Valborgsbröllop 2005
Valborgsbröllop 2005
Hej!!!!!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag startade en ny för oss. Kramar!!!
Länk till gamla tråden.
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m795833.html
Valborgsbröllop 2005
Hej!!!!!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag startade en ny för oss. Kramar!!!
Länk till gamla tråden.
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m795833.html
Jag är här i alla fall! Och gissa om jag har stressat de senaste dagarna...
Var ju som jag sagt tidigare iväg och sydde brudklänningen med min textillärarkompis under påsken. Den blev super! Jag var lite orolig innerst inne innan, jag tänkte att tänk om den inte blir som jag hade tänkt mig och så, men det blev den! Nu är det bara lite broderier och dekorband och sånt kvar, och det håller jag på att fixa på kvällarna nu.
Igår var vi och träffade de på festlokalen. De var hur tillmötesgående och trevliga som helst. Vi hade valt en meny men ville ändra lite, och det gick jättebra. Fick ett jättegott förslag på fiskrätt till veggisarna (de äter fisk allihop) och allt med drycker och priser och allt annat praktiskt ordnades. Mycket blev också billigare än vi trott, 50 kr för barn (köttbullar och mos och glass med chokladsås till efterrätt), och kaffet skulle vi inte betala extra för.
Han sa också (chefen på stället som vi pratade med alltså) att han alltid på bröllop serverar asti spumante (stavas hurdå?) till tårtan, och den får vi till självkostnadspris.
Vi råkade nämna att det är Valborgsmässoafton, och då började han prata om att de kanske skulle fixa en brasa utanför festlokalen...
Vi är supernöjda med valet av ställe, de verkar ha stora erfarenheter av bröllop och vet hur det ska gå till. Han återkom hela tiden till att vi skulle ta det lugnt och bli ompysslade och de skulle sköta allt åt oss. Och om något mot all förmodan inte skulle bli som vi beställt skulle han bjuda på hela festen...:)
Ja, just det, glömde säga att vi ävan beställde ringarna igår. De blev ca 250 kr billigare än vad de sa när vi var in och tittade ut de första gången... har ingen aning om varför, det är samma ringar, men jag klagar inte... :)
WhiteBride:
Vi har inte bestämt när vi far från festen, vi kommer att ha checkat in på hotellet redan vid lunchtid, så vi har inga tider att passa. Så vi har bara sagt att vi far när vi känner för det, och det kan ju bli först eller sist eller mittemellan... :)
>Umebruden, vad härligt att det gick bra med klänningen! Hur ser den ut då, på ett ungefär..? *nyfiken*
Låter som ett perfekt ställe ni hittat! Jag är lite avis, vi hyr ju bygdegård, och kommer att laga all mat själva till vår buffé, eller ja, själva och själva, med god hjälp från släkt och vänner...
Fast det kommer att bli jättebra, det är jag säker på..!
Zandrisen:
Jag tror att det ska finnas en länk till en bild på orginalet som min klänning är sydd efter på någon av de första sidorna i den här tråden.
Min är väldigt lik den, förutom att min har små insnitt på sidan av bysten, eftersom det blev mycket bättre passform då.
Klänningen är väl vad som kallas medeltids- eller keltisk stil.
Det finns en söm runt midjan på fram och bak som döljs av ett bälte. Detta eftersom vi då kunde lägga tyget till livstycket på skrån och då blir det lite stretchigt. Det finns även en söm i mitten fram på kjolen som också döljs av bältets "nerhängande" del.
Mina ärmar ser ut som på bilden i länken, men jag vet inte om jag ska ha snörningen på överarmarna, det beror på om jag kan få det att se bra ut, något jag inte lyckats med hittills.
Nertill är den jämnlång hela vägen runt, eftersom jag inte vill riskera att ett ev. släp blir smutsigt om marken är blöt.
Klänningen är hur härlig som helst att ha på sig, sitter perfekt och är mjuk i tyget. Särskilt roligt har jag när jag går omkring och flaxar med de långa, vida ärmarna. Sambon bara skrattar... :D (Ja, jag kunde inte låta bli att visa den för honom...)
Jag är här! Men jag har inte hunnit hänga med i tråden... Men alla planer går bra och det börjar dra ihop sig nu! Imorgon ska vi till Danmark och handla alkohol.
Hej på Er!
Igår var jag och min brudtärna...21-åriga systerdottern, in till Stockholm och köpte hennes klänning som bara var helt underbar...vi var in dagen innan också och var runt överallt och provade typ allt och till sist hittade vi rätt och..ja den är helt gudomlig! Jag=Moster blev alldeles torrögd så det kommer att bli helt perfekt! Den är ljusblå med stenar och lite paljetter fram på bröstet, snörliv i bak och lika stenar och paljetter hela vägen ibak rakt ner liksom men inget släp.
Imorgon smäller det...då är det dax för min möhippa....lite nervös men jag ska väl överleva detta med...nu är det äntligen April....vår månad!!!
Kram till ER alla från Eva i Norrtälje
mrs tate to be: Åhh vad kul med möhippa! Jag längtar tills det är dags för mina! Jag vet att det är en nästa helg men jag vet inte vilka det är som ligger bakom (men har mina misstankar...)
Yes....Det ska bli kanon kul...det är mina kära arbetskamrater som "tar" mig imorgon och eftersom jag alltid busar och skojar på jobbet så lär inte min möhippa bli "nådig"...jag har fått reda på att när den blir av så jag kunde ordna med barnvakt till våra döttrar eftersom Nate är i Usa...
Lovar att rapportera vad som händer...hihi...Kram Eva
En liten fråga....har ni alla kommit på hur ni ska ha håret på bröllopet?
Jag vet inte riktigt hur jag ska ha det...funderar på snedlugg....löshår eller ej.......jag har en page som går nästan ner till axlarna men lite uppbobbat i bak om ni förstår vad jag menar. Ska till min frisör och prata igenom lite samtidigt som jag ska lägga i en toning men hon är inte så inne på löshår eftersom enligt henne det börjar bli lite ute men det är väl ändå min önskan som räknas..
Hon tycker att jag ska satsa på en klassisk frisyr på bröllpet och visst det är fint men just denna dag vill man verkligen ha det lilla extra....
F'låt om jag tråkar ut Er med detta men jag satt här precis och funderarde...
Kram EVA
mrs tate to be: Jag har redan varit och gjort provuppsättning. Har ganska långt hår som jag ska ha uppsatt. Svårt att förklara hur, men allt hår fästs upp omlott bak och sedan lockas det. Lockarna fästs sedan så att det blir en "boll" bak med några som hänger ner. En ganska klassisk bröllopsfrisyr alltså. Ska ha både tiara och slöja också.