film, och pop-corn till sambon, morots- och gurkstavar till mig :) .

Har ni tjejer nåt planerat till helgen? Kerstin skulle väl hälsa på en väninna? Lite vin kan man unna sig tycker jag - det känns ändå så festligt fast man bara dricker några munnar. Hur är det med tarz? Helgplaner?

Ha en bra fortsättning på fredagen!

• tarz

God morgon!

Började återigen dagen med en härlig långpromenad i solskenet- kan inte bli mycke bättre än så! Åkte upp till Sthlm igår kväll för att träffa några kompisar och ska njuta av att vara i storstan i några dagar! Känner mig fortfarande pigg och energisk och njuter av att inte längre tycka att fas 1 är så jobbigt!Tänkte försöka gå länga promenader och njuta av vädret!

Sanne- vad skönt att ha en "ledig" helg, det är ju inte så ofta man har det! Att gå långa promenader och mysa låter ju heller inte fel! Ska börja träna lite nästa vecka nu när orken kommit tillbax. När du styrketränar går du då på pass eller gör du det själv?
    Förresten litet tips: gör en hummus dipp till dina gurk och morotsstavar- det e t.o.m godare än vanlig gräddfilsbaserad dipp iaf enligt mig:)

Kerran: Ha det super med din vän och njut av ditt unnande! Snart har vi klarat av fas 1- DUKTIGT!

Trevlig helg tjejer
    kram!

• eyescream

Så, då ska jag imorgon köra på igen. Har skrivit tenta och varit i paris senaste tiden, och det innebar godis, och chokladcroissanter... Inte bra. så nu måste jag socker-detoxa mig! Någon mer som hooppar på imorrn?

• kär/lycklig

Hej!
    Jag är lite sugen på att börja med fas 1. Har aldrig testat tidigare och vet inte så mycket om SB dieten, vad är en bra frukost tex i fas 1?

• Sharleen

hejsan!
    finns det information om southbeach nånstanns med nätet med recept och grejjer. gärna gratis med?

• Sanne-06

God måndag morgon!

Välkomna hit kär/lycklig, Sharleen och eyescream! (eyescream - du har väl kört SB tidigare eller hur?)

Hur har helgen varit för Kerstin och tarz? Har haft en avslappnande helg med långpromenader, ett pass på gym, god (och bra) mat, lite shopping på lördag, och annars mycket mys :) . Har tyvärr inte haft tid med sådana här helger utan måsten på många månader, så nu känner jag att jag har laddat med massor av energi!

Kostmässigt har jag bra balans med kosten, inga triggers ännu heller :) och vikten har jag hållit på samma nivå nu i ca. 3 veckor; är jätte nöjd med det!

Ha en bra start på veckan flickor!
    Sanne

• Sharleen

har varit inne på den sajten men det kostade ju pengar. jag har ett häfte om SB som jag fick med Amelia en gång i tiden. Jag har tänkt köra SB men behöver lite tips vad man kan äta förutom sallad och kött

• Kerran

Godmorgon!!!

Tillbaka efter en skithärlig helg. Jag hade ju som sagt planer på att "fuska" och smaka pyttelite kolhydrater. Men Jag struntade i det eftersom jag inte var så sugen. Det enda jag "fuskade" med, var ETT glas vin. Jag är verkligen så glad och stolt över mig själv. Och som en superbonus har jag gått lååånga promenader både lördag och söndag i det underbara vädret.

Jag har inte haft tillgång till våg i helgen (dessutom är det ju dumt att väga sig på en helt annan våg) så imorgon längtar jag efter att väga mig och se min officiella vikt efter 2 veckor mede SB.

Stora kramar Kerstin

• Kerran

Sharleen

Köp boken "South Beach Dieten". Den finns rätt så billigt på antingen www.adlibris.se eller www.bokus.se. I den finns många bra tips, förklaringar och recept.

Lycka till!!!

• tarz

Hallå!

Då e man hemma igen efter en avslappnande helg, blev dock lite onyttigheter men känner återigen inte att det gör så mkt- suget ökade inte pga mina snedsteg.. helgerna e lite svårare för min del, inte minst pga jag varit bortbjuden och då uppstår återigen problemet med att peta i maten om man inte talar om att man följer SB..
    Hade dessutom tenta imorse och har svårt att låta bli att äta när man ska sitta still och läsa från morgon till kväll!
    ska köra fas 1 i en vecka till och sen blir det övergång till fas 2.

Kerran och Sanne- vad duktiga ni är, låter som er helg varit lyckad! Nu är det bara att kämpa vidare!

Ett stort lycka till till er som precis börjat, kom ihåg att de första dagarna är jobbigast sen blir det beytdligt mycket lättare!

Kramar!

• Sharleen

åhh tack för tipset.boken är nu beställd och idag började dagen på en omelett. hoppas allt går bra nu. hur mkt brukar ni gå ner första veckan?

Svar på tråden South Beach sommaren 2005