1:a oktober-brudar ?
Hallå alla !
Några fler 1:a oktoberbrudar här ?
Hur går det för Er ?
Hur långt har Ni kommit i planeringen ??
/Sarge
Hallå alla !
Några fler 1:a oktoberbrudar här ?
Hur går det för Er ?
Hur långt har Ni kommit i planeringen ??
/Sarge
Var och provade klänningsprototyp idag hos mamma!
Hon ska ju sy min klänning och nu var som sagt modellen i lakansväv klar. Den satt såååå bra och det blir nog jättefint. Svårt att föreställa sig bara hur det blir med det riktiga tyget men med tanke på hur nöjd jag är med modellen så blir det nog toppen. Glad idag och är så tacksam att jag har en så snäll och duktig mamma!!
Junis, så avundsjuk på att du fått prova prototyp. Kommer bli ännu bättre sen när det blir i "riktigt" tyg. Måste vara extra kul att ha en klänning som någon nära har sytt åt en. Förstår att du är tacksam att du har en så snäll och händig mamma.
krakelspektakel :
Skönt att det inte blev negativa reaktioner ang. barnfritt.
Vi kommer oxå att skriva att det är barnfritt på vår inbjudan....& hoppas att ingen blir sur, men jag har svårt att tänka mig det.
Det är inte sååå många av de inbjudna som har barn.
Däremot är jag mera orolig för dethär med klädkoden.....
Vi kommer att skriva "mörk kostym/ lång klänning"...jag skrev i en annan tråd om det & blev "påhoppad" om att det var dubbla budskap etc, men det fattar jag inte...en mörk kostym är en mörk kostym & en lång klänning är en lång klänning.....tydligare än så kan det väl inte bli ?
Idag ska vi ÄNTLIGEN komma iväg & hämta papperna till inbjudan....bättre sent än aldrig...har varit på väg i flera veckor, men nu blev allt uppskjutet en vecka pga sjukdom...
Det känns som att det är 1000 grejjer kvar att fixa.....börjar få lite "panik"...
Kramar,
Sarge
Hej hej! Igen. Har bytt min signatur lite, är ju inte juli jag ska gifta mig i längre... Har i alla fall goda förhoppningar om att mamma ska kunna vara med i kyrkan och det känns bra. Fysiskt gör hon framsteg, men det psykiska ligger efter. Men jag är optimist.
Är det någon mer än jag som inte har klänningen klar än?
Sarge, har inte sett den andra tråden men jag förstår inte heller problemet. Antar att det handlar om "begreppet" vad som menas med mörk kostym, men allvarligt skriver ni långklänning så fattar väl folk vad ni menar. Skulle jag få en sådan inbjudan så skulle jag ju förstå att en kort elegant klänning inte är okej trots att det faktiskt står ett ord som "mörk kostym" vilket enligt vett och etikettboken minsann säger att...
Nää, kör på mörk kostym/långklännnig då fattar de att det är de klädesplaggen och inte begreppet med tolkning ni menar.
Sarge:
Det går väl bra om ni skriver "mörk kostym/långklänning". Då blir det ju glasklart vad som gäller. Vi har skrivit "Kavaj" och det tycker man ju är ganska vedertaget men ändå är det en tjej som undrade vad man som tjej har på sig då, så jag tror inte att folk vet så noga vad som gäller för kvinnan när det står kavaj, mörk kostym mm. Och dessutom betyder ju "kavaj" mörk kostym utom under sommarhalvåret, gaaahh, man kan bli galen för mindre
Vad gäller barn så har vi också meddelat att bröllopet är barnfritt. Till kyrkan kan man ju inte hindra någon men till festen vill vi bara ha vuxna. Tycker inte att det är något konstigt med det men min kusin är ändå sur för att hennes barn (10-12 år) inte får komma. Dessutom har hon inte sagt nåt till mig utan hennes mamma har ringt och gnällt för MIN mamma
Jag trodde faktist inte att det skulle bli några protester men släkten är väl alltid värst gissar jag
Struntar i min kusin och om hon inte vill komma för att barnen måste stanna hemma får hon väl göra det. Det kommer så mycket andra släktingar och vänner som gläds åt oss så om hon vill sura så är det hennes förlust!
Tjohoooo !
Igår var vi & hämtade alla papper !
Nu är det bara att ta tag i att GÖRA inbjudningarna !
Hej alla 1:a oktobare!
Idag var vi & pratade med konditorn & floristen !
Nu är det bestämt att det blir passions- & hallonmoussetårta
I brudbuketten blir det orkidéer & champangefärgade rosor med "röda kanter"...det blir jättefint...tjohoo..en sak till klar !
Önskar jag också kunde bocka av lite fler saker på min lista, men av någon konstig anledning verkar den bara växa...
Buketten låter jättefin, har jättesvårt för att bestämma mig vad jag vill ha mer än röda rosor... för tillfället lutar det åt liljor.