MAJ 2006
Hm. Vår tråd hade stängts. Nu börjar vi igen...
Hm. Vår tråd hade stängts. Nu börjar vi igen...
Hej! Vad kul med en ny tråd. Vi ska gifta oss 27 maj 2006. Nästa vecka ska vi kolla in kyrkor och lokaler, ska bli jättekul!
Hej Tigermilk,
Vi skall gifta oss 20 maj. Jag har redan provat klänningar och antagligen skall vi ha middagen på Råda Säterit utanför Göteborg. Vart bor du?
Vi bor i Umeå och ska ha bröllopet här. Vårt största bryderi just nu är var vi ska ha middagen/festen. Vi kommer att vara ca 40 personer och vill ha en lagom stor lokal där vi kan ha barmingel och DJ efter middagen. Konstigt nog är det jättesvårt att hitta en som uppfyller de kriterierna! Men vi söker vidare.
Vilken typ av klänning vill du ha? Jag ska ha tvådelat med tyll i kjolen. :)
Hm, jag har aldrig varit i UMEÅ så jag kan dessvärre inte hjälpa dig med förslag. Kanske skall ni åka till Jukkassjäärviiiiiiis ishotell??? :D Skoja bara...
Jag gifter mig i Bergums kyrka www.alphait.se/svenskakyrkangoteborg/friamallen.asp klicka på Bergums kyrka.
jag är både döpt och konfirmerad där så valet var ganska enkelt. Sen lutar det åt att vi skall ha middagen på Råda Säter www.radasateri.se Underbar miljö och vacker så. Vi blir också runt 40 fast de flesta är lite äldre så vi skll nog inte ha dj eller band. Skall be att pappa spelar dragspel till brudvalsen. Det blir inte party hela natten. Jag är 32 och min m2b 41 när vi gifter oss så det behövs inte massor av action. Vi skall ju också "gifta oss" i England eftersom min m2b är engelsk så jag har dubbel planering att sköta. :D.
Har inte hittat min klänning ännu. Sökandet efter den perfekta fortsätter, men jag skall beställa den från Lavendars Bridal har jag bestämt tillsammans med tärnornas klänningar.
Du då?
Ser ut att vara jättefina ställen! Vad häftigt att gifta sig på två ställen! :)
Vi har hittat den perfekta lokalen för oss, så nu är faktiskt både kyrka och lokal bokade. Nu blir det lugnt i planeringen ett tag.
Klänning kommer jag att köpa från KiK Stockholm! :)
Kul att sådan här tråd startat redan. Trodde att det bara var jag som var ute i god tid...
För oss blir det av den 6:e och kyrkan är bokad och under påskhelgen bestämde vi oss för lokal. Tyvärr var den lite liten mot vad vi hade hoppats, men det blir till att ta bort ca 5 personer från inbjudningslistan tyvärr.
Vad gäller klänning så letar jag just nu inspiration på nätet och tänkte börja prova i slutet på sommaren
majbrutta och tigermilk
Jag letar just nu efter en design på klänning som jag tycker om. Skall beställa klänningen därefter från Lavendar Bridal. Hon syr upp klänningar efter modeller eller bilder till vrål priser. Kan få en kopia på en Vera Wang eller annan liknande för under 2000 kr, vilket är jättebilligt. Skall iväg och prova klänning på torsdag och på söndag igen med mamma och blivande svärmor.
Idesprutan:
Vi funderar på att ha festen på Råda Säteri vi med! hur mkt får du betala och hur många är ni och vad ingår? *nyfiken*
visst är det tur att lavendar finns?! super billigt och verkar vara mkt bra kvalite på det man får från dom.
Blev oerhört nyfiken på det där Lavendar Bridal. Kollade på nätet och hamnade på ebay där man tydligen kna köpa klänningar. Är det så det funkar eller hur har ni tänkt att göra?
ninni7805: Jag har haft kontakt med Helena på Råda Säterit. Ca pris per kuvärt ligger på 1200:- och då ingår: välkomstdrink, tre rätters med vin, kaffe och tårta, enklare blomsterarrangmang på borden, dukning och service. Du får ju tillgång till all service också. Det är rätt dyrt jämfört med andra ställen... Vi skall ha ett litet bröllop, antagligen mellan 30 och 40 gäster.
majbruttan: Lavendar bridal har en egen linje av klänningar som de syr men de kan också sy en klänning baserat på bilder. Du måste kontakta henne för att kolla om hon kan sy den eller ej. Ibland kan det finnas copyright etc, speciellt på designklänningar. Hon har mycket bra priser och många brudar är jättenöjda med hennes arbete. Kläderna sys i Shanghai tror jag och skickas antingen reguljärt eller med DHL. Frakt ligger på 39 resp 59 dollar och klänningarna ligger rung 150-300 dollar beroende på sort etc. Jag planerar att beställa mina tärnklänningar från henne också. Mycket billigare än andra affärer. Hoppas att det ger svar. Sök gärna på Lavendar här på BT. Det finns många trådar om henne.