• vit tiger

26-27/8-05 ny tråd!!

vintertid: ja, åhlens city har smycken .det ska även finnas en egen hulquist affär på söder. vid "nya" stråket.har en axel lös ivory klänning med släp och snörning i bak. helt slät. ingenting på.

varför stängs trådar ner? vår var väl inte såå lång?

postade inbjudningskorten idag. det pirrar i magen nu..

• Svar på tråden 26-27/8-05 ny tråd!!
  • milo

Ja här sitter man i sin ensamhet. Det vill säga jag har ju sällskap av mina hundtjejer och mina marsvin. De norpade min älskling idag. Jag väntar fortfarande på vad som skall hända med mig ? Jag har ju fått kort .

• Annican

Här är en till som sitter ensam ikväll, men jag var ute och blev hippad förra helgen så jag kan va lugn!

• Miur

En till som var ensam igårkväll. Ja, sonen var ju hemma men blivande blev tagen igårmorse! Men nu är han hemma och är trött på soffan! :)

På onsdag ska vi åka över till Norrtälje och hämta min klänning!! Ska bli kul!

• äntligen på väg

Tror minsann att bröllopsnerverna börjar ge sig tillkänna. Kan bli så irriterad på folk som inte engagerar sig, och det är inte riktigt likt mig. Brukar inte se mig själv som speciellt viktig. Sen vet man ju inte. Det kan ju vara så att de har en del på gång som man inte vet om...

Tänk tjejer, om två veckor är vi fruar

• vintertid

Ja... och vad härligt det ska bli att äntligen få bli fru. Är just nu riktigt trött på allt kring bröllopet och de här två sista veckorna kommer både bli hektiska och nervösa; allt man ska hämta, man ska baka, sola osv. *trött på´t* Och nu har man kommit dit att alla man träffar frågar om man är nervös och om bröllopet.

• äntligen på väg

Stingslig- där har vi ordet. Det är jag det, just nu.

• zebban

Oj,oj,oj Jag blev inte så ensam som jag trodde igår....
    De kom och tog mig någon timme senare, så nu är man nyhippad och baktrött.
    Men glad naturligtvis, hade en kanondag Men det är tur att man inte festar så här alltför ofta, tor att jag blivit för gammal för det! Man återhämtar sig mycket långsammare än på "den gamla goda tiden"

• vit tiger

men vintertid vad har hänt? verkar ju helt sjukt?! skulle också vilja att min fd bästis (som barn) drog nån stans och inte visar sig på bröllopet. var nära att sabba möhippan. hoppas allt löser sig iaf. kram

• vintertid

vit tiger: Tack! Man blir arg när folk är så ego.

• Beajul

Ny här!
    Hej allihop. Jag är ny här på forumet. Har läst en del och så men aldrig skrivit. Men nu börjar det närma sig med stormsteg, minst sagt, och jag börjar bli STRESSAD. Vi gifter oss 27/8 i Fjärås, utomhus med utsikt över havet och en stor sjö på andra sidan åsen, fantastiskt vackert. Jag har varit gift innan så jag kände att jag inte ville gifta mig i kyrkan igen, men gärna av präst.

Efteråt ska vi ha garden party hemma, i tält, men vi hoppas verkligen att det slutar regna nu.

Läste om stingslighet, *fniss*, och kände igen mig direkt. En av mina bästa vänner diskuterade och tyckte att det var dåligt att vi inte körde stolar till vigselplatsen så att gästerna kunde sitta. Jag var färdig att be henne dra åt skogen. Komma med det 14 dagar innan vigseln kände jag var lite dåligt. Och dessutom tar det ju inte mer än en halvtimma, och det är ingen annan som haft åsikter om detta innan.

Det var lite om oss. Jag kommer nog att skriva igen *S*.

Ha det bra i bröllopsyran.

• Annican

Vad sjutton ska vi köpa till tärna och marskalk. Nu börjar jag få riktig panik. Det är ju skitsvårt....

