• Sarge

1:a oktober-brudar ?

Hallå alla !

Några fler 1:a oktoberbrudar här ?

Hur går det för Er ?
    Hur långt har Ni kommit i planeringen ??

/Sarge

• Svar på tråden 1:a oktober-brudar ?
  • Gullan73

En annan sak. När börjar det skymma på vår dag? Tänker på marshaller och sånt

• Gullan73

Bor strax utanför Göteborg kanske jag ska tillägga...

• Gullan73

En fråga till... När är det lagom att skicka in hindersprövningen?

• i höst?

autumn bride: har också funderat kring marschaller, men vet inte när det skymmer. Tror att det kan vara möjligt. Har försökt hitta tid för solnedgång på smhi, utan lycka tyvärr...

Gullan73: Tror hindersprövningen är giltig i 3 månader, så inte tidigare än 3 månader innan bröllopet.

• Gullan73

I höst: det var jag båda frågorna, men tack för svar!

Jo jag vet 3-mån regeln. Men jag tänkte mer hur lång tid innan måste man ha det gjort, och hur mycket tid efter vigseln ska man i de 3 månaderna för det kan ta tid för kyrkan att skicka in. Vill ju inte riskera att man inte blir gift på riktigt. En jag känner råkade nämligen ut för det för att kyrkan slarvade.

• Gullan73

Jag igen... vad ska ni har för brudvals? Vi hade först tänkt oss "Barfota utan strumpor och skor"... vad den nu heter. Men eftersom bröllopet blev förskutet till Oktober känns det inte lika bra längre, den känns mer somrig. Har ni några bra tips? Vill en låt med text och inte en wienervals typ

• i höst?

Gullan73: Nu blev jag också lite orolig över hur det fungerar med hindersprövning, trodde det var ganska smidigt... Någon annan som vet?

Ang. vals så finns det en del tips här på bröllopstorget www.brollopstorget.se/Festen/valser.php

Jag tycker det låter spännande med en version av Bedårande sommarvals med Monika Zetterlund, eftersom jag gillar henne. Men vet inte hur den låter. Ska försöka få tag på den.

• Gullan73

i höst: Inte meningen att skrämma upp dig! Tack för tipset om valser, ingen där kändes tyvärr rätt... Vill ha en jag känner igen också

• krakelspektakel

Var på restaurangen idag och gick igenom meny och lite annat praktiskt. Känns så skönt att vi valde att inte fixa med maten och dukningen själva. Tycker i vanliga fall att sånt är kul men det känns som det skulle bli för mycket att hålla ordning på. Räcker ändå med all planering...

Svar på tråden 1:a oktober-brudar ?