1:a oktober-brudar ?
Hallå alla !
Några fler 1:a oktoberbrudar här ?
Hur går det för Er ?
Hur långt har Ni kommit i planeringen ??
/Sarge
Hallå alla !
Några fler 1:a oktoberbrudar här ?
Hur går det för Er ?
Hur långt har Ni kommit i planeringen ??
/Sarge
Här är en till!
Kyrka och festlokal är färdigt, klänningen hänger i garderoben och blivande makens kläder är utprovade. 2(!) hotell är bokade för bröllopsnatten, vi velar lite, maten är på gång. I helgen köpte vi 52 blockljus som vi ska ha på borden. tuuungt att bära!
Hur går det för er?
*Vi har bokat lokal, men letar efter en vigselförättare (borgerlig)
*bröllopsnatt ingår
*Klänningen är klar + skor & tiara (bara slöjan kvar)
*jag väntar besked om hår, makeup, foto.....
*maten ska vi bara bestämma oss för vilken meny vi vill ha
*blommor & tårta är klart vem som ska fixa, ska bara bestämma vilka blommor vi vill ha samt vilken tårta
känns så overkligt allting...& att typ allt på gång samtidigt, men inget är 100% klart !!
PANIK !
Vart ska Ni gifta Er ?
Här är en till som gifter sig den 1:a oktober men har en hel del kvar att fixa! Än så länge har vi bokat kyrka, festlokal samt hyrt frack till mannen. Vi har köpt en del av drickan (vi väntar med öl och vin) Jag har bara provat en klänning (eller rättare sagt en tvådelad historia) som jag föll för men ska ut imorgon eftermiddag och kolla fler butiker...Vi har börjat spåna på hur inbjudningskorten skall se ut och så har vi fått en del offerter från cateringföretag samt dj´s så nu ska vi bara bestämma oss :)
Gifter oss också 1:a oktober.
Kyrka, lokal och fotograf bokad.
Klänning och bröllopsresa beställd.
Håller på med inbjudningskorten, vi gör egna så det är lite pyssel.
Så det är bara allt annat kvar...
Känner mig inte speciellt stressad även om det är hundra småsaker att göra. Känns skönt att ha de stora bitarna som kyrka och festlokal klart, speciellt med tanke på att det rätt snabbt blir uppbokat här i Stockholm.
Ännu en den 1:e..
Kyrka,Lokal,fotograf,maten är fixade
Klänningen är köpt(lavendar)så vi får väl se...ska titta på tårta imorg...prototypen för inbjudningarna är klara(ska bara göras..
blommorna gör jag själv(är florist)
Vi ska åka & kolla på papper till inbjudningarna i nästa vecka eller veckan därefter.....ska göra dom själv
Tänkte ta ett lite a4-tjockare papper som vi viker på mitten & sedan ett tunnare papper i en ljusare nyans som vi lägger i, där texten ska stå....
på framsidan stämplar vi ett hjärt + ordet "inbjudan" i vinrött & "embosserar" det sen....blir nog jättefint !
Låter jättefint!
Det känns kul att kunna ha lite hösttema. Är ju så mycket fina färger!
Vi har nästan inte kommit någonstans! Har nästan bestämt kyrka och lokal, och kollat att det är ledigt. Men bokning kvarstår... Vill gärna träffa de på restaurangen innan vi gör slutgiltig bokning.
Blir lite stressad när jag hör hur långt ni kommit.
När tänker ni skicka inbjudan?
Vi tänker skicka inbjudan relativt tidigt....typ i Juni....vi vill att så många som möjligt ska kunna komma, så vi känner att vi vill vara ute i god tid.....vi kommer inte att vara sådär supermånga (40-45 pers tror jag), så det känns angeläget att alla kommer
Jag har 1000 grejjer kvar känns det som.....hu hu hu hu .....räknade ut igår att det bara är 5 månader kvar....då blev man ju inte mindre stressad direkt...
På onsdag efter jobbet ska jag ta med mig klänningen & åka & prova ut en slöja & underkläder.....
Hoppas att man hittar något som passar.....
på torsdag tänkte jag ev. hinna kolla på papper till inbjudan, för det hanss inte med som planerat....tack och lov så hade pappersbutiken jag ska till öppet på torsdag
Vi kommer skicka ut våra inbjudningar redan i slutet av maj. En del gäster bor inte i Sverige och vill säkert ha lite tid för att kunna boka in semester/flyg etc.
Tyckte det skulle vara konstigt att skicka tidigare till dem och senare till resten så vi skickar ut till alla i maj
Eftersom vi kommer skicka ut inbjudningarna relativt tidigt tänkte vi ha osa redan 1 augusti.