• Svar på tråden Valborgsbröllop 2005
  • mrs tate to be

Hallå på Er allihopa..idag är det 75 dagar kvar bara....Jag känner igen mig i de tidigare inläggen att man är så rädd att missa något...ena sekunden känns 11 veckor som en himla massa tid kvar och inästa får man nästan panik för det kommer att gå fort nu...
    Idag bokade jag i alla fall in vår transport, en limo. och det känns häftigt och lyxigt att få åka i en sån på ens "prinsess"dag...sen har jag suttit och gått igenom en massa punkter med Ame. Ambassaden om vad vi behöver ha för att kunna gifta oss här och vad som behövs efteråt inför min och barnens flytt till Usa fast för dem är det ju lätt för de är ju redan Amerikaner...det är ju inte helt lätt med allting...vår hindersprövning kommer att ta minst 10 arb.dagar att få...men men det ordnar sig utan problem.
    Kram till Er andra Valborgs brudar och Happy Valentines!!! EVA

• WhiteBride

Oj oj oj.. Det är bara 69 dagar kvar till dagen D..... *längtar* Vi har allt klart nu och väntar bara på att valborg skall komma. Härligt härligt. Har provat slöjan, tiaran och smyckena hur många gånger som helst och jag blir inte trött på det. Kommer att bli så perfekt...

• Zandrisen

Hallå på er valborgsbrudar! Uj uj, nu går tiden sjukt fort! Fattar inte att det snart är dags! Börjar ni bli nervösa flickor? Jag är spänd, förväntansfull, ivrigt och NERVÖS som bara attan!

• WhiteBride

*pust* Jo inte speciellt nervös är inte men jag väntar och väntar på att det ska vara dags. Längtar efter att få hem klänningen. Är faktiskt lite nervös för att man ska glömma något. Man har haft så hög fart innan och haft att göra hela tiden att man vetat vad man haft för bollar i luften. Nu tänker man en massa som om att när var det dags för att ringa och bestämma definitivt till cateringen om hur många gäster det blir och en massa annat. Hade mer än gärna velat haft allt klart och spikat men det går inte. Det mesta går inte att spika förrän några veckor innan bröllopet. Hade helst haft allt klart nu. Funderar på att sätta oss ner och skriva upp allt som skall spikas som inte är klart. Göra en lista på allt som bara är prel. och skall spikas närmare bröllopet. Vore kanske en bra ide!!!!

• WhiteBride

Är det föressten ingen som har fått kalla fötter än? Nej håller med dig Zandrisen det är inte klokt hur lite tid det är kvar. Bara två månader kvar.........!!! Hi Hi Hi Hi Hi... Jag längtar...Fy vad jag längtar att få se min blivade i kyrkan och se hur otroligt tjusig han är. Undrar om man bara kommer att se varandra och igen annan!!! Håller nästan på att spränga bröstet så lycklig jag är.

• mrs tate to be

Håller fullkomligen med att man verkligen vill göra allting klart nu men att man har inget annat val än att vänta till precis innan "vår dag". WhiteBride...jag har också provat och provat...och känner mig som en riktig liten prinsessa...och som ett barn för jag har inget tålamod att vänta....precis som när man var mindre och väntade på julafton!
    Det jag oroar mig för nu är att jag kanske slöar till lite med allt nu när det nästan är färdigt och sen..vips är påsken över och det är snart vår dag!!
    Sköt om ER....Kramar EVA

• Umebruden

Håller med, tiden går så fort!
    Ska åka och sy min klänning om en månad, måste fortfarande skaffa fodertyg och blixtlås och sytråd...

Vi diskuterade låt nummer två till kyrkan (nummer 1 är redan bestämd sedan länge) och kom fram till att vi vill ha "All I want is you" med U2, och jag gillar de hur mycket som helst men jag har sedan funderat över om texten passar...

Vad tror ni?

You say you want diamonds on a ring of gold
    you say you want your story to remain untold
    but all the promises we make
    from the cradle to the grave
    when all I want is you

you say you'll give me a highway with noone on it
    treasure just to look upon it
    all the riches in the night
    you say you'll give me eyes in a moon of blindness
    a river i a time of dryness
    a harbour in the tempest
    but all the promises we make
    when all I want is you

you say you want your love to work out right
    to last with me through the night
    you say you want diamonds on a ring of gold
    your story to remain untold
    your love not to grow cold

all the promises we break
    when all I want is you

"Break" i sista versen kan ju ändras till "make" så ingen börjar associera till brutna äktenskapslöften. Fast jag börjar fundera på att hela texten kan tolkas som att det inte spelar någon roll att eller vad vi lovar, bara vi älskar varann... kanske blir lite konstigt í ett sammanhang som går ut på att vi ska lova varandra evig trohet?

Jag vet inte, vad tycker ni?

• WhiteBride

Den var jättefin. Säger mycket om vad man lovar varandra. Tycker att det är ett bra ex på låt i kyrkan. Vad har ni som låt 1?

• Umebruden

Vår låt nummer 1 är "Be mine" med REM. Den texten är bara helt rätt! Hela låten är en enda lång kärleksförklaring.
    Den har varit vår låt ända sedan början av vårt förhållande, och var ett självklart val.

• WhiteBride

Härligt med självklara val. Allt blir så lättare då.

Nu undrar vi över bröllopsvalsen. Måste man ha en valslåt eller kan man ha "vår" låt? Det är "When You Say Nothing At All" med Ronan Keating. Kan man ha den som bröllopsvals?

Svar på tråden Valborgsbröllop 2005