• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • Cybermamman

Trevlig kväll alla nu ska jag oxå gå och vara lite social. Bättre sent än aldrig

• Gable

Förresten, en sista sak. Har ni också tänkt på att när man var yngre så trodde man att man visste allt och hur allting fungerade? Nu när man är äldre inser man hur lite man visste egentligen.

Gull på er alla!!

• mammacatta

gonatt, bebben skriker :D

• Hilde

natti natti brudar.

Gable jag har läst mardrömsmailen nu... o så svarat lite. Jag förstår att du känner dig lite tillplattad av det där... skulle jag osså gjort. Bläh!

Godnatt...

• Hilde

God lunch brudar!

Jaha nu har det hänt. Jag hade inte bjudit en familj. Min ena kusin från Holland har mailat och lite försynt undrat om jag tänker bjuda hela familjen? Alltså om jag tänkte bjuda den grenen av familjen också, som jag nu alltså inte hade bjudit... usch! Vad jag fick dåligt samvete. Den enda anledningen till att de inte är bjudna är att min farbror och min far inte alltid varit sams... fast det var för många många år sedan och nu säkert glömt, iallafall så har jag därför inte haft mycket kontakt med dem.

Jag trodde ju aldrig i mitt liv att de skulle kunna tänka sig att åka hela vägen till Sverige för ett bröllop! aja! Jaha detta innebär att jag får sätta mig ner o få ihop tre inbjudningar till och alltså minst sex personer till på bröllopet. Fast jag misstänker att inte alla kommer, kanske bara den av dem som jag haft mest kontakt med. Ja så kan det gå..jag sitter o skäms nu I Sverige går det väl an att inte bjuda hela tjocka släkten, men, men här hade jag nog också en kulturkrock.

• Hilde

Hejsan igen! Hörni jag önskar att vi hade en smiley med tungan hängandes utanför... det skulle passa bra på en del inlägg...mycket bättre än gapflabb Alltså har jag hittad denna Den är ju lite tillgjord på samma sätt eller hur?

Näh nu serious bizznizzzz! Jag var på en plantskola idag och talade brudbukett och bordsutsmyckning. De hade ganska rimliga priser. Min bukett skulle kosta någonstans mellan 800-1000 kr och tärnans armledsbukett 200-300 kr. Murgröna rekommenderade hon att jag beställer stora murgröneplantor av dem för ca. 300 kr st. Då klipper jag av alla revor dagen före och lägger i vattenbad. Sedan när vi dukar på bröllopsdagen så lägger vi revorna på borden. Jag behöver troligen bara högst två st, så det blir rimlig kostnad. Sedan så rekommenderade hon en sorts guld eller silverrevor som jag ska dra ut på bordet tillsammans med murgrönerankorna. Ockå billigt... Så bordsdekorationerna kostar i så fall under 1000 kr. Sedan så vill jag ha en finare dekoration framför oss på bordet och denna kommer troligen inte kosta mer än ett par hundra den heller, beroende på vilka blommor jag väljer förståss

Vid vigseln har jag funderat på att ha blomsterarrangemang i krukor på piedestaler och dessa kostade 300 kr st att hyra och sedan så tillkommer givetvis blomsterkostnaden... jag tänkte att vi på det sättet har fritt val att kunna bära runt dessa, så vi kan ha dem utomhus om det är fint väder och sedan inomhus om vi behöver det. Sedan så kan vi alltid bära in dem till matsalen i tid för middagen. Gillar att de är flyttbara. Är det föresten nån av er som har andra bättre idéer?

• mammacatta

H: jag har åxå funderat på den där silvergrönan, den är rätt ball! men d blev odlade klockrankor som ska slingra sig runt på bordet. sen ska jag ha småvaser med blommor - 9 spänn för 4 st på ikea. har flera redan efter dopet. då hade jag ljus i dem, ska ha några till d åxå. med sand i botten. klockrankorna ska stå i krukorna på bordet.
    jag odlar utav bara tusan, eftersom jag tycker att utbudet hos blomsterhandeln är rätt tråkigt, jag får/köper blommor ganska ofta.
    P ska plocka en bukett åt mig av d vi odlat - en överraskning till mig! :D

lycka till m familjen!

cybermamman: snacka om lycklig hon blev med pappret! vilken bra idé åxå *snor den omgående*

• Cybermamman

Man har sina ljusa stunder . Gjorde förresten Svall igår och kom hem med en pelargon. Dålig dag typ...

• Hilde

Mammacatta odlade klockrankor? Jag vet nog inte hur såna ser ut. Jag har tyvärr fullt upp med annat och har varken tid eller intresse för några blomoodlingar. Fast min mamma har sagt att hon ska odla åt mig på sin kolonilott. Jag vill å andra sidan inte räkna med nåt sånt, så jag tänker planera efter köpta blommor å sen fylla på extra med de odlade. blombuketten som floristen räknade på var den som finns i Bröllopsmagasinet på sid 144. De gröna bladen som den har, hon visste inte hur mycket de kostar, så hon kunde inte ge mer än en uppskattning av priset.

Jag har gått på den där plantskolan och gluttat länge på blombinderierna, de gör jättefina saker och har väldigt fina blommor. Det är där jag köper växterna till trädgården, så jag har haft med dem o göra i ett par år nu

Föresten är det nån av er som vet vad det kostar med heliumgas o var man kan få tag på det? Vi vill ha fullt med balonger i festlokalen Sen så letar jag vita hållbara ballonger också. Nån som sett nåt till rimligt pris?

Föresten så har jag nu planterat ytterligare 10 syrener idag och håll i er...RABATTER! JAg har fallit för reklamen, jag köpte den där blomstertapeten som man bara rullar ut. Hoppas nu att den funkar och att inte katterna vill gå på toaletten mitt i mina fina rabatter

• Cybermamman

Hilde, vaddå för tapet *nyfiken*?

Svar på tråden äntligen fredag...!