• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • Hilde

Hej tjejer!

Jag har pratat med min mamma om nåt jobbigt. En tonårskille har blivit misshandlad av sin pappa i området där hon bor. Hon fick veta av grannarna idag. Misshandeln ver igår. Vad faan gör man?!

Jag lade in en tråd om det, för att mamma behöver få lite råd om hur hon ska göra. Det finns ju en del jurister här ibland iallafall.

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1063732.html

• Cybermamman

Jag såg det men jag är ingen jurist så jag kan inte svara sakkunnigt men jag skulle ha ringt till polisen och pratat med dem. Ni måste ju kunna vara anonyma tills ni fått svar vad ni ska göra. Tyvärr har jag dåliga erfarenheter av vad som kan hända. En närstående till mig blev hotad och förföljd av en psykiskt sjuk människa. Den sjuke hade fick hennes namn och adress men den sjuke och anmäldes identitet var minsann skyddad. Den var dessutom känd av polis som mycket våldsam. Det slutade med att hon fick gå under jorden och bo hos släktingar under en period, säga upp sig och och flytta.

• Hilde

Ja, men vi talar inte om en psykiskt sjuk människa nu, utan en herre som har dåligt spritsinne och beter sig som skrutt mot både fru och barn. Han är ganska beskedlig mot övriga människor. En förbaskad fegis om jag ska vara ärlig, åtminstone enligt det min mamma vet.