Valborgsbröllop 2005
Valborgsbröllop 2005
Hej!!!!!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag startade en ny för oss. Kramar!!!
Länk till gamla tråden.
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m795833.html
Valborgsbröllop 2005
Hej!!!!!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag startade en ny för oss. Kramar!!!
Länk till gamla tråden.
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m795833.html
Har föressten hittat min klänning. Otur är att jag inte hittar någon bild på den någonstands. Det är en Alicja Eklöw och den är helt fantastisk. En halterneck med brodyr av pärlor och stenar längs kanten på "kragen" som smalnar av ner mot naveln och sen på hela klänningen "kjolen" är det små brodyrer som har formen av såna kristaller som hänger i takkronor och så ett härligt släp. Längre än jag trott. Provade en klänning som liknade den som jag tänkt beställa från Forever Yours men fy vad den såg ut på mig.
Rena rama bakelsen. Nu får jag ha is i magen sa de till mig. Leverans förväntas senast 15-20 april. Det är ok för mig bara de hinner sy in och ändra den om det behövs. Annars var det helt ok med mig.
Du har ingen bild på hur den kanske kommer att se ut? Din klänning alltså.
Våran budget är inte så stor som eran, den ligger på ungefär 18-20.000. Ca 10.000 av dem är till festen, och de pengarna är redan ordnade.
Mycket är också redan köpt och betalt, men det som är kvar är:
blommor (1000 kr)
hotell (900 kr)
blivandes klädhyra (1500)
ringarna (1565)
lite grejer till min klänning (600 kr)
Dessa summor är inga större problem att få ihop på tre månader, men det innebär att vi får snåla lite med andra nöjen och inköp så länge.
Vi studerade båda två hela förra året och jag fick inget sommarjobb, så vi har inte kunnat spara så mycket tidigare. Nu är dock ekonomin lite bättre, så vi har fått lägga mer pengar nu när vi kan.
Skulle det verkligen krisa sig har blivande sagt att han säljer elgitarren. Men det får vi hoppas att det inte behövs. :)
Vad kul att du hittat din klänning! Det måste kännas skönt.
För egen del visste jag hur den skulle se ut redan innan han friat... :)
Så här ska den se ut:
www.alleycatscratch.com/lotr/Human/Eowyn/Wool/Eowyn_wool_mz_cal.jpg
Vilken underbar klänning. Så sagolik. Medeltidsaktig eller? Mysig. Vilken figur du måste ha.... *avis*
Vi hade turen att jag för ett år sedan fick ett jobb som varar till augusti och på så sätt fått sparat ihopa det som vi har nu. Annars så hade jag varit arbetslös och hade inte heller kunnat spara. Han har fast jobb, tja hur säkert det än är i dagsläget är en bra fråga.
Vi har som sagt en budget på 50 men jag hoppas att vi inte använder allt.
Än så länge har vi köpt vissa saker och räknat ut vad andra saker kostar.
Lokal 1000:-
Catering 10 000:-
Dekorationer (gör själv) ca 2000:-
Klänning med slöja, tiara, underkjol (hyrd)ca 8 000:-
Frackoat (hyrd) 1500:-
Tackgåva 750:-
Inbjudningskort 200:- (porto)Bordskort/Fest/Viselprogram 100:- (köpt papper bara )
Ringar (sätta i en sten i min och putsa upp båda) 750:-
Dj 1500:-
Servitriser 2 st 1500:-
Tusan vad pengarna sprang iväg nu :-0 Får nog räkna ihopa vad det blir. Oj nästan 30 än så länge. Men undrar om det är något kvar egentligen som kostar? Vet du om jag misst något? Visst ja... Allt drickat.
Det blir ca 8000:- till så att vi spricker nog inte budgeten men det blir mer än jag hoppats på. Men huvudsaken är att det blir en dag värd minnas. Bara jag och sambon blir gifta iallafall.
Jag hoppas verkligen att han inte säljer elgitarren. Sån är dyr i inköp. Nej låt han inte göra det.
Hur många blir ni föressten till bröllopet?
Min figur är inte riktigt så fin som på bilden. Jag jobbar på saken men lär inte bli så smal... dock är det en bra modell för att dölja lite av varje eftersom den inte sitter helt tight.
Så ingen anledning till avundsjuka... ;)
Ja, utgifterna springer iväg fortare än man anar. Vår budget var från början (för ett år sedan) på 15.000, den har som sagt ökat lite sedan dess. Vissa saker blev dyrare (hans kläder bl. a) och vissa billigare (mina skor, ringarna).
Vi blir 30 personer hoppas vi, alla har inte svarat ännu.
Klänningen är förresten från Sagan om ringen-filmerna, men jag har sett många keltiska brudklänningar som är väldigt lik den. Men annars brukar den modellen ju kallas för medeltid.
Var har alla de andra valborgsbrudarna tagit vägen? Vi var ju så många i den förra tråden?
Här är en till valborgsbrud... Jag börjar bli riktigt nervös nu, känns som det är hur mycket som helst som inte är fixat ännu...! Har inte spikat mený, har inte bokat bröllopsresa, har inte hittat några bra hudfär´gade underkläder...Aaaaahhh! MÅSTE ta tag i allt! *ruggigt stressad*
Jag köpte ett par hudfärgade trosor på Lindex här om dagen, jättesköna. Och så köpte jag nylonstrumpor (såna där som håller in för allt vad dom är värda... ;)) på samma gång, kändes som att det är lika bra att få såna småsaker gjorda.
Har redan en bra hudfärgad BH som har några år på nacken. Tänkte ta den som "något gammalt"... :)
Vi har inte heller spikat meny ännu, eller rättare sagt, vi har bestämt maten men måste få ett definitivt pris på allt. Tänkte göra det till veckan.
Här också en till Valborgsbrud...igår var det 12 veckor kvar...det känns himla långt samtidigt som det känns väldigt nära...
Jag var på Bröllopsmässan på Grand i Stockholm förra lördagen och det fick mig att längta ihjäl mig inför bröllopet...planeringen går framåt även här men det mesta är fixat eller på G så det känns bara bra...nu vill jag bara att folk ska svara för jag vill så gärna göra färdigt placeringslistan som än så länge är preliminär..vad har ni för osa datum? Vi har satt 20 mars så det är ju ett tag kvar för våra 55 gäster...ev några till...Kram till ER alla från Eva