• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • Hilde

Den heter blomstertapet, den är 3 m lång o 40 cm bred. Det är igentligen ett papper dör fråna ligger på lagom avstånd från början och där det är blomsorter som ska blomma från maj till september. Fast jag tror nog inte på majblomning Lite för sent och lite för kallt för det

• Cybermamman

Vad himla praktiskt, speciellt för bortafruar. Snabbt och effektivt och hokuspokus en välplanerad rabatt. Vicken fjutjurgrej .

• Hilde

Jepp jag föll som en fura för den där. Kostade 145 kr, men det får det vara värt. Det var bara at göra ett lagom stort hål i gräsmattan ( gjorde två st) sedan så lade jag ut pappret. Vattnade på det ( såg väl ut som toapapper med från i då), sen så lägger man på ett väääldigt tunnt lager med jord och vips 2 st nyanlagda rabatter... Valde den sorten som går i rött o rosa. Hoppas nu att det funkar. Cybermamman, är du bortafru... jag trodde du var tillfälligt hemmafru, men jag kanske fått det där om bakfoten ?

• Cybermamman

Jätteborta fru. Jag ångrade mig när jag blev upplyst om konsekvenserna. Inget hus ingen bil. Jag kan inte leva utan bil, det var bara tjolahopp tjolahej till att skutta iväg till sitt stimulerande arbete. Nej, jag skulle bli (ännu mer) galen om jag var hemmafru. Jag har alldeles för mycket att göra i den här världen !! Men var hittade du rabattmattan?

• Hilde

Den hittade jag på plantskolan. Jag har sett den lite överallt faktiskt.

• Maya K

tillbaka från skolan.. kan inte vara så glad nu då tentan gick åt skogen trots att jag pluggat hur mycket som helst.. aja... sitter och tittar lite på olika transportmöjligheter från kyrkan till festlokalen.. det finns så mkt att välja på. Jag kan ta transport med motorcykel, båt, häst och vagn, bil m.m. svårt är det.. allra coolast vore ju som jag nämnt innan transport med motorcykel.. hehe..

• Hilde

Maya helikopter vore inte det fräckt. Fast å andra sidan... finns ingen hårspräy i världen som kan hålla frisyren på plats då

Synd för tentan. Är du helt säker på att den gick åt helsike? Kanske bara känns så nu. Jag håller iaf tummarna för dig!

• Hilde

Vin är gott föresten! Vi håller på o testa vilka viner som är lämpliga för bröllopet. Har kollat bordershopens sortiment och testat Penfolds viner.... jättegott ... mummselimummms *hick*.

• Maya K

Hilde:
    Jag kan ju inte säga att jag är 100% säker på att tentan gick åt helsike men det känns så och mina magkänslor brukar vara rätt.. fast iof.. man får ju poäng trots man inte svarat på frågan helt rätt utan bara visar att man förstår.. Jag gjorde alla utom en fråga pga. tidsbrist.
    Nåja vi får se..

Ja helikopter vore bra men håret likamed minus.. Jag kommer inte att ha ngn stpr uppsättning utan kommer att ha en ganska enkel frisyr till en enkel klänning.. Nu har jag funderat på att det vore häftigt att ha en vinröd klänning. vill ju att ngt ska vara helt otraditionellt och ska "chocka" gästerna :)

• Hilde

Ja rött är jäkligt häftigt. Jag tycker iofs att de klänningar där de kombinerar röda nyanser och vitt inte är helt lyckade. Blir lätt lite juligt liksom. Jag såg en Nixa som var röd på Svartbruds sida, där hade modellen en röd slöja också, det var det som gjorde hela baletten. Jag tror att man behöver ha attiraljer då som verkligen påminner om den traditionella brudklänningen, men som t.ex. har helt annan färg. Då ser det absolut inte ut som vilken balklänning som helst, utan bara ett högst medvetet val.

Svar på tråden äntligen fredag...!