Valborgsbröllop 2005
Valborgsbröllop 2005
Hej!!!!!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag startade en ny för oss. Kramar!!!
Länk till gamla tråden.
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m795833.html
Valborgsbröllop 2005
Hej!!!!!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag startade en ny för oss. Kramar!!!
Länk till gamla tråden.
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m795833.html
Umebruden: Nu när du sa det så känner jag igen den. Är själv en fanatiker av sagan om ringen filmerna. Älskar dem. Rätt fräckt med bh som "något gammalt"
Gud vad tiden går snabbt. Men har allt klart nu fattas bara att "spika" saker. Och det går juh inte förrän närmare bröllopet. Det ända vi har kvar som vi kan göra nu är att köpa in drickat till festen från tyskland. När vi gör det så skall vi samtidigt prata med vår toastmaster om hela programmet sen är det nog inte mycket mer vi kan göra förrän närmare bröllopet. Rätt skönt att ha allt gjort.
Zandrisen: Oj Oj Oj. Du är inte lite stressad va? Men lugn det går nog bra. Hoppas bara att ni hinner med allt. Var ska ni ha festen? Hur många blir ni? Har ni hittat kläder än?
mrs tate to be: Jo jag håller med det känns långt men ändå inte. Men för oss känns det inte så stressigt längre. Ganska lungt.
Fick föressten en shock jag och min sambo och hans bestman. De kläder de skall hyr till bröllopet koster 3000/ person. Nu sa min blivande att det var verkligen "fancy fancy" riktigt tjusigt alltså. Så jag längtar efter att få se honom i kyrkan.
Ja jag undrar med var alla valborgarna tagit ivägen. Det var många i förra tråden.
>White bride, ja, liiite stressad är jag...
Vi gifter oss i Grycksbo kyrka utanför falun, och har festen i bygdegården på samma ställe. Läget just nu:
*Kläder är klart utom underkläder
*frissan är bokad(var på provuppsättning igår, blev sååå nöjd! Men shit vad dyrt det blir...)
*fotograf är bokad(DYYYYRT!)
*tackkort och placeringskort kom med posten igår
*ballonger och andra dekorationer till festlokalen är köpta
*skorna skall börjas gås in i kväll
*resan är planerad med inte bokad *hotellrum för bröllopsnattenär bokat
Har ett rätt tidskrävande jobb, och planeringen ligger på helgnivå, så stressen är på högvarv, men jag tror att allt skall hinnas med....
Shit, jag har säkert glömt hälften...!
Zandrisen: Min frisör sa att vi inte behövde göra en provuppsättning förrän 2-3 veckor innan bröllopet. Hon tyckte det inte behövdes innan. Nåja jag vet redan hur jag ska ha håret, halvt uppsatt. Som tur är så har vi en bekant som skall fotografera. Han har det som hobby och tar inte mer betalt än vad korten koster att framkalla. Han vill ej ha mer
Men såklart får han lite extra. Han räknade med ca 2500:- och då ingick detta.
Tog listan här från BT. Vill ha allt med. Vet inte om jag missat något tillfälle att fota.
Vid vigseln
- brudparet under vigselakten
- brudparet utanför vigsellokalen
- brudpar med föräldrar
- brud med föräldrar
- brudgum med föräldrar
- brudpar med ev. tärnor, brudnäbb, marskalk
- brudpar och präst
- gruppfoto utanför kyrkan/festlokalen
- Brudparsbilder
Vid festen
- brudparets ankomst
- brudskål
- dukningen i festlokalen (orörd) och gärna innan gästerna tar plats
- maten; förrätt, varmrätt, efterrätt
- talare och spexare
- presentbordet (orört)
- presentöppning
- brudvals
- tårtan (orörd)
- gästerna (t.ex med engångskamerorna som finns på borden)
Detaljer i brudparets utstyrsel
- ringarna och brudparets händer
- brudens frisyr
- brudens skor
- brudens klänning
- brudgummens kläder
- blommorna, bukett, corsage etc.
Tycker inte att jag skall klaga för priset eller? har mycket tur med pengarna för en gång skull.
Vi ska inte heller ha en "professionell" fotograf. Min pappa har fotat i 30+ år och har flera gånger fått fota bröllop, så han får ta vårat också.
Jag har lite tur med frisör, jag har en kompis som har gått frisörlinjen. Hon ska köpa färg från sin kompis som har egen salong och så ska hon både klippa, färga och styla mitt hår inför bröllopet. Hon ska självklart få en fin present (hon är även min tärna) för jobbet, men hon tar inga pengar förutom kostnaden för själva färgen.
Vårt OSA är 15/3, vi har inte fått så många svar ännu. Vill också börja spika bordsplacering, det känns som att det är en grej som kommer att ta mycket tid och energi för att bli bra.
Umebruden: Vilken tur du har. Min frisör kommer att ta ca 750:- för att fixa håret. Bordsplaceringen har vi ändrat 6 gånger sen vi började men inte för att någon inte kunde komma utan för att vi kom på fler och fler ideer och problem. Det är så att min familj är dansk och hans är svensk så vi får mixa alla och så får vi se till att inte min mammas sida sitter på ena halvan och min pappas sida sitter på andra halvan och likadant med han släkt. På ett sätt så är det tur att han bara har sin pappas sida, hans mor är nämligen adopterad och hade bara sin mor som nu är död, annas hade det varit ännu mer placering och vi hade varit tvunga att ha större lokal.
Men inte bara svenskar och danska, halva min pappas släkt är döva och kan bara teckenspråk. Så vi har en del att tänka på när det gäller placeringen. Alla skall kunna prata med varandra såklart.
Jag vet inte ens om jag vill säga vad jag kommer att betala frisören när jag läser vad ni skall betala...
Ja, ja, 3700:- blir det allt som allt, med frisyr, smink och manikyr, samt brudklädsel.
Det som är positivt är att jag kommer att vara på samma ställe och bli ompysslad. Tycker ni att jag betalar för mycket...?
Zandrisen: Nej det är väl ett ganska bra pris på hela paketet. Okej inte billigt. Nu ska jag själv sminka mig och klä på mig själv. Manikyr har kan jag själv. Fick en liten kurs idet när jag gjorde manikyr för ett tag sen. Memorerade allt hon sa och gjorde och sen har jag fixat det själv. Så det sparar jag med in på. Men pengarna går till mycket annat istället. Klänningen min blev inte billig 7500 för klänningen och sen kommer tillbehören till. Nej nej nej det blev inte billigt. Nu köper jag min och förhoppningsvis så vill min dotter ha den när hon skall gifta sig. Annars så behåller jag den som ett minne.
Zandrisen:
Eftersom det aldrig var aktuellt för mig att gå till frisör så har jag inte koll på priserna, men det låter ju i alla fall som att du får mycket för pengarna.
White bride:
Min familj är också dansk! Fast det är bara mina föräldrar som kommer, jag bjöd min morfar och min farmor också, men det är så långt för dem att åka, så de kommer inte. Resten av släkten har jag så lite kontakt med, så det kändes inte aktuellt att bjuda dem.
Vårat bröllop blir en liten nordisk sammankomst, med min danska familj, blivandes mormor som är finska, två av blivandes småsyskon som har en finsk mamma, blivandes bror som kommer med sin norska pojkvän...
Umebruden: Gud vad fräckt. En ren tillfällighet att vi båda valt valborg eller? Helt underbart med nordisk sammankomst. Ganska fräckt. Men är det inte jobbigt att bordsplacera dem?