• Annie74

Lite stressigt eller? Det pirrar i magen men allt är under kontroll tror jag...
    Ja, vad ger man träna & bestman? Några idéer?

• vintertid

Beajul: Gifter mig också i Fjärås

Måste man ge dem så mycket? Vi tänkte bjuda dem på middag, iofs det beror kanske på vilken relation man har till dem, men jag känner att de tycker det är nästan lika kul som vi. Vi tänkte ge dem en mindre förstoring (typ 13x18) där de är med åxå.

• vintertid

... ja det ska givetvis stå 13x18...

• äntligen på väg

Så ni är Fjäråstjejer Beajul och vintertid! Jag gifter mig ett stenkast därifrån (ett hyfsat stenkast) i Tölö kyrka.

• augustibrud2005

Hej!

Nu har jag med blivit hippad!
    En helt underbar fantastisk dag som var sååååå väl planerad efter vad jag verkligen uppskattar! Känns som om man inte riktigt landat ännu!

Beajul och vintertid och äntligen på väg:
    Jag är också västkustbrud! Närmare bestämt Varberg :D

Oj vad alla verkar ha det mesta under kontroll? Jag har en lista på 36 punkter att bocka av... och då har jag inte räknat alla "småsaker.... Är så vilsen hur vi ska göra med fest o vigselprogram... Vet inte om vi skall skriva ut själva (120st) eller trycka på tryckeri eller färgkopiera... det är så himla dyrt tycker jag. Hur har ni gjort och vad kostade det?

Provade hela outfiten igår och kände mig verkligen som en brud. Har inte provat slöjan innan och den var verkligen pricken över i! Har nu bestämt att Ha den på på festen med (hade tidigare tänkt att bara ha slöja under vigseln) fast den är lång.

Har redan nu sett lite av vännernas klänningar som skall bäras på festen. ALLA kommer att bli så fiiina!

• Miur

Tycker att så många verkar ha så lite kvar att göra och jag håller på får magsår!!!! Håller på knåpar med festprogrammet nu, någon som vill dela med sej av sina ideér eller maila hela till mej?? mia.straka@aland.net

Imorgon ska vi iaf och hämta min klänning till norrtälje. Sen borde allas klädsel vara klar. Maten ska vi och provsmaka idag, tårta ska vi oxå provsmaka den här veckan. Prästen ska vi träffa på torsdag. (hon har varit på semester så därför är vi lite sent ute med henne, men det ordnar sej nog)
    Dekorationsgrejer har jag oxå köpt så jag ska börja fixa med de ikväll tror jag.

Ha de bra tjejer!!

• vintertid

augustibrud2005: Vi trycker våra på tryckeri på ett fint papper (med lite mönster i) och i programmet fint ett par större färgfotografier och några mindre färgbilder, all text ska vara i en speciell färg också, vi betalar 650 kr för 25 program (endast inlagorna då) som består av 6 a4 vardera. Känns lite dyrt men att skriva ut på färgskirvare hade blivit lika dyrt och då hade vi fått köpa till pappren, det känns ok.

Vi ska träffa vår bröllopsvärd från Tjolöholm idag och vi har hur mycket somhelst att ta upp... är lite förvirrad just nu.

• zebban

Hade en förkylning på G redan innan Möhippan och den har nu brutit ut ordentligt får man säga.
    Är helt utslagen, hoppas att det går över snabbt. Det finns ju fortfarande några småsaker att ta hand om!

Hoppas att Ni andra inte har alltför stressiga dagar framför er utan kan ta det lilla lugna ibland!

• vintertid

Äntligen är festprogrammet färdigt. Hoppas bara det nu kan tryckas så som jag vill ha det. Är nervös för minsta lilla motgång eller fel nu för jag kommer störa ihjäl mig i så fall. Den här perfektionismen man lider av känns inte särskilt fördelaktig just nu, såååå mycket kan ju bli fel.

Nu kan man säga "ja nästa helg då ska vi gifta oss".

Svar på tråden 26-27/8-05 ny tråd!!