• Svar på tråden Valborgsbröllop 2005
  • Zandrisen

> White Bride, Ekonomiskt bistånd för unga vuxna.
    Nej, byter ett vik mot ett annat, men det nya kommer att leda till fast så småningom.

Du är lärare har jag förstått, vilket/vilka ämnen? Hoppas du får vara kvar!

Med risk för upprepning, men vad gör ni andra? Jobb/studier?

• WhiteBride

Zandrisen: Nja jag är anställt som lärarassistent på grund av jag inte har någon fullvärdig utbildning inom det ämndet jag undervisar i. Jag underviser i IT Data / Svenska. Mest självlärd inom IT. Har ECDL men annars som sagt självlärd. Har jobbat med detta i över ett år nu och hoppas på fortsatt. Vad skönt om det kan gå över i fast tjänst. Så du menar att den andra slutar eller? Jag hoppas verkligen att du får fast för det är inte lätt i dagens läge.

• Umebruden

Vi har inte heller bjudit prästen, vet inte ens vilken det blir ännu... de skulle höra av sig från församlingen när det var klart, och vigselsamtalet blir först en vecka innan...

Vi har kvar rätt mycket. Ska diskutera igenom festen med restaurangen, fast i och med att vi har det på restaurang känns det inte så stressigt eftersom de fixar det mesta.
    Sen ska vi bestämma blommor, och sambon ska prata om låtarna med solisterna nu under påsken. Fast de är kompisar till oss så det känns lugnt. Vi vet att de är duktiga.
    Jag ska som sagt sy klänningen nu under påsken, åker i morgon. Var och köpte de sista grejerna till den i förrgår.
    Vi har fått alla svar, men måste dubbelkolla några saker, eftersom några glömt att meddela om de ska ha vegmat eller alkoholfritt.

Ringarna ska beställas också. Vi ska ha två ringar var, men vi köper förlovningsringar. Vi kommer båda att ha två släta guldringar.
    Vi bestämde igår att vi ska gravera "för kärleken" och så datum. Vi ville inte ha namnen, utan något annat. Vi valde mellan "Av kärlek" och "För kärleken" och fastnade för det sistnämnda eftersom det bättre beskriver hur vi ser på äktenskapet. Vi gifter oss för att vi älskar varandra och vill kämpa för att kärleken ska hålla livet ut. Så "för kärleken" blev det.

Zandrisen: Grattis till jobbet!

WhiteBride: Hoppas att du får stanna. Pluggar själv till lärare och blir klar efter jul. Jag har historia/religion, och det är osäkert om det går att få en heltid på det. Fast jag har tänkt på att läsa in svenska i efterhand, lite pö om pö på distans. Vi får se.

• mrs tate to be

Hej alla glada vänner:
    På väg till jobbet men satte mig här en stund för att läsa vad som händer här på vår tråd...
    Satt uppe till kl 01 i natt utan att ens märka att tiden for iväg och just nu känns det som murbruk i mina ögon...hur ska jag kunna få in ett par linser...vad gjorde jag uppe så sent..jo, satt och ändrade lite på placeringslistan...har 3 som tackat nej och ev. 1 till som måste säga nej så jag måste fila lite på bordplaceringen...funderar också på att bjuda 2 till som jag avvaktat med (jobbarkompisar) men vet inte riktigt hur jag ska säga det till dem nu så här i efterhand...
    Dax att fixa till mina döttrar som ska vara påskkärringar idag....Glad Påsk på ER alla....nästa storhelg tillhör OSS!!!
    Love EVA

• mrs tate to be

37 days to go!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Zandrisen

>mrs tate to be, varför inte säga som det är? Att ni fått lediga platser och att du undrar om de vill komma??

