• Sarge

1:a oktober-brudar ?

Hallå alla !

Några fler 1:a oktoberbrudar här ?

Hur går det för Er ?
    Hur långt har Ni kommit i planeringen ??

/Sarge

• Svar på tråden 1:a oktober-brudar ?
  • Junis

Sarge:

Din bukett låter jättefin. Vad blir det för färg på orkidéerna? Och vad får du ge för kalaset?

Håller också på att fundera på blommor, inte lätt precis. Funderar på rosor, kallor (mangofärg) och ev nåt mer. Ville ha ranunkel men fick veta att det bara finns på vintern/våren Såg en brudbukett med bara gerbera också, supersnygg. Skulle jag också kunna tänka mig....

Får nog gå till floristen och höra efter vad de tycker!

• Sarge

Orkidéerna blir vita med vinröd "mittengrej" (vet inte vad den heter)

Jag har inte fått någon prisuppgift än....det är samma florist som gör bordsdekorationer mm (som ingår i paketpiset) som ska göra buketten....hon ska maila mig en prisuppgift på brudbukett, tärnbukett, 2 x corsage samt 2 x blomdekorationer att ha framme vid "altaret"

Förväntar mig att det kommer att kosta skjortan, men det bli iallafall exakt matchande blomor
    På Grand tar dom exempelvis 125:-/bit bröllopstårta!
    TACK & LOV att den ingår i paketpriset !!!!

TUR att man bara ska göra detta EN gång...*suck*

• Gullan73

Hej igen!

Nu har jag (nog) bestämt mig för färg på inbjudningarna. Så nu sitter jag och filar på utformandet och vad vi ska skriva. Vad sätter ni för datum på OSA? För och emot tidig sen som ni ser det? Fördelen för tidig är väl planeringen och för sen att folk ska hinna hem från alla semstrar och sånt kanske. I och för sig tycker jag att man bör svara direkt när man fått en inbjudan, men jag vet ju att folk gärna lägger sånt åt sidan och kanske glömmer det när det kommer ledighet och sånt emellan.

• i höst?

Vi har nog tänkt sätta osa till 31:a augusti. Känns som om de flesta hunnit hem från semestrarna då, och man har ändå en månad på sig att planera det sista.

Ska försöka få ut inbjudningara i början av Juni innan alla försvinner på semester också...

• Ginko

Hej!
    Jag är en 1 oktoberbrud i sistaminuten känns det som! Vi har äntligen fått tag i präst, vilket var bökigt med anledning av ärketbiskopsinvigning och tillhörande cermonier. Nu blir det alltså av och det är hög tid att få iväg inbjudningarna. Först måste vi bara bestämma plats för festen... Pust, jag blir alldeles stressad av all som ska göras.

Jag har en liten fundering, vad ska man ha på sig upptill? Jag provade bolero till min klänning men det blev inte så bra. Jag skulle vilja ha en enklare jacka el cape. Ngn som har ngt förslag?

• i höst?

Verkar vara lite tyst på 1:a oktoberbrudarna... Hur går det för er? Har ni fått ut era inbjudningar ännu?
    Har hittat en klänning nu i alla fall! Känns jättekul! Känns lite mer på riktigt med den i garderoben...

:)

• Sarge

Kan säga att det är stiltje i planeringen......*suck*

Jag har iallafall lyckats köpa en bh att ha under klänningen....

Inbjudningarna är låååångt ifrån klara....inte ens påbörjade...jag börjar få panik.....

• autumn bride

Fick iväg mina inbjudningar idag vilket känns skönt, men min lista bara växer och växer...

• Sarge

Åååååhh vad kul.....!! Du får berätta vad det blev för reaktioner

• Gullan73

Stiltje var ordet! Händer inget alls just nu... har inte ens klart med klänning. PANIK!

Svar på tråden 1:a oktober-brudar ?