Valborgsbröllop 2005
Valborgsbröllop 2005
Hej!!!!!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag startade en ny för oss. Kramar!!!
Länk till gamla tråden.
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m795833.html
Valborgsbröllop 2005
Hej!!!!!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag startade en ny för oss. Kramar!!!
Länk till gamla tråden.
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m795833.html
>Umebruden, vi finns på brudpar, Sandra och Andreas. Vilken underbar present med en egen låt!!!
Har som du mrs tate to be, också problem att hålla vikten, jag pendlar ju som sagt hela tiden, 2-3 kg är det som försvinner och kommer igen, oavsett vad jag äter. Vet inte riktigt vad det beror på, men jag skall försöka hålla ner på gottmat de två sista veckorna, inte för mycket bara, då står man väl där med förstor klänning! :-O
Bra idé att låta nån plåta oss lite vid kyrkan, har redan bett en amatörfotograf i vänskapskretsen ta lite detaljbilder på dukningen och tårtan och så, han har nog inget emot att plåta lite till...
Har ni börjat oroa er för eventuella möhippor ännu...? Jag har en aning om att min kommer att ske under påsken, har fått vissa hintar om det... Är skitnervös, för gud vet vad mina vanligtvis snälla små vänner kan hitta på...? Hilfe!
Jag vet att jag kommer att få en möhippa, men inte när. Försöker hålla helgerna lediga så gott det går... :)
Ska bli kul hur som helst. Jag har sagt till mina vänner att om de sätter på mig chockrosa hotpants och tycker att jag ska sälja kyssar på stan så går jag hem. Men jag vet att de inte kommer att tvinga mig till något pinsamt, de vet hur jag funkar.
Jag misstänker till 150% att mina kära arbetskamrater kommer att fixa en möhippa...vi är ett stort och härligt gäng som jobbar tillsammans och har så himla kul...och eftersom jag alltid busar och hittar på practical jokes på jobbet så är jag lite orolig för min möhippa som jag fattat kommer att inträffa...men jag jobbar varje lördag och nästan varje sön innan Valborg men jag misstänker en lör då jag har ett pass 12-21:30..vilket jag aldrig har på en lördag..hm...och min chef som lägger schemat är ju inbjuden på festen så hon är i höggrad involverad i det här...jag återkommer...hihi...om jag överlever...Kram EVA
Hej på er alla valborgare. Nu är det inte lång tid kvar. Nervös böjar man bli. Såg att ni redan tänker på möhippan.... oj oj oj, det är snart dags, gud vete hur den kommer att bli :=)
Jag är med rädd för att klänningen kommer att antingen sitta för löst eller för tajt. Man vill varken simma eller hålla andan i sin bröllopsklänning. Men, kanske, så är det kanske bara att släppa lite på korsetten så att den inte håller så hårt om det är så att den blir lite för stor över bysten eller midjan, men man vill såklart inte se för buttig ut heller. Men det fixar sig på nolltid om det är så att den inte passar till hundra procent. De syr snabbt in det. Får först min mellan den 15-20 april så jag hinner inte ändra figur så mycket på en vecka när jag väl provat klänningen en sista gång.
Vad skoj att ni fick hjälp med tips om corsage till era pappor. Själv så skall min tärna ha en bröstkorsage eftersom hon är inte så mycket för... hmmm det är min syster och hon gillar inte kvinnliga saker, hon är lesbiskt närmare sagt men det gör mig inget för jag vill ha henne som tärna ändå och vill då att hon iallafall har en bröstcorsage istället för bukett för då hade hon bara sett fånig ut.
Hon är väldigt manlig av sig. Men hon är min älskade syster ändå och jag älskar henne överallt, kan inte tänka mig någon annan än henne som tärna.
Nu när ni har pratat om möhippa och så¨.... så börjar jag faktiskt bli orolig. Våra vänner och syskon har "varnat" oss om att det kan hända när som helst, var som helst.....på jobbet, på stan.... Både jag och min sambo blir "terrade" med detta varje gång vi möter dem. Min sambo skall själv ha sin bror som bestman. Så vi är ganska nervösa just nu. Har själva en aning om att det blir helgen innan valborg.
mrs tate to be, Umebruden : Ni har rätt. Det är säkert för all stress som kommer med allt annat. Man borde lägga det åt sidan och bara låta livet fortsätta och ta det som det kommer, bara slappna av. Lättare sagt än gjort, men fixa det skall vi.
Umebruden: Vilken spännande present. Ni kommer inte alls att höra den innan kanske? Det blir verkligen ER låt. Mysigt.
Vi registrerade oss så snart han hade friat till mig... ("psssst" hade redan kollan in denna sidan då så jag visste en massa innan han, men det vet han om nu, det ända han sa när jag berättade att jag kollat in bt för ca 1 år tillbaka var "du är härlig" ) Gud vad jag älskar honom.
Vad har ni tänkt er att säga i ert tal till er man på festen? Vi har inte en aning. Vi gör alltid allting ihopa och fick panik nu när vi skall göra ett TAL själva......! *panik* Tror inte att jag kommer att tala utan att böla och jag tror inte att jag kan lyssna på honom utan att böla där med... oj oj. måste nog lägga på extra med vattenfast mascara.
