Valborgsbröllop 2005
Valborgsbröllop 2005
Hej!!!!!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag startade en ny för oss. Kramar!!!
Länk till gamla tråden.
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m795833.html
Valborgsbröllop 2005
Hej!!!!!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag startade en ny för oss. Kramar!!!
Länk till gamla tråden.
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m795833.html
>White bride, coolt, fast jag vet inte riktigt vad jag tycker om de två toastolarna längst fram...:-O
*skrattar* Jo det var just det jag fastnade för. *skrattar så jag får ont i magen* Den är väl härlig.. Tänkt att kunna sitta och trycka på och samtidigt kunna hålla sin älskade i handen. Nog för att kineserna är påhittiga men detta är väl steget för mycket med toaletten.
Eller?
Zandrisen:
De två stolarna kanske är en sorts dubbelbidé? Du vet såna där som fanns i alla badrum på sjuttiotalet?
Whitebride:
Eftersom både frisören är min väninna och fotografen min far så har vi inga uppbundna tider sådär, men planeringen ser ut på ett ungefär så här:
Jag och blivande sover tillsammans och äter frukost tillsammans. Sedan åker jag till min frisör som också är min tärna, och hon fixar mitt hår och jag sminkar mig. Detta hade vi tänkt skulle vara mellan 8.30-9.00 och 11.00 ungefär. Håret är redan rullat sedan dagen innan, så det går lite fortare.
Under tiden gör sig blivande i ordning här hemma tillsammans med sin bror (som är bestman) som ska sova hos oss.
Jag åker hem och äter lunch efter att jag är klar med hår och smink och klär på mig här hemma. Sedan åker vi och checkar in på hotellet (ca 12.00) och sedan börjar vi fotograferingen, så vi har gott om tid för den. Vigsel klockan 15.00.
Föräldrarna ska få köra tårta och sådant till festlokalen medans vi gör oss i ordning.
Är det bara vi som är så gammeldags av oss så att vi är de enda som inte skall ses innan vigseln?
WhiteBride:
Vi ville egentligen inte det, men vi valde att göra så här eftersom vi ville fotas innan. Vi ska fotas på lite olika ställen och vill ha gott om tid, inte stressa över att gästerna väntar.
Dessutom kom vi inte på något bra för gästerna att göra medans de väntar, så därför börjar festen direkt efter vigseln = ingen tid för fotografering då...
Men jag tycker det är en romantisk grej om man har möjlighet att göra det! Vilket härligt ögonblick när ni får syn på varandra!
Umebruden: Jo det tänkte vi med. Vår släkt träffas inte så ofta så de kommer att ha massor att prata om så att tiden kommer att gå jättesnabbt. De kommer mingla som bara den. Så det var vi inte oroliga för.
Hoppas bara att vädret kommer att hålla i sig så att det blir fint väder.
>white bride, vi har resonerat precis som umebruden, vi vill till mottagningen direkt efter vigseln, fast ändå, hade varit mysigt att faktiskt vara gift på fotona... Men men, det kommer att bli superbra, det är jag säker på!
>umebruden, jag tror att det är toastolar, kolla handtaget för spolning bara..:-O
*garvar*
Icke att förglömma toapappret som sitter på varje sida... Kineserna är för underbara!
Alltså jag kan inte låta bli och titta på den. De människorna är otroliga.
Har skickat bilden till min m2b och får se vad ha säger.
Oj f*n! Missade toapappret...
Det kan man väl kalla att k*ssa i kors om något... hihi:D
Vi har äntligen bestämt vad vi ska valsa till nu. Ingen av oss (och särskilt inte han) är särskilt bra på vals, men vi vill göra det ändå bara för sakens skull. Det blir till Henry Mancini's "Ballroom waltz". Den är bara 2.10 lång och går inte så fort, därför valde vi den :D
Jag vet att någon av er tidigare nämnt vad ni ska dansa första dansen till, men jag tänkte ändå fråga vad ni andra valt?