• Sarge

1:a oktober-brudar ?

Hallå alla !

Några fler 1:a oktoberbrudar här ?

Hur går det för Er ?
    Hur långt har Ni kommit i planeringen ??

/Sarge

• Svar på tråden 1:a oktober-brudar ?
  • Junis

Så tråkigt med din mamma Gullan. Hoppas att hon blir bättre så att hon kan vara med på er stora dag!

Tror inte att jag givit mig till känna i just denna tråd (finns ju flera oktobertrådar på BT) men jag och sambon gifter oss också 1 oktober

• i höst?

Hoppas din mamma blir bra Gullan! Tycker ni tog rätt beslut att bara skjuta lite på det, man vet aldrig vad framtiden innebär.

Det låter såååå kul med hårkonsultation! Kan själv inte riktigt bestämma om man ska ha slöja eller inte. Hur ska ni göra?

Har idag bokat kyrka! Så nu är både kyrka och festlokal klar. Ligger alltså inte så långt efter er längre... ;)

• Sarge

Kramar till Gullan !

Hårkonsultation är jättekul !!

Ang. slöja så kan jag säga att jag ville ha en lååång slöja på typ 3 meter som sticker ut ca 10 cm utanför släpet, men nu kommer jag att hoppa över slöjan helt å hålet, för min klänning "försvinner isåfall & istället ha en finare uppsättning.....& ta till vara min "enda" tillgång...mitt långa, tjocka hår.

Inget blir som man tänkt sig från början, men det är nästan roligare !

Skulle haft slottsbröllop - hamnade på Grand

Lång slöja blev ingen slöja

Två brille-ringar, en på vardera sida om förlovningsringen - lutar åt EN "fetare" ring

Inbjudan i champagnefärg - blir i melon/persikaliknande färg

Frack blev frockcoat

etc etc

• krakelspektakel

Hjälper dig att hålla tummarna Gullan!

Håller med om att det inte är mycket som blir som man tänkt sig.
    Skulle inte ha axelbandslös klänning med släp-redan köpt
    Skulle vara på landet-lokal i slussen
    Skulle fixa mat och dryck själva-fest på restaurang
    Det enda som vi hittills haft med från början är höstbröllop och en inbjudan med lönnlöv på.
    Vi är äntligen klara med alla och ska posta dem i helgen, ska bli så kul att höra vad folk tycker om våra egengjorda kort.

• Sarge

YES ! YES ! YES ! YES ! YES ! YES !

Äntligen har vi en vigselförrättare !!!!

Fy f*n vad skööönt !

• i höst?

Grattis Sarge!

Hur ser korten ut Krakelspektakel? Är det "riktiga" lönnlöv eller en bild?

Var själv på Panduro Hobby igår och slogs med andra giftaslustna. Är hur kul som helst att pyssla med inbjudningskorten!

• krakelspektakel

Visst är det kul att göra egna kort, min blivande som vanligtvis inte är speciellt pysslig har varit hur besatt som helst

Lönnlövet är embossat i silver på vinröd kartong. Var inne precis som ni på att ha en bakgrund först, men sen ville vi ha lite mer färg på korten så då blev det embossing. Inlagan har vi skrivit ut på datorn och skurit mindre än själva kortet så det vinröda liksom ramar in den.

• Junis

Gud vad ni är duktiga å pyssliga som gör egna kort. Här blev det färdigtryckta från Kortdesign.se. De blev iof jättesnygga, mkt stilrena och precis som vi ville ha dem

Kan förövrigt rekommendera Kortdesign, de var otroligt serviceminded, bla fick vi ett korrektur via mail så vi kunde se hur det skulle bli innan korten gick i tryck. Sen tog det bara ett par dagar innan de fanns på posten!! Skulle säkert ha varit skoj att göra dem själv, iallafall kanske 5 av de 40 sen hade jag nog tröttnat. Och jag vet att sambon INTE skulle ha uppskattat mina vredesutbrott när de inte blev så som jag hade tänkt mig

Skulle vara kul att se foto på era sen när de är klara. Tycker många verkar otroligt duktiga!!

• i höst?

Det är ju roligt nu med inbjudningskorten, när man har gott om tid.
    Får väl se om man ångrar sig sen när man sitter och vill få till program och placeringskort i samma stil nå'n dag före bröllopet... ;)

• Sarge

Hur går det för Er ?

Här är det stiltje....vi är båda hemma å sjuka i influensa, så ingen av oss orkar åka & hämta papperna till inbjudningskorten, som vi MÅSTE börja med strax,.......

*suck*

Svar på tråden 1:a oktober-brudar ?