Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)
Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!
Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!
Jag har funderat på A trumpet v. in och Jesu bleibet ut.
Har fått en massa jatack svar. bara ett nejtack. Men det är fyra fem till som jag misstänker kanske tackar nej eftersom det inte är i Sverige vi har festen. Men de har inte hört av sig ännu. Inte ens sagt att de fått inbjudningarna
Vi vill ha F.Mendelssons bröllopsmarsch för ingång och en annan för utgång, kommer ej ihåg vilken vi valde. Det står uppskrivet i marcus dator någonstans.. :)
Vi ska ha Jesu bleibet meine freude (Bach)in och Bröllopet från Ulfåsa ut.
Den 24/5 ska vi träffa vår präst för första gången! Spännande men det blir en massträff med alla par som ska gifta sig under sommaren i detta pastorat...I och för sig är det uppdelat på tre träffar (man får välja ett av dessa datum)men jag trodde att vi skulle träffa prästen ensamma så att han kunde lära käna oss lite..kanske naivt men jag vill verkligen inte ha ett löpande band bröllop..
Titrania: Jo Brudklänningsnojan har lagt sig och jag har resignerat... dvs jag valde att köra på KIK-toppen och kjolen. Nu ska ringen beställas också bara sedan är vi på banan igen.
Funderar på att fila på festprogrammen i veckan. Lägga in sånger, dikter och lite info om oss och hur vi träffades.
Det här med in- och utgångsmusik - hur väljer man det och hur vet man vad som finns? Kan man få hjälp av kyrkan. Jag har verkligen ingen aning om vad som finns! Vet inte ens vad de "vanliga klassiska" heter. Hjälp!
Är det någon mer än jag som INTE skickat sina inbjudningar än(stress stress stress)??? Ska stanna kvar på jobbet någon kväll och printa ut dem, kuverten är färdigskrivna.....
Undrar precis som Fru Larsson: Kan man få hjälp av kyrkan, eller kanske prästen med val av in- och utgångsmusik? Hoppas det i alla fall!
Nu har ännu fler JA-svar kommit in - bröllopsinbjudan skickades i lördags och kom fram till gästern igår! 9 har svarat hittills!!!
Agronom, man måste jämka ibland! :D
Kattis72, vad fuskigt! Våra kom oxå fram igår, många som tackat för inbjudan, men ingen som ringt (till mamma) och osa:t... :(
Kyrkan kan hjälpa till med musikval. Vår kyrka gör så att en kantor medföljer på samtalet med prästen så att man kan diskutera och provspela musik.
Vill ni lyussna själva så gå in på brollopsmusik.nu.
Titrania:
Ja jättemånga har ringt och tackat (och mejlat och tackat) också men inte svarat om de kommer eller inte.
Hur många har ni bjudit? Vi har bjudit 57 st (inkl några barn) och tror att ca 40 kommer. Många har nämligen lååångt att åka - det är ju hela 155 mil mellan Helsingborg och Luleå.
var gifter ni er?
Tack snälla agronom för länken! Kanon! Det är ju alltid bra att få fundera själv innan man pratar med kyrkan!