• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • Maya K

Hilde
    Jag har samma problem.. Visserligen så har ju dem som har barn sina svärföräldrar som kan ta hand om barnen (tycker man) men vi får se.. Jag har också det stora problemet att vissa åker långt.. eller ja långt och långt.. från Gävle till STHLM men men .. och det skulle även här bli över 20 ungar... Jag skulle inte ta med mina barn om det inte vore så att jag ammade eller ngt.. Man kan ju liksom inte kopla av som förälder om man har med barnen på ett bröllop (känns så iaf).. Hehe... vi får ju se vad det blir av det hela tillslut..

Jag kan säga såhär om missnöjda gäster.. Är de missnöjda så behöver de ej komma!!! Visst vil ljag att alla vi bjuder kommer men blir de arga eller ngt så fine.. kom inte då!

• Hilde

Många av mina gäster kommer ifrån Holland, dess kan man ju inte ha barnstopp för och får de ta med sina barn så måste ju de från Umeå också få det, för i mil räknat så åker de väl lika långt. De norrländska familjerna (kusiner)har dock klarat av att vara väldigt barnrika.

• Maya K

Hilde:

Ahhh.. då förstår jag dig helt fullständigt.. Ja.. om jag skulle vara i den sitsen så skulle jafg bjuda barnen med.. det finns ju inte så mkt man kan göra åt den saken.. Tänk om man kunde ha en sorts barnhörna på bröllopet där barnen får sitta och titta på film eller ngt..

• Hilde

Bredvid matsalen finns ett litet rum som jag funderat på skulle funka som barnrum. Men jag har ingen som helst lust att stå för någon sorts barnpassning. Jag kan fixa fram en TV o så lite barnmat, men resten får faktiskt föräldrarna fixa. Problemet är iofs att det där barnrummets dörr kommer att vara precis bakom honnörsbordet. hmmm fast vi får väl se om vi får plats i den där matsalen... annars får vi väl flytta upp en våning till den stora festsalen, fast där måste jag smycka mycket mer... usch jag blir nog snart en bridezilla.

• mammacatta

ohoooo, nu är ni inne på mitt expertisområde! vi ska ha varn, för alla är på bröllopet som brukar barnvakta. d har tom vare snack om att jag inte ska få vara med wille :[ för att heeeelt få njuta. jo tjena, njuta utan wille? *suck*

kubb, krocket, videohörna, madrass å slumra på, en husvagn om d behövs, barnbord å barnmeny m köttbullar å prinskorv på spett. INGA barn bredvid sina föräldrar om de inte sitter i barnstol å då på en kant så inga tomma platser uppstår. :D barn tillför lite liv å rörelse, utan att d blir barnkalas:D

har ni märkt nå skumt i tråden? en sida förekommer 2 ggr...:?

• mammacatta

+ flickebarn säger heeela tiden att man är vacker som en prinsessa:)

• Maya K

va 2ggr????? hmmm..... skumt..

Ja.. en massa greer till barnen så blir dem inte uttråkade... Men jag tänker inte ha barn på mitt bröllop då jag vill att föräldrarna ska kunna ta drinkar osv.. men visserligen så kan jag ju inget säga ännu då vi inte börjar fila på inbjudningarna föränn kyrkan är bokad...

• Maya K

Hilde... hur går det med plugget??? jag har pluggat in två tal idag.. hahahahahahahaaa

• Hilde

ÄRligt talat så är jag väldigt kluven i barnfrågan. Delvis så gillar jag fester där barnen får vara med o får lopv att somna i mammas o pappas famn, ligga på madrass i ena hörnet osv. men tyvärr så finns det många som har barn som när de åker bort, helt överlämnar ansvaret för sina barn på andra och det är dessa som jag helst hade velat slippa. Sen så handlar det helt krasst om ekonomi. Det blir en del 1000-lappar extra för 25 barn, även fastäm man inte tar i så det knakar.

Svar på tråden äntligen fredag...!