1:a oktober-brudar ?
Hallå alla !
Några fler 1:a oktoberbrudar här ?
Hur går det för Er ?
Hur långt har Ni kommit i planeringen ??
/Sarge
Hallå alla !
Några fler 1:a oktoberbrudar här ?
Hur går det för Er ?
Hur långt har Ni kommit i planeringen ??
/Sarge
i höst: Vi har inte beställt tårta än, men att det ska vara choklad är vi på det klara med. Kanske blandat med rabarber - sött och syrligt är gott ihop! Är inne på liknande utseende som din tror jag, fast mer gulaktig än vit och med mer roströda rosor (vårt färgtema).
Är det bara jag som inte har min klänning kvar? Ska ut och leta imorgon...
Vart åker ni på bröllopsresa? Om ni gör det? Vi har inte bestämt oss så vi behöver tips på resmål.
Vi har beställt tårta....en hallon- & passionsmoussetårta med färska bär/frukter.
Vi ska åka till USA på bröllopsresa men bokar nog inget föränn efter bröllopet...vi tar en flygstol till NY & bokar väl 1-2 nätter från sverige & sedan åker runt lite....vi ska besöka LA, Las Vegas, Miami bl.a
så det blir inrikesflyg & hyrbilar & så fixar vi boende på plats fast vi hinner kanske ändra oss tills dess, vem vet !
Hej på er!
Angående tårta så kommer vi nog också att ha mousse-tårta. De på festvåningen föreslog vit chokladmousse med hallonmousse innuti. Vet inte om det blir gott men ska kräva att få smaka innan. Tänkte också att man kunde ha några höstfärgglada rosor el andra blommor på. Ska höra lite med arrangören vad som går att ordna.
Annars har jag varit och köpt brudskor idag Det blev ett par i creme-färgat skinn från Pure&Precious. Supersnygga
Förhoppningsvis sköna att gå i även efter ett par timmar
Finns här om någon är intresserad
www.trumpmoon.ltd.uk/index.html&target=d167.html
De heter "Gabriel".
I morgon ska vi ev gå och beställa vigselringen också, det roligaste av allt!! Vill helst ha den nuuuuuuu!!!!
Idag är det ju förresten bara 3 månader kvar!
Oj.. jag tycker alltid jag är inne här på bröllopstorget men har missat första oktobertråden! Här är i alla fall ett par till som gifter sig 1:a oktober.
Jag bokade frisör idag! Dyrt blev det men jag tror hon är riktigt duktig (blev tipsad av fotografen) så det får det vara värt. Hon gör ju även makupen. Några veckor innan ska vi göra provsminkning och gå igenom håruppsättningar. Pirrigt.
Jag verkar ha kommit riktigt långt. Har typ bara blommor och ringen kvar att bestämma mig för.
Vi ska ha ett litet bröllop med 15 gäster (föräldrar, syskon, farmor och respektive). Hur stora är era bröllop?
Yes, nu har jag äntligen hittat ett par skor! Det är rätt hög klack, så jag passa på att investera i scholls partyfeet (kunde ju kosta på mig det när skorna inte var så dyra)
Länk på dem kommer här: www.danceshoeshop.com/product.asp%5Fid=18&sku=162&mscssid=QVGAKRDA9TK18G9G8R1RQUP4KSQG4G46
hbn00002:
Välkommen!
Vi har bjudit ca 40 st och det är redan 20 som tackat ja. Tror att de flesta kommer. Bröllop är ju så speciellt så det är väl rätt ovanligt att folk tackar nej.
Gullan 73: vi ska en vecka till Egypten efter bröllopet. Kanske inte världens häftigaste smekmånadsresmål, men helt i linje med vår ekonomi just nu. Dessutom gillar vi att snorkla, så det blir nog bra ändå!
Tårta däremot har vi inte beställt ännu, så jag läser era tårtidéer med spänning och hoppas på inspiration.
hbn00002: kul att du hittat hit!
Tycker vit chokladmousse och hallonmousse låter gudomligt! Borde kanske satsa på ngt sådant istället...
Vi har bjudit 75st och det är redan ca hälften som tackat ja, en vecka efter att vi skickat ut inbjudningarna. Känns kul!
Hej!
Här är ännu en 1-oktoberbrud! Vi har just fått iväg inbjudningarna och väntar spänt på vänner och släktingars reaktioner. Vi har bjudit nästan 70 personer. Hade tänkt ha ett betydligt mindre bröllop, men har haft svårt att skära i gästlistan...
I övrigt har vi en hel del kvar: ring, kläder, fotograf, bröllopsresa m.m. Är därför särskilt nyfiken på vart ni tänker åka på bröllopsresa :)!
hbn00002 & Nema VÄLKOMNA !!
Vi kommer att bjuda ca 45 pers...& hoppas att alla kommer....känns som att vi är dom "enda" som inte fått iväg inbjudan än...
Drömde mardöm inatt....det var 2 dagar kvar till bröllopet & vi hade glömt att skicka ut inbjudningskorten...vaknade alldelles kallsvettig !!
Hej här är en till 1 oktoberbrud! Vi bestämde oss för två veckor sedan att vi ville gifta oss i kyrkan, så idag har jag bokat kyrka, lokal och catering. förra veckan fixade vi kläder för oss båda.
kvar att fixa
> skicka inbjudningar
> florist
> beställa tårta
> beställa ring (har bestämt vilken jag vill ha)
> trycksaker (vigselprogram, placeringskort, festprogram)
> ordna musik till festen (ska spela cd skivor)
det blir lite stressigt när man har så lite tid! men nu har vi de stora sakerna klara och det är skönt!