• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • Hilde

Hej tjejer!

Jag har pratat med min mamma om nåt jobbigt. En tonårskille har blivit misshandlad av sin pappa i området där hon bor. Hon fick veta av grannarna idag. Misshandeln ver igår. Vad faan gör man?!

Jag lade in en tråd om det, för att mamma behöver få lite råd om hur hon ska göra. Det finns ju en del jurister här ibland iallafall.

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1063732.html

• Cybermamman

Jag såg det men jag är ingen jurist så jag kan inte svara sakkunnigt men jag skulle ha ringt till polisen och pratat med dem. Ni måste ju kunna vara anonyma tills ni fått svar vad ni ska göra. Tyvärr har jag dåliga erfarenheter av vad som kan hända. En närstående till mig blev hotad och förföljd av en psykiskt sjuk människa. Den sjuke hade fick hennes namn och adress men den sjuke och anmäldes identitet var minsann skyddad. Den var dessutom känd av polis som mycket våldsam. Det slutade med att hon fick gå under jorden och bo hos släktingar under en period, säga upp sig och och flytta.

• Hilde

Ja, men vi talar inte om en psykiskt sjuk människa nu, utan en herre som har dåligt spritsinne och beter sig som skrutt mot både fru och barn. Han är ganska beskedlig mot övriga människor. En förbaskad fegis om jag ska vara ärlig, åtminstone enligt det min mamma vet.

Sedan, min mor är lärare, så hon har skyldighet att anmäla sånt här. Hon tänkte tala med polisen, skolan och hyresvärden. Det är mest att hon inte vet vad som hon kan upplysa grannarna om. Det är ju ändå de som har hört och sett och som borde ha samvete att anmäla. Det värsta är att de minsann vågar anmäla att han är jobbig till hyresvärden, men tydligen inte till polisen

• Cybermamman

OK, ja det är bra att tänka igenom vad ni gör så att det inte slår tillbaka på er själva i onödan eller drabbar någon annan felaktigt. Jag trodde att ni var rädda för att bli utsatta själva. Bra att ni tar tag i saken, barn som far illa har en mycket svår situation för de är ofta in i döden lojala med sina föräldrar.

• Hilde

Ja Cybermamma Fast å andra sidan så även fastän detta inte leder till att pappan blir fälld, så är det viktigt att omgivningen reagerar. Då vet ju också killen som blivit misshandlad att han är sedd. Det kanske inte uppskattas nu, men när han blir äldre kanske han ser lite annorlunda på det. Det är lite så vi resonerar iallafall.

• mammacatta

jaaa - anmäl! för killens skull!

• Maya K

Hej brudar..

Hilde ingen fara med klänningen.. jag tänkte inte ens på om/ifall du var spydig :) Jag undrar om du själv sett misshandeln eller inte eller om din mamma sett det? Så länge ingen har sett det så är det svårt att styrka att misshandel ägt rum om inte de misshandlade personerna undersöks men då måste de ha märken från misshandeln. Det leder till att pappan kan hävda att dem ljuger och kan tyvärr få lagen på sin sida. Sen så kan man ju tänka så här: Om man anmäler att han misshandlar sitt barn och sin fru så kanske de får det värre. Då kan pappan skylla på att frun sagt till sina grannar os. Visst ska man inte tänka så men så är många gånger fallet. Och gud vet vad som händer med frun och barnet då..
    Men så länge det finns ögonvittnen så är det lättare att anmäla ett sådant fall!

• Hilde

Hejsan Maya

Nej jag har ingenting med den här händelsen att göra. Det här inträffade i det område där min mamma bor.

Mamma fick iallafall tag på en granne som var vittne till det hela, som vill vara med på att göra en anmälan. Mamma ska idag ta kontakt med Socialen, skolan och polisen.

Det här bostadsområdet har lägenheter, där det är enormt lyhört, så de grannar som bor intill den här lägenheten har med all sannolikhet hört alltihop.

• Hilde

He he brudar jag har svarat på en enkät... på BT. Ja nåt måste man underhålla sig med ibland.

Vad vill jag bli när jag blir stor: FANTOMEN ju!

Vilket djur är min sanna själ: Lejonhona såklart! En alfa lejonhona som bestämmer allt!!!!

Åh dessa enkäter... Det är ju nästan bara en sorts svar i dem hela tiden. hmfr nu var jag iallafall kila löjlig jag med, för jag svarade

• Maya K

Hilde:

ok.. det är bra att din mamma gör ngt åt saken..

Idag skulle vi haft förslutsseminarium i skolan men men .. jag kunde inte åka till skolan då jag inte fått in pengar på mitt konto :( sen så skulle jag faktiskt ha missat tåget ändå då det hade brunnit i två timmar i tunnelbanan. branden hade startat innan jag skulle ha åkt och tunnelbanan var avstängd... kul.. vi får hoppas att min lärare har överseende med detta,

Svar på tråden äntligen fredag...!