Suck, det här med bordsplaceringen. Trodde minsann att det var så lätt. Vi fixade det på tre timmar och sa att det blev perfekt. Men nej så började vi kolla extra på det och såg en massa fel. Som att hans sida satt på en tungan och min satt på andra tungan, så gott som och då var det bara till att börja om. Andra gången när vi trodde att vi var klara upptäckte vi att vi har ju döva bland oss och de kan inte sitta ensamma utan måste sitta med någon de kan prata med. Och så kan inte någon från samma familj sitta sidan om varandra......... Suck suck suck. *skratt* Håller på att slita håret av varandra. Vi håller på att dö av skratt varje gång vi nu upptäcker att det är något fel i placeringen för det blir aldrig rätt........
Något som vi har planerat som ingen annan vet om är att vi skall ha en romantisk weekend helgen efter vi gift oss. Då skulle vi även firat 7 år tillsammans och 4 år förlovade men det blir nu att fira första helgen som gifta... Gud så underbart. Men men ingen vet om det för då förstår de att vi inte kommer att vara på något hotell på bröllopsnatten och kommer då att invadera vår lägenhet med ballonger, cornflakes, plastfolie diskmedel och gud vete vad. Men vi har två kisemisar som är hemma så de kan inte hålla på och dundera hur som helst. Men jag tror att även de tror att vi inte skall vara hemma bröllopsnatten, trots att vi skall detta, så hindrar det säkert inte dem att invadera vårt hem.
Oj oj oj. längtar till att se lägenheten, eller gör jag?
Vi ligger under Anica och Marcus i lilla Perstorp. Helt underbart. Gud vad man längtar. Undrar hur lång tid det är kvar 46 dagar eller är det mindre?
Kram på er alla valborgsbrudar.
Oj josses min herre... Det blev långt...
WhiteBride:
Vi har fått höra utkastet till låten, men den är inte helt färdig. Det är en instrumental låt för piano, jättefin.
Apropå vad du skriver kan jag ju kontra med att blivandes bror som ska vara bestman är homosexuell han med, tycker det ibland görs lite för stor sak av sånt. Vissa tittar konstigt när jag säger att "och så kommer min blivande svåger och hans pojkvän", som att de tror att jag säger fel... :)
Umebruden Jo exakt samma här. Jag ser även reaktioner, även folk försöker att dölja dem så säger de bara "ohh okej" och försöker vara normala. Är lite roligt att se deras reaktion när man säger det helt normalt själv. Som du själv sa så undrar de om man sagt fel. Men det är så otroligt roligt att se det än idag trots att det börjar bli mer och mer normalt. Nej skall jag in och se vem ni är på brudpar. Är så nyfiken på alla andra brudpar.
Har tänkt på en överraskning för min m2b och det är att be en sångare framföra en låt speciellt bara för min m2b på festen. Vad tycker ni om det? Jag har letat och letat efter den perfekta låten som säger allt men gud vete vad jag har letat bland love songs och annat. Vet ni några romantiska låtar som man kan framför på piano med sångare?
Åh hej på er allihopa! Skönt att höra att det inte bara är jag som är nervig och jobbig... tycker att jag inte tänker på något annat än bröllopet nu för tiden, fattar inte att jag kunnat bli såhär, tänk bara för nåt år sedan när man satt där och förfasades över "bridezillas" på tv..!
Jag har ett jobbigt problem, var och provade klänningen i lördags. Den var inte alls som jag mindes den! Det ÄR samma klänning, men jag tror att jag förbättrat den i minnet liksom. Är jättesugen på att beställa en annan klänning på nätet, men då vi redan har delbetalat min klänning så är min m2b stenhård, inget byte av känning alltså.... Fast jag vet inte, det kan lika gärna vara jag som är nervig och tar alla detaljer på ett annat sätt nu än när jag bestämde mig för klänningen från början.
Bordspalceringen gör vi om två veckor, då vi satt vårt osa. Skall bli mycket spännande!
Var åker ni på bröllopsresa förresten? är möjligt att ni redan diskuterat detta, men då har jag missat det. Vi åker som sagt till egypten, ringde och ordnade vaccinationerna idag, huj så dyrt! 1300:- för oss båda...
WhiteBride:
Jag skulle tro att de flesta låtar blir fina med pianokomp, i alla fall de flesta i "love songs genren"... :)
Tycker det är en kul idé, tycker helt klart du ska genomföra den!
Zandrisen:
Jag tror nog att det är mycket nerver vad gäller klänningen. Har själv en tendens att leta fel när jag oroar mig för något. Försök att tänka på varför du valde den klänningen från första början, det måste ju ha funnits ett bra skäl?
Vår bröllopsresa blir inte så exotisk, men förhoppningsvis ändå mysig. Vi åker till blivandes stuga utanför Jukkasjärvi till sommaren i ett par veckor och ska bara ta det lugnt. Tänker ha romantiska kvällar framför kaminen eller åka ut med båten och driva omkring på älven, nattfiska lite, gå in i nån vik och grilla korv... oj, nu for fantasin iväg, men det är i alla fall så vi tänkt oss ungefär.
Senare ska vi till Göteborg och gå på U2 på Ullevi, så det får väl bli bröllopsresa del 2... :) Vi är båda mycket musikintresserade och tycker att höjden av romantik är att dela en konsertupplevelse med varandra... :D
Hallojsan. Vi har inte bestämt var vi skall åka på bröllopsresa än. Bara att det blir till ett varmt land och sol och bad och strand. Härligt hotell och lite lyx, Huvudsaken är att det blir en oförglömmelig resa.