• Sarge

1:a oktober-brudar ?

Hallå alla !

Några fler 1:a oktoberbrudar här ?

Hur går det för Er ?
    Hur långt har Ni kommit i planeringen ??

/Sarge

• Svar på tråden 1:a oktober-brudar ?
  • Sarge

Vi tänkte oxå ha tidigt OSA !
    1:a augusti låter väl ganska lagom !

• i höst?

Lutar åt att skicka ut i början av Juni med OSA i slutet på augusti.
    Vi verkar vara inne på liknande i alla fall! Känns tryggt. ;)

• yrboll

Hej på er!

Vi gifter oss också den 1 okt.
    Kul att höra hur långt ni kommit i planeringen. Vi har faktiskt redan skickat inbjudningskorten... Släkt och vänner började höra av sig och ville veta vilken dag, så vi tyckte att det var trevligare att bjuda alla redan nu.
    Men det är ju gott om tid kvar! Så stressa inte...

• i höst?

Ska till den tilltänkta restaurangen på lördag för att titta hur det ser ut dukat för en anna fest och prata lite om lämplig mat. Känns spännande!

Är det något särskilt jag ska tänka på att fråga om? Ni som kommit längre...
    Pris, barpris, musikmöjligheter, tider... något mer?

• Sarge

Jag skrev en lista på saker jag undrade & hade med mig som komihåg !

Kolla upp saker som
    *vad ingår i kuvertpriset
    *bar efter....kostar ?
    *tar baren kort eller bara kontanter
    *rökning
    *garderob
    *bordsdekorationer
    *ingår bröllopstårta?
    *sitter Ni avskilt

etc etc etc etc

Listan kan göras hur lång som helst, beroende på hur detaljerat man vill ha benkoll

• i höst?

Tack för tipsen!
    börjar skriva ihop en lista...

• Sarge

Tjohooo... i lördags åkte vi in till stan & kollade på papper till inbjudan !
    Det blev inget champagnefärgat som jag tänkt från början, utan ett lite mera "melon/persika"-färgat.....det kommer nog att bli kanonfint !
    Vi var inne på Matton på Birger Jarlsgatan....mkt att välja på, men killen so hjälpte oss att beställa hem papperna verkade aningen ointresserad....vi som hade tänkt fråga en massa frågor om embossering & sånt, men vi tar det någon annanstans istället.....i någon mindre butik där man kanske kan få mera hjälp !

Imorgon ska jag på konsultation för hår/make.....spännande!!!!
    Har Ni redan det avklarat ?

• i höst?

Hej Sarge,

håller också på att leda papper till inbjudan för fullt. Är ju så kul!
    Hittade en bra effekt i word som jag nog tänker använda! När man tar in en bild kan man markera den och välja som "watermark", den blir då lite svag och kan ligga i bakgrunden. Blev riktigt snyggt med en svag höstbild bakom texten!

Har äntligen bokat restaurang och kyrka nu också! Så jag är inte så långt efter i alla fall... Har tyvärr inte kommit till hårkonsultation än...

• Sarge

Var på konsultationen idag....fasiken vad kul det var !
    Det kommer att bli såååå fint !!

Imorgon ska vi hämta papperna på matton till inbjudningskorten, hoppas att det blev rätt nu, trots vimsig expedit !

• Gullan julibrud

Hej hej!

Här kommer en till som har eran dag! Jag skulle eg gift mig i sommar redan, men pga att mamma fick hjärnblödning har vi skjutit på det till 1/10. Efter ett några veckors kaos har vi precis tagit det beslutet så vi håller just nu på och bokar av och om allt. Fördelen med 1/10 att valmöjligheterna är större eftersom fler är obokat (var sent ute pga frieriet kom i mars). Svårare att välja dock... Helt klart är bara kyrkan än så länge, men vi har flera valmöjligheter på det mesta annat så jag känner ingen panik. Skönt att ha annat att tänka på nu också. Hjälp mig nu att hålla tummarna att mamma blir bra nog att vara med i kyrkan, blir hon inte det så blir hon kanske aldrig det. Vi valde därför att bara skjuta lite på det. Fått en väckarklocka på att sådant här kan hända, och vi har ju 3 andra föräldrar som vi absolut vill ha med.

Kram till er all

Svar på tråden 1:a oktober-brudar ?