1:a oktober-brudar ?
Hallå alla !
Några fler 1:a oktoberbrudar här ?
Hur går det för Er ?
Hur långt har Ni kommit i planeringen ??
/Sarge
Hallå alla !
Några fler 1:a oktoberbrudar här ?
Hur går det för Er ?
Hur långt har Ni kommit i planeringen ??
/Sarge
Hej på er oktoberbrudar!
Har ni funderat på att ha ngt över klänningen utomhus tex cape el bolero? Jag har inte hittat rätt ännu och vill ha tips! Någon som har ngt förslag?
Jag har köpt fleecetyg och tänker sy en väldigt enkel mantel att ha över. Vi kommer inte att vara ute så mycket så det känns inte som något jag vill lägga så mycket tid eller pengar på.
Det jag hade tänkt sy är typ denna men lite kortare och eventuellt snygga till halsen med sidenband eller fluff av något slag.
www.larp.com/hjorten/artiklar/mantmonster.html
Hej Ginko! Jag ställde en fråga om vita fuskpälscaper eller liknande för ett tag sedan och fick några bra tips:
www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m1101326.html
Själv bestämde jag mig för den från Lillys, den såg ut precis som det jag letat efter utan att veta om det!
krakelspektakel
Det går bra...eller ..ja...jag sitter som på nålar.....svärfar+ familj har ringt igår & vart JÄTTEGLADA....mina föräldrar + svärmor har inte hört av sig....
Antar att dendär jävla Posten inte gjort som det står i reklamen "Låt Posten göra jobbet"...jo pyttsan !
sarge -- va tråkigt att det inte verkar gå som planerat!
idag har jag fått lämnat in min och min sambos ringar för gravering, jag ska ha min mormors vigselring som vi har gjort om lite.
jag har lämnat in hindersprövningen och namnändrings blanketten med nu är det spännande!!
Sarge, jag tycker du ska ringa dem om inte de hör av sig imorgon! Fråga t.ex lite lurigt om de har fått posten idag.
Tycker ibland att folk kan reagera lite konstigt på överraskningar. Vi var lite besvikna första dagen på att så få hört av sig. Visade sig senare att alla hade ringt runt till varandra och varit jätteglada, de hade bara inte ringt till oss...
Sarge
Jag håller med "i höst". Det är inte alls säkert att de reagerar som man förväntat sig. Vi skickade ut våra inbjudningar för snart två veckor sedan och har knappt hört av någon än de allra, allra närmaste. Fast våra föräldrar har fått prata med nästan hela släkten. Själv förväntar man sig ju att alla direkt ska kasta sig på luren och ringa...oss!!
Tack för tips om ytterplagg. Jag hade oxå en tanke på att sy ngt i flecce men nu blev jag lite sugen på den fina capen från Lillys.
Joan: Var hittade du capen och hur mkt får du ge för den? Gick det att hyra den?
Ja, jag ska göra så att jag ringer ikväll & "checkar läget"......det KAN ju vara så att dom inte kollat posten överhuvudtaget (dom har ju semester)!?
fan, jag blir tokig snart.....
Det som egentligen oroar mig mest är typ att Posten slarvat bort inbkjudan, så jag måste göra om allt !
Ginko: Capen finns (fanns iallafall för ca en månad sedan) på Lillys i Stockholm. Minns inte exakt pris men jag tror ca 1500:-
Då gick den inte att hyra men de sade att de ev. skulle börja hyra ut till hösten om de inte sålt slut på dem.
Hur går det för er??
Nu har vi köpt allting (utom blommor) till dukningen, lakan som vi ska ha till dukar, ljushållare, värmeljus, confettihjärtan i guld, servetter, guldballonger, guldgirlanger, snören till festprogrammen.
Festprogrammet är klart, har ingen info om gästerna så det är därför jag är klar.
Vigselprogramet är nog klart, bara han godkänner psalmvalet.
Ringarna hämtar vi på fredag, har lämnat in min mormors vigselring och min sambos förlovningsring på gravering.
har pratat med min vännina som ska fixa mitt hår och bestämt tid för att leka lite och se vad som passar bäst
har skickat in hindersprövning och namnändringsblanketter
har gjort en spellista till festen
bestämt morgongåva (vi köper ett matsalsbord m 6 stolar till varandra)
Det som är kvar att göra (stora saker)
>Byta blommor i buketten
>Beställa tårta
>Träffa prästen
Så nu börjar det verkligen närma sig!!
Sarge:
blir nästan lite orolig att vi inte hört ngt från dig. Hur går det?
Stressad brud:
Nu börjar jag känna mig som en stressad brud! Har en hel del kvar!
Bestämma sång i kyrkan
Bestämma psalmer
göra vigselprogram
bestämma innehåll och göra festprogram
Boka fotograf
Beställa tårta
Boka kläder till brudgum
Köpa slöja
Bestämma och prova frisyr
Beställa blommor
Skicka in hindersprövning
...osv
Phu!
Det mesta känns ändå som om det handlar om att bestämma sig (vilket kan vara nog så svårt). Har dessutom en lång härlig semester kvar att ägna åt planering, så det kan nog gå vägen ändå... ;)
i höst?
Jodå det går väl ganska bra.....mina föräldrar blev chockade, men dom kommer nog till sans snart ...hans föräldrar blev glada :-d
Kul att det gick bra!
Sarge
Kul att höra att det inte var värre än en lite chock, var lite orolig att det inte gått bra eftersom du inte hört av dig.
Stressad brud
Nu behöver du inte vara stressad längre, inte nog med att du hunnit ikapp du har dessutom gått om flera av oss i planeringen
Själva sitter vi och sliter med festprogram och låtlista. Ska spela in egna skivor till festen. Annars är det inte så mycket som ska göras utan mest beslut som måste fattas. Blommor, dukning, tårta mm.
Nu är min klänning klar förutom axelband och uppläggning. Blir lite struligt att få dit axelbanden. Vet ej hur jag ska lösa det. Ska ju ha pärlor trädda på fiskelina. som ska hålla ihop det hela. Oj oj vad kompliserat. Fint blir det i alla fall. Oj oj det närmar sig. Kanske ska börja tänka på att beställa personbevis mm.