• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • Maya K

Hej hej hej hej hej hej.... hmmm... snacka om att man kan vara svår startad när det gäller plugg nu.. det är inte bra när solen skiner ute och man ska plugga!!! grrr..hmmmm... kanske ska sätta mig på balkongen i solskenet och plugga då....

Hörni... vet ni på vilken prisnivå kik klänningarna ligger på.. Vi höll på att disk.. detta med en kompis och ingen av oss visste!!

• Hilde

Jag har sovit en stund o sen fastnade jag här igen Katterna sover. Båda två snarkar Total utmattning. Men de vaknar väl snart igen.

• Hilde

Nämen...tihi.... jag låter som en nybliven mamma Lovar bot o bättring!!!!!!

• Maya K

Hahah.. ja vänta bara.. snart vaknar dem och då får du ta på dig öronproppar... hihihiiiii funderar på att sova lite jag med men får inte... böckerna ligger bredvid på soffan och ger ångest till mig...

• Hilde

Jag tror faktiskt att KIK klänningarna är ganska billiga i förhållande till andra klänningsmärken. Har inte hört om att någon kostat över 10 000 kr. O i många av de andra märkena så ska man väl vara glad om man hamnar under 10 000 kr strecket. Fast Nixa verkar billiga. Men jag var o tittade på några Nixa klänningar i butik o de hade sömmar som hade dragit sig, så jag blev inte så impad.

• Maya K

vad irriterande att sök verktyget är nere... jag som skulle vilja söka efter så mkt....

Idag på kvällen ska jag börja skriva bröllopsdagbok.. hihiii.. har tänkt det länge men kommer ju aldrig igång med ngt...

Jo.. en sak vill jag berätta.. En av mina kompisar blev små sur idag på mig när jag sa att vi funderat på att gifta oss utanför Sthlm.. Detta för att hon ansåg att det var jobbigt då man inte kunde dricka på festen och att man då var tvyngen att ta bilen till festen osv osv.. men HERRE GUD.. det går ju färjor och bussar hela tiden till stan ju!!! åhhhhh...

• Maya K

Jag provade en Nixa klänning i förrgår och den var underbar... Men det är nog som du säger att många klänningar har sömmar som dragit sig.. har hört det förut..

• Hilde

Men Maya i närheten av Blynäsgården måste det väl finnas hotel och vandrarhem. I den information ni skickar ut i anslutning till eller kanske i inbjudningarna så lägg till info om övernattningsmöjligheter. Då kan folk få välja. vi har en särskild länk till närbelägna hotel o vandrarhem på vår hemsida och även telnr. till det lokala taxibolaget som skulle kunna hämta efter festen. Vi får visserligen in 36 gäster i det vandrarhem vi hyr, men utöver detta finns det säkert en hel del som vill få nära till nattningen. Vi bara förmedlar adresser o tel.nr sen får faktiskt folk klara att boka själva.

• Maya K

Hilde:

EEEEEEEXAKT det jag tänkt göra.. men min kompis ska alltid vara så bekväm av sig.. Hon blev ju lite små sur förut med när jag sa att det ska vara ett barnfritt bröllop!!! Få se vad hon kommenterar nästa gång Alltid spännande att höra hennes onödiga små kommentarer.. hon får ju ändå inte som hon vill då det är JAG som gifter mig.. muahahhahahahaaaaa

• Hilde
    Det är alltid någon som inte blir helt nöjd. Vänta bara du ligger ju bara i början av hela planeringen. Du kommer att få tampas med en hel el dumheter innan allt är klart, det kan du nog vara nästan helt säker på.

Jag ville också ha barnfritt, men vi blir ändå tvungna att göra så många undantag för gäster som åker långt att det skulle bli lite småfånigt om hälften av de som kommer får ta med sig barnan och hälften inte får det. Där var det jättesvårt att jämka. Tyvärr finns det några riktigt barnrika familjer på inbjudningslistan som jag innerst inne önskat kunde lämna barnen hemma. hmm... får se hur de gör. Jag tycker att det är lite konstigt att så många faktiskt vill ha med sig barn på bröllop. Som om många tror att det liksom hör till. Jag har inte nåt emot att barn kommer, men när jag räknade krasst ekonomiskt på om alla barn skulle följa med, så höll jag på att få hjärtatack. 25 barn kostar. Hoppas nu att åtminstone hälften av dessa inte kommer.
Svar på tråden äntligen fredag...!