• Svar på tråden Valborgsbröllop 2005
  • Umebruden

Det tycker jag helt klart att ni kan, jag anser inte att man måste "valsa" om man inte känner för det.
    Jättefin låt förresten, vi ska också ha med den på bröllopsfesten, dock inte för just "valsen".

• mrs tate to be

WhiteBride....vi funderar också på "when you say nothing at all" som brudvals för vi vill inte ha någon Wienervals utan någon mysigare låt som ska passa just oss. Kollar just nu efter några R'n'B låtar som vi älskar men något ska vi väl hitta och dansa efter...Kram EVA

• WhiteBride
    Verkligen... Vad glad man blir. Fler än vi som skall ha den som "vals". Tycker att den är så otroligt vacker och skön. Det är "vår" låt (som man säger) . Det var den låten de spelade första gången vi träffades och dansade då till den. Den är verkligen något speciellt för oss.

Vi tänkte sedan ha en ren mix av allt möjligt att spela. Vi har sagt till vår DJ att han kan spela allt från Arvingarna till 666.
  • Umebruden

Vår låtlista (det blir cd) är också väldigt varierad, fast inget dansband.
    Vi är nämligen så lyckligt (tycker vi i alla fall, inget ont mot de som gillar dansband ;)) lottade att INGEN i våra respektive släkter eller vänkrets gillar dansbandsmusik.

Men annars har vi allt från Sinatra till 70-tals disco till Metallica.

• mrs tate to be

Hos oss blir också blandningen stor...schlagers, R'n'b, Soul, Pop, ja...allt möjligt...hårdrock uteslutes dock...annars får jag utslag..hihi..nej, inte riktigt så illa men kanske inte det bästa att dansa till på ett bröllop. Det gick upp för mig igår trots stenhård koll på dagar och veckor att vi faktiskt gifter oss i slutet av nästa månad!!! Detsamma som att det är 8 veckor eller 57 dagar som idag men det kändes närmare att säga på det viset....jag längtar så jag snart spricker....Kram EVA

• Umebruden

Nej, ingen riktig hårdrock här heller, trots att det är sambons favorit. En ballad av Metallica blir det dock, "nothing else matters"...
    Hos oss är det dock hiphop och r&b som ger utslag... ;)
    Men något för alla ska det väl bli, är tanken.

• culpepper

halloj! nu hittade jag tillbaka till den här tråden!
    Idag har jag fixat kläder till mig själv! äntligen!
    ändå mycket kvar att göra, fixa passet och visum, blommor välja musik och fixa serveringspersonal! argh, man blir ju sönderstressad när man tänker på det!
    Å mitt i allt så ska man hitta en bra morgongåva!
    Vi har fått tips om en flöjtist till kyrkan men har ingen aning om vad vi ska ha för musik, någon som har något tips?

• Umebruden

Culpepper:

Hade ni tänkt er något instrumentalt att spela för flöjtisten, eller ska det vara sång till?

Är det instrumentalt är ju möjligheterna nästan oändliga. Antingen kan han/hon spela en låt, kanske "eran" låt, eller så finns det ju klassiska stycken, filmmusik...
    Det är svårt att ge tips när jag inte vet vad ni gillar, eller vilken stil ni tänkt er.

• culpepper

nej vi hade väl tänkt instrumentalt, men alltså kan vad som helst spelas verkligen?
    har lite svårt att föreställa mig hur det ska låta... tjejen är som galen i sagan om ringen och vill ha något därifrån men jag vet inte hur eller var man ska hitta de låtarna...

• Umebruden

Sagan om ringen musik vet jag inte om det finns noter på (fast jag också älskar allt som har med de filmerna att göra), men det är ju möjligt.
    Är flöjtisten riktigt duktig kanske han/hon kan plocka ut tonerna från skiva? Alla musiker kan inte det, men många kan och är väldigt duktiga på att göra passande arrangemang (så ska våra solister göra).

Jag tycker personligen att en flöjtist (jag antar att det rör sig om tvärflöjt? ) kan spela nästan vad som helst och det låter bra. Jag föreslår att ni tar fram några förslag och frågar honom/henne vilket som passar bäst för just flöjt.

Svar på tråden Valborgsbröllop 2005