Valborgsbröllop 2005
Valborgsbröllop 2005
Hej!!!!!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag startade en ny för oss. Kramar!!!
Länk till gamla tråden.
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m795833.html
Valborgsbröllop 2005
Hej!!!!!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag startade en ny för oss. Kramar!!!
Länk till gamla tråden.
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m795833.html
Jag ska ha halvuppsatt hår. Har sådan tur att min kompis tillika tärna är utbildad frisör, och hon ska fixa allt sånt åt mig.
Vi ska färga det först, ungefär en vecka innan bröllopet, i lite olika koppriga nyanser med slingor.
Dagen innan ska det rullas upp på skumgummispolar i lite olika storlekar, så jag får lite naturligt fall.
Själva frisyren blir så att håret läggs i mittbena, och håret längst fram tvinnas löst och fästes lågt i nacken med osynliga nålar. Där bak ska vi också sätta fast lite små blommor.
Det är lite svårt att förklara när jag inte har någon bild, men jag hoppas på en romantisk och enkel frisyr. Jag ska vare sig ha slöja eller tiara.
>Umebruden, ja just det, den klänningen är ju heeelt underbar! Min blivande har sett mig i min klänning också, då jag provade ut den, han blev lite blank i ögonen, och då visste jag att det var den rätta!
>Mrs tate to be, hur gick din möhippa...? Breätta, berätta! Min frisyr blir en blandning av de frisyrer som kan ses i länken:
photos.yahoo.com/sandrawibe
Jag har ju ganska långt blont hår, och vill gärna ha lite höjd, samt att jag kommer att ha en sned slickad lugg, som just nu är på utväxt, så att jag alltid har den i ögonen....
26 dagar kvar!
Ja, jag är också nyfiken på din möhippa, mrs tate to be! Berätta hur det gick!
mrs tate to be: Jag vill också höra hur möhippan gick!
Hej på er alla. Vilken helg det varit. Äntligen bokat en fika med vår flöjtsolist. Hon skall framför Min min Mio tillsammans med kantorn. De har sagt att den kommer att vara fantastisk och att hon kommer att lägga ner mycket tid för det är en otroligt vacker låt. Är så glad att man hittat en som gillar låten lika mycket som vi gör för då kommer de att framföra det otroligt bra.
Jag ska med ha halvt uppsatt hår. Hela paketet med slöja och tiara skall jag ha. Funderar nu på om det räcker med tid med håruppsättning. Skall vara hos frisören 11.30 och vigseln är 15.00. Skall sminka mig själv och det tar minst 1 h för att vara på den säkra sidan och sen skall man ha underkläder och klänning på sig. !!!! Kommer jag verkligen att hinna????? Jag är så orolig för att tiden inte kommer att räcka till. Hur ser ert shema ut för dagen. Vi kommer att tillbringa natten ihopa och äta en rejäl frukost tillsammans och sen dela på oss vid ca 9.00 tiden. Sen är jag hemma och han är hos sin bror. Man tar ett rejält bad och riktigt sköter om sig. Men det tar sin tid det med. Är så orolig för att tiden inte kommer att räcka till......! Hur har ni det?
mrs tate to be: Nu får du allt berätta hur din möhippa gick till. Vi längtar att höra om den. Sitter som på nålar inför min egen. Misstänker att det kommer att ske helgen innan.
Whitebride:
Så här ser mitt schema ut.
7.30 - 10.30 frisören
10.30 - 11.00 tidig lunch
11.00 - 12.00 sminkning
12.00 - 12.30 påklädning
13.00 - 15.00 fotografering
16.00 vigsel
Gucci: Men varför har min frisör satt mig så sent för? Måste höra med henne om det går att sätta tidigare.
Mitt scehma för dagen ser ut som följer:
08.00-12.30 På plats hos frisören, där jag sminkas, friseras och påkläds, min tärna är med hela tiden och fixar även med lunch under dagens gång
13.00 På plats hos fotografen där jag och tärna möter upp min blivande, bestman och vår dotter som skall vara näbb.
15.00 Vigsel!!!
Jag har avsagt mig allt fixande under denna dag, tårta och annat som måste ombesörjas har vi delegerat ut på pålitliga vänner och släktingar. Min blivande skall spendera förmiddagen med sin bestman och sina vänner från lumpen, hoppas att det inte blir för många lugnande klunkar ur fickpluntan bara...
Var är mrs tate to be....?! Hon strök väl inte med under hippningen får man hoppas...?
>White Bride, förhoppningsvis vet din frisör vad hon gör, men kolla för säkerhets skull om du inte kan få komma in tidigare, mest bara för att du skall slippa sitta och stressa upp dig!
Som tur är så bor vi i en liten stad så att hon inte har så många under dagen. Jag skall höra med henne om det inte går att fixa en tid tidigare. Vill såklart inte stressa upp sig i onödan. Det blir man i vilket fall som helst. Eller?
Alltså undra var mrs tate to be har tagit vägen. Hon ligger väl inte fortfarande och har baksmälla vel? Hoppas bara att inget dåligt hänt.
Hittade ett otroligt hotell med ett ganska fräckt badkar i Kina. Länk nedan. Undrar om min blivande skulle kunna tänka sig det som ex på destination för bröllopsresan.. Kanske lite för extremt. Kanske skulle föreslå att ha badkaret i det kommande huset.
bextruthfinder.blogs.com/mental_equilibrium/files/pair.jpg