• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • Maya K

Hilde:

Japp.. det är just därför jag inte vill ha med barn.... det kostar.. och sen så är det också för att vi bara kan ha ett begränsat antal gäster i lokalen!!! så sorry barn men ni får stanna hemma.

• Hilde

Menar du Alfred Angelo klänningen???? Den har ju kommit från USA, då har de kanske köpt den i en billig affär där, kanske även på rea och sen fraktat hit den. Då är det kanske prutmån på den. Man kan ju alltid prova i alla fall. Sen så verkar en del tydligen ha råd att ångra sig...

• Maya K

Hilde:

Japp den klänningen... hmmm.... skulle egentligen prova en klänning och beställa den från USA.. blir ju så mkt billigare... Det är tom. så med Lilly klänningar från Danmark.. här i sverige tar de 1000-2000kr extra än vad den skulle kosta om man tog och beställde den från Danmark.

• Hilde

Jag hittade min klänning på köp o sälj. Den var i jättebra skick, men jag skulle aldrig köpa en klänning begagnat som jag inte kunnat prova. När du provar så kolla alla sömmar o broderier extra noga, det är där du verkligen kan se om klänningen varit använd, mycket provad osv.

• Maya K

Japp.. det håller jag utkik efter.. Vad är det för klänning som du köpt?

• Hilde

En Maggie Sottero modell Paisley. Den har tyvärr utgått (2004 års modell) så jag kan inte visa någon bild på den. Men som med så många andra MS klänningar så är det ofta bara några detaljer i broderiet som avgör vad man kallar för en ny modell osv. Den är i färgen lightgold och jag äääälskar den!!! Tvådelad, med A-linjekjol, fast kjolen är i breda veck kring linningen. Släp och ingen brodyr på kjolen. Korsettliv med snörning o platta i ryggen (jättebra) och så ett lite större broderi över bysten och ett smalt i nederkanten. Jag är ju lite "välformad" och i denna så sitter kurvorna helt på rätt ställe

• Maya K

Hilde:;

Åhhh.. jag evt vilken det är.. den är ju jätte fin.. gav du mkt för den??

• Hilde

Näh... jag prutade ner den till halva det begärda priset. Men så kommer jag få lägga lite på att sy upp den och så köper jag en liten jacka som hör ihop med den, Jackan kostar 1200-1500 att skicka efter och underkjolen kommer att kosta ca 750 kr så det blir en liten slant ändå

Sedan så ja jag hade ju inte tänkt mig en sån här klänning överhuvudtaget för jag känner mig sällan bekväm som traditionell brud liksom, men den här klänningen, när jag såg mig i spegeln så föll jag som en klubbad säl Personen i spegeln såg ju riktigt snygg ut

• Hilde

hmmm Maya... har du läst nåt idag ? Jag har inte gjort det.... bäst jag skärper mig!!!!! Nu lämnar jag BT o ögnar genom några blad i mitt kompendium istället. Jag kommer tebax om nån timme eller så. BT får vara min morot

• Maya K

Hilde:

Jag har bara läst och lärt mig 4 tal.. läser ju ekonomistyrning nu och ska sen läsa arbetsrätt.. nepp nu ska jag också plugga och kommer tebax om ngr timmar.

Svar på tråden äntligen fredag...!