• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • Cybermamman

Vem har du bytt efternamn med mc? Med mig kanske för jag har oxå ett nytt !!

• Gable

Hilde - hur gick det med floristen?!

MC - har du bytt efternamn redan nu? Gör man inte det efter vigseln?

• Gable

MC - vad var det för tråd? Om alkoholen??

• Hilde

Hejsan Gable och alla er andra (hejsan till er som smyggluttar också)

Jag åkte till blomsterlandet i Alingsås den här gången. Fick fantastiskt bra service. Jag sade som det var att jag har en budget att hålla mig till. Visade fotot och hon gav jättebra råd. Hon sade visserligen som den andra floristen att bladen som jag vill ha är svåra för dem att beställa i rätt färg. Igår fick jag dock rådet från Pooh på BT att kolla Panduro för att bladen finns där. Jag föreslog alltså för henne att jag köper bladen och det tyckte hon var en jättebra idé. Sedan så gjorde hon en provbindning med de här rosorna och med vita skelettblad ( jag ska ju ha gröna). Det blir ju jättefestligt. Tjejen kändes hur proffsig som helst och till på köpet väldigt intresserad. Nå priset då... hon trodde inte alls att den kommer att kosta över 800 kr... visserligen en uppskattning, men bra mycket bättre än på det andra stället där de ville ha mellan 800-1000 kr.

Sedan så kommer murgrönan till borden att kosta lika mycket som på det andra stället. Fast den här tjejen gjorde en provdukning så jag skulle förstå hur det kommer se ut. Bra service, eller hur?

När det kommer till de där piedestalerna som jag vill ha vid vigselcermonin, så kostar de här samma att köpa som det andra stället ville ha i hyra för ett par likadana. Hon föreslog att jag skulle ha blomster uppsättningar med en hel del brudslöja i och blommor på ett fat över detta... där visade hon mig ungefär hur hon tänkte också, och ja jag fattade inte allt, men vad sjutton jag är ju inte florist Min tanke med de här blomster piedestalerna är att vi lätt ska kunna flytta runt dem, så vi kan använda dem flera gånger under dagen, och att de skulle bli så förbaskat snygga att sätta vid brofästena på vardera sidan om oss vid ceremonin. Kanske lite lyxigt, men jag har liksom hängt upp mig på den idén. De skulle bli ungefär 120 cm höga föreslog hon. En sorts blombollar på piedestal. Snygga att ha i festsalen sen också.

handledsblomma till min tärna skulle kosta ungefär 300-400 för där tyckte hon att det var mycket arbete att göra en sån.
    Brudbuketten som hon föreslog var en med hållare, virad med grönt band och med en rad med pärlor uppepå. Förra stället föreslog att vara utan hållare. Men ändå blev priset på det här stället billigare.

• Gable

Gud va bra! Man är ju inte direkt bortskämd med bra service Vore jag du skulle jag ta det stället. Hon kommer att göra ett jättebra jobb, eftersom hon redan visat sånt stort intresse.

Piedestalerna är ju bättre att köpa om de kostar samma. Du slipper ju besväret att åka och lämna tillbaka dom. Tid är ju också pengar

Ååååh! Jag vill också grejja med brudbuketten! Får nog lugna mig lite, jag kan inte kontakta florister nu när jag gifter mig nästa år.

• Hilde

Näh... om jag var du skulle jag ge mig till tåls och bara insupa alla andras idéer ett tag till... desto mer förberedd blir du när det är dax.

föresten jag gjorde en kontrollräkning av min budget idag. Jag begriper inte hur i hela friden det gått till, men vi ligger en bra bit under budget just nu... måste räknat fel... fast jag kontrollräkande flera gånger. Fast jag satte undan väldigt mycket extra på vissa poster, som utsmyckning och fotograf... och maten räknade jag högt på...

• Gable

Oj, inte illa. Själv så ligger vi kvar på samma slutsumma som vi hade hoppas att minska ner. Det går bara inte. Inte om vi ska ha allt som vi vill. Måste man kompromissa hela tiden??

• Gable

Ligger MC o sover nu? Och Maya pluggar?

Eller tror du att de luras lite och egentligen har ett liv utanför BT??

• Hilde

Säger du som haft ett liv utanför BT i flera dar...

Jag har involverat mig lite på JP tråden Tyckte att den behövde lite ris också... JP är ärligt talat ett blaskvin som har klarat sig långt med mördande reklam ... personlig åsikt, jag vet... fast det var ju den de bad om MEn skulle jag bli bjuden på ett glas JP.. mmm då dricker jag upp, det är ju inte äckligt, bara inte välsmakande

• Hilde
    :-8 Jag gillar gubbar.. märks det?
Svar på tråden äntligen fredag...!