• Svar på tråden Valborgsbröllop 2005
  • WhiteBride

Zandrisen: Det är garanterat nerverna som spökar. Lita på dina känslor som du kände första gången du provade den. Försök att återskapa det ögonblicket du provade den. När jag såg min klänning första gången på nätet så sa jag för mig själv desperat "gud nej ser den så ut egentligen" och sen tittade jag på den flera och flera gånger efter det och återskapade ögonblicket och känslan när jag provade den för första gången och mindes känslan och nu älskar jag klänningen trots att jag ser den på bild nu. Oroa dig inte. Lätt för oss att säga som känner att klänningen är den rätte. Men lita på dina känslor som du kände första gången och gå vidare på det.

• WhiteBride

Ni har inga ex på låtar? Jag har lyssnat på tusentals låtar och gud vete...... jag hittar ingen som är just den rätte. Vi har vår låt och det är den med Ronan Keating, men den skall vi ha som brudvals så den kan jag inte framföra till honom. Sen har jag "det vackraste" men den är för... hmmmm..... den säger inte riktigt det jag vill.

• Zandrisen

>White bride och umebruden, tack för era åsikter om mitt klänningsproblem! Jag hittade en jättefin på nätet som jag gick och funderade på, sen bad jag folk här på BT att lägga sin röst på den ena eller den andra, och det blev tack och lov den jag valde från början! Skönt med tanke på att det är förbetald...

Här är föresten en länk till min förberedelse-sida, har samlat lite smått och gott som vi skall ha på den Stora Dagen!
    Den första klänningen är den som jag alltså slutligen skall ha..!

http://photos.yahoo .com/ sandrawibe
    Ta bort mellanslagen....

• Umebruden

Zandrisen:
    Klänningen är jättevacker! Tycker också att ditt första val är det bästa.

WhiteBride:
    Det känns svårt att ge förslag till låt som känns rätt för dig, eftersom jag inte riktigt vet vad det är du vill säga med den (annat än att du älskar honom, förstås:)). Men några förslag från min samling av "love-songs-skivor":

-You're still the one/Shania Twain
    -Älska mig/Ainbusk singers
    -Show me heaven/Maria McKee
    -I'll be there/Mariah Carey
    -Can you feel the love tonight/Elton John
    -Just the way you are/Barry White
    -The power of love/Celine Dion
    -Your song/Elton John
    -Love is all around/The Troggs/Wet wet wet
    -Because you loved me/Celine Dion
    -Take my breath away/Berlin

• mrs tate to be

Zandrisen....otroligt vacker klänning!
    Du har helt klart valt rätt och med den frisyren....din blivande kommer att svimma!
    Jag som fått pippi på att läsa bröllops tidningar och allt som har med bröllop att göra tänker också många gånger att min klänning kanske inte är den bästa och att jag kanske borde leta efter en ny men hur det än är så faller jag tillbaka på den och nu får det bli den...men man har ju en önskan av att bli den vackraste prinsessan just på den stora dagen så jag hoppas verkligen att det blir så!
    Må så gott till Er alla!!!
    ps...läste i Expressen idag eller Aftonbladet att det ska bli töväder på söndag och plusgrader nästa vecka...i hela sverige så kanske kanske vi får vårväder till Valborg!
    Kram EVA

•  Miss Cee

Hej alla Valborgsbrudar!
    Jag har en liten fråga, eftersom ni gifter er på -vad jag anser är- årets kanske mest romantiska högtid =)

Tar ni med det på något sätt att det är Valborg? I färgtema, dekoration? Finns det kanske någon form av eld i närheten?
    Alltså införlivar ni Valborgshögtiden med ert bröllop på något sätt?

• Zandrisen

>mrs tate to be, tack för de värmande orden, känner mig lugnare och gladare nu när jag vet att det inte bara är jag som nojjar över klänningen... Läser ALLA bröllopstidningar jag kan få tag på, har värsta högen bredvid sängen... Undrar om de går att sälja efteråt?

>Miss Cee, det är mest en slump att det blev på valborg för oss, vi träffades den 27 april för tre år sedan, och valde då den nästföljande lördagen, som alltså var valborg... fast det är ju romantiskt som du säger, med eldar och fyrverkerier! Jag brukar faktiskt skoja med folk och säga att det var för att få gratis fyrverkerier, samt flaggning på våran bröllopsdag (flaggdag då kungen fyller år)!!!

• WhiteBride

Miss Cee: . Vi kommer att under kvällen njuta av ett mindre bål efter middagen för att få en paus så att säga. Sen kommer vi att ha ett rejält fyverkeri för våra gäster straxt innan vi skär första biten i tårtan. En jättebra ide oxå tyckte våra servetriser för då hinner de röja undan och sätta fram avec och tårta och annat mysigt

Umebruden: *suckar* Det är hemsk att inte kunna hitta just den låten, Men jag ger inte upp, jag skall hitta just den låten som säger allt. Jag har en refräng i huvudet som jag inte kommer på vilken låt det är, ni kan kanske hjälpa mig? Han spelade den för mig på vår första romantiska middag ihop och den betyder jättemycket för oss. Nu vill jag inte fråga honom vilken den var för att då kanske han anar något. Men det jag kommer ihåg av refr är detta.

"I need someone beside me
    in everything i do"

Och denna refr.

"Theres no beginning
    there will be no end."

Jag är hundra på att det är från samma låt men tusan, jag kommer inte på vilken det är Kan nynna den men vet inte låten eller de som sjunger den. Kan ni möjligtvis hjälpa mig?

• WhiteBride

Miss Cee: Glömde skriva varför vi valde valborg.
    Jo, vi valde det för att vi skulle firat 7 år tillsammans den 2 maj och vi ville ha det datumet som var närmast så det blev valborg.

• Umebruden

Miss Cee:
    Vi kommer att ha en hel del eld. Dels finns en stor eldstad i mitten av festlokalen, dels ska vi ha mycket levande ljus. I fråga om färger har vi tänkt ha en del ljusgrönt, alltså vårfärg...:)

Zandrisen: Har också noterat att det är flaggdag, hihi!

Svar på tråden Valborgsbröllop 2005