37 dagar... Jag fattar inte var tiden tar vägen! *nervös som bara attan*

• mrs tate to be

Zandrisen...du har helt rätt...det allra bästa och lättaste är nog att säg på det enklaste och rakaste sättet men det jag "oroar" mig för är att de ska ta illa upp att de kom "i andra hand" och så vidare...jag kan ju alltid hänvisa till mina föräldrar som betalar själva middagen och att de sagt ett visst antal..ja även det allra enklaste känns svårt ibland...men jag ska försöka ta mig i kragen nu i påskhelgen när vi jobbar och bjuda dem!
    Kram EVA

• Zandrisen

Jag har blivit möhippad! Min bästa vän kom från sthlm i fredags, och i lördags lockade hon med mig på shoppingtur i borlänge, kupolen. Tyckte nog att det var lite konstigt att hon talade maniskt om skohuset, men jag anade konstigt nog ingenting! När vi stod där och provade skor så kom en okänd man fram och frågade "är det nån av er som heter sandra?" Jag fick ett blått kort, där det stod att jag skulle gå ut till lekplatsen utanför Mc Donalds och klättra upp i tornet. Nu fattade jag ju vad som var på gång, och i tornet hängde ett nytt blått kort, är det stod "skrik Jag Älskar Andreas!", så det gjorde jag. Pang så var dom där, alla mina góa underbara vänner, dom klädde ut mig till påskkärring med kondomhatt och tiara, skyfflade in mig i en bil och körde mig till falun, nu skulle här säljas kondomer! 30 stycken á 2 kr/st lyckades jag kränga på en halvtimme, och som kronan på verket lykades dom ta ett foto på mig och byggare bob, som var i stan... Efter detta fick jag handla fika för mina ihoptjänade pengar, och sedan var det dags att skyfflas in i en ny bil, denna gång fick jag ögonen förbundna... Lite champange hade dom fått i mig, och jag som är åksjuk i vanliga fall..! Runt runt åkte vi, säkert en kvart, och sen var vi framme på okänd destination. Jag var tvungen att sätta mig lite på marken när vi kom fram, allt bara gungade och jag kände mig bra grön i ansiktet, men hämtade mig någosånär, så att de kunde hjälpa mig upp för en hel massa trappor, jag trodde vi var på väg upp i ett kyrktorn eller nåt...! In genom en dörr, och sen befriades jag från ögonbindeln: Sexparty! Vi var hemma hos Lina, och dom hade hyrt in en jättegullig tjej från "lustjakt" som höll i en presentation av olika sexleksaker och massageoljor etc. Jag fick ett presentkort på "str eller liten", och valde ut nåt som jag tror att vi kan ha skoj med på bröllopsnatten... Mer champange, och sedan skulle vi in i en ny bil, den här gången slapp jag ögonbindel. Hamnade på Scandic, där dom hade hyrt relaxavdelningen, varpå några timmars bastning och smarrande på kycklingsallad, ostar, kex och vindruvor, samt mer champange och jordgubbar följde. Dom hade hyrt relaxen till 21.30, och efter det åkte vi tillbaka till Lina, och förfestade lite, och sen hade vi en helt fantastisk kväll på krogen, jag har fortfarande träningsvärk efter allt dansande!!
    En helt underbar kväll, jag fattar inte att jag har så fina vänner!!!

32 dagar kvar!!!! Iiiiihhhhh!!!!

• WhiteBride

Åh vad lyxigt. Vad roligt att det gick så bra och det verkar vara en minnesvärd kväll. Hoppas att jag med får en sån härligt hippning. Så är det bara resten kvar. Har fått hintning om att det blir helgen innan bröllopet. Så har jag inte fel så är du den första som har blivit hippad? Gratulerar alltså. Vad skönt att ha det överstökat En sak mindre att gå och oroa sig över. Längtar ni andra efter er hippning?

• mrs tate to be

Zandrisen...det verkar som du har haft en kanon möhippa.....jag har ju min på lördag men tror att den kommer bli relativt lugn trots att det är mina jobbarkompisar som håller i den...min chefs man omkom nämligen nyligen i en bilolycka och eftersom vi alla kände honom väldigt väl så kom tydligen alla planeringar av sig men det blir nog bra hur det än blir...jag tycker bara tanken på att få umgås en dag i mina vänners sällskap är lycka nog....
    Jag fick reda på datum för möhippan så jag skulle kunna fixa barnvakt åt Miranda och Melissa eftersom Nate är i Usa.
    Hur som helst...är det någon mer än jag som tycker att dagarna bara far i väg just nu....går fortare än någonsin förr...i morgon är det en månad kvar...otroligt!
    Kram till ER alla från mig, EVA

Svar på tråden Valborgsbröllop 2005