Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)
Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!
Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!
Lenchen, kul att ni fått tag på ett band :)
Kul med bandet Lenchen! Din klänning blir nog jättefin Titrania! Bride2B, jo det låter ju trevligare med någonting som de behåller som minne. Tänkte inte på det!
Vad skriver man egentligen i inbjudan? Vi vill inte ha en traditionell utan mer "avspänd" - typ "äntligen gifter vi oss" bla bla bla. Men finns det någon checklista på vad som bör vara med? Tid, plats, festplats, klädkod, osa-datum. Något annat? Ska man hänvisa till värdinna (i mitt fall samma som toastmaster) för önskelista? Stressad över att jag inte har lust att pyssla med inbjudningarna men vet att de måste iväg snart!!! Och jag som hade så lååååång tid på mig, skulle ju lite käckt börja redan i julas ljög jag om......
Fru Larsson, vi får hjälpa varandra ;)
såhär skrev vi
groups.msn.com/EmmaJesper/shoebox.msnw&PhotoID=2
sen skickade vi med ett info blad om kläder och toastmasterns telefon nr.
Vi sitter just nu och försäker att sätta ihop vår hemsida. Någon som har lite tips? Någon som själv har en?
Fru Larsson, tack! :)
I inbjudan skriver vi plats, datum, tid, klädsel och osa. Sen skickar vi med ett infoblad med bl a boendeförslag, namn o nummer till toastis och skriver att mina föräldrar (värdparet) kan svara ¨på alla tänkbara frågor... Dvs, vill gästen veta nåt om önskelista så får de fråga. Typ. :D
Börjar bli lite orolig över mitt pannsmycke..
Beställde och betalade för ett par månader sen och har inte hört nåt på länge... Tänk om dom har lurat mig? Har mailat men inget svar. Var ska jag då hitta en lika dan som jag beställt? Hoppas verkligen att det finns en förklaring.
Hoppas ni andra haft en bra start på veckan!
Men usch Lucy, vad otäckt! Hoppas det löser sig!!
Tack för alla råd ang inbjudan!
Lucyinthesky, förstår att du blir orolig, hoppas det ordnar sig för dig!
Nu har jag hittat min brudklänning (eller kläder-tvådelat...)!! Hade dock bestämt mig för att hyra men när jag kom in på KIK så bara föll jag som en fura för en femtiotalstopp med borderade blommor i samma nougat-färg som min älsklings frock-coat samt en sjöjungfrukjol med tyll och släp....Jag hade också bestämt mig för att ha axelbandslöst...vilket det nu inte blev. Hjälp känns lite läskigt att ha bestämt sig. Kanske var dumt att inte hyra men det var betydligt dyrare att hyra än vad jag trodde. 4-6000 kronor!! Sanslösa priser!! Hade en budget för klänning på 3000 kr som nu är spräckt med 2 500 kr. Min mans frockcoat (inkl Skjorta, kravatt, väst och byxor) kostar 2 500 kr att hyra. Varför är då brudklänningar så dyra att hyra????
Toppen kan jag ju ha igen till finbyxor eller jeans så det blir nog bra ändå. Känner mig alldeles fjärils pirrig i magen! Nu faller alla bitarna på plats!