• Svar på tråden Valborgsbröllop 2005
  • WhiteBride

Ojojoj oj Bara 40 dagar kvar!!! Det går för snabbt bara för snabbt. Alltså alla valborgare. Detta är bara för härligt. Här längtar vi och längtar. Kan dagen inte vara här nu. Vill att man står där framme tillsammans och säger JA till varandra. Känna den gläden och lyckan fylla upp en. Känna att man nästan spricker av lycka. Gud vad jag älskar denna man. Finns ingen annan jag skulle kunna tänka mig. Inte in mina vildaste drömmar.

Har föressten inte själv blivit tagna än. Våra vänner kommer med antydningar om att det kan juh hända helgen innan men då har iv sagt snälla inte då, man har juh mest att göra den veckan. Var och köpte hjärteballonger i går. Vad ska ni ha för dekoration i lokalen? Jag ska själv göra blomdekorationer till borden och en extra stor till honnörsbordet. Vi har inte heller honnörsbord enligt ettikett. Vi sitter i mitten såklart och på hans sida sitter hans föräldrar och på min sida sitter mina föräldrar. Och sen efter hans föräldrar sitter bestman och frun. På min sida kommer min mormor efter min mor och sen kommer min tärna (syster) med sin tjej. Så ser vårt honnör bord ut. Han har ingen mor eller far förälder i livet och jag bara hoppas (tror det) att min mormor klarar sig till bröllopet. Hon var nära kolgruvan, som hon kallade det, för inte så längesedan. Hon var jättesjuk i lunginflammantion och vi åkte över för att vi trodde att hon skulle dö men är jättelycklig idag för att hon inte är det. Jag vill verkligen att hon är med.

Jisses vad man längtar. Tänkte precis på en sak. Jag är 25 år och min sambo är 27 år.. hur gamla är ni? Eller unga

• Zandrisen

>WhiteBride, förstår precis vad du menar! Är SÅ jäkla lyckligt lottad, fattar inte att jag skall bli denna underbara mans FRU!!!
    Jag är 26, och han hinner precis fylla 23...

• WhiteBride

Zandrisen: Det är så jädrans härligt. Har ni förbett något tal till era blivande? Jag har heller ingen aning vad jag ska skriva.

• Zandrisen

SKA man ha ett tal till sin blivande??? Jag har inte förberett något, hade tänkt hitta på nåt annat skoj i stället... Är det brukligt att bruden håller tal till sin blivande? Jag har inte varit på så många bröllop, och inte alls i vuxen ålder, så jag vet inte..?

• WhiteBride

Jag visste inte heller om det var brukligt men vår toastmaster sade att det skall ni ha med. Allt för att visa hur mycket du älskar din blivande.

• Zandrisen

Okidoki... Skall sätta mig och fila ihop något... Tur att man har er!

• Umebruden

Nej, vad jag vet är det inte svensk tradition att vare sig bruden eller brudgummen håller tal.
    Mina föräldrar är från Danmark, och där (och i Norge) är det tradition att brudgummen håller ett tal till bruden men inte tvärtom.
    Fast min blivande vill inte hålla tal (han börjar stamma och staka sig när han blir nervös och talar därför inte gärna inför många människor) så då tänkte jag hålla ett tal i stället.

Vår bordsplacering är inte heller traditionell. Mina föräldrar sitter bredvid mig och blivandes mamma och styvfar sitter bredvid honom. Hans biologiska far är inte i livet längre, så det problemet med splittrade familjer har inte vi.

Jag är 25 och han är (nästan) 24.

• WhiteBride

Hej på er. Det var konstigt. Min halv är från danmark med och min toastmaster gifte sig för 3 år sen och då höll de ett tal till varandra. Alltså... mest av allt så hade vi velat skippa det med tal. Vi vill bara mysa tillsammans och gosa inget annat. Nu vet jag inte vad jag skall göra. Men jag ska prata med min blivande och höra med honom vad han tycker om att hålla tal egentligen. Ingen av oss vill egentligen men... Känns dumt att inte göra det nu är han sagt att man gör det. Kommer att kännas verkligen dumt om vi säger att vi inte skall göra det och så helt plötsligt under middagen vill min man hålla ett tal. Då står man där. Vad ska man göra.

Umebruden: Då har vi samma "honnörsbord" nästan iallafall.

• mrs tate to be

Hej på ER alla Valborgare:
    Vi har inte heller något trad. honnörsbord eftersom mina föräldrar inte pratar engelska vilket förstås Nate gör amerikan som han är så bredvid honom har jag satt en av mina systrar om är bra på engelska. Hans pappa är inte i livet och hans mamma så livrädd för att flyga så hon kommer inte över. Ev. kommer hans syster och då har jag satt henne mellan min bror och min systers man. Eftersom hans släkt och våra andra vänner i usa har svårt att kommma över just nu så kommer vi ha en stor fest i usa också när vi flyttat dit i höst..på så sätt kommer vi att få två bröllopsfester..men den som verkligen räknas är ju den som sker nu....om 39 dagar.....hurra!
    Det som har strulat till sig lite just nu är kläder till vår ringbärare och blomsterkillar för de som vi hade tänkt fanns inte i den större storleken så nu måste vi börja om med det igen...suck..men det löser sig nog!
    Kram från ett vintrigt och snöigt norrtälje där våren aldrig vill infinna sig...detta år...kram igen...EVA

• WhiteBride

Hallojsan igen. Äntligen har våren kommit hit. Snön är gott som borta och solen skiner ganska mycket.

mrs tate to be: Ni får kanske ett vinterbröllop istället för vårbröllop. Vårt blir förhoppningsvis ett tidigt vårbröllop om bara regnet vill hålla sig borta på valborg. Det är många som inte väljer att följa det "ordinarie" honnörsbordet enligt ettikett.

Oj Bara 39 dagar kvar. Härligt Härligt.

Svar på tråden Valborgsbröllop 2005