Valborgsbröllop 2005
Valborgsbröllop 2005
Hej!!!!!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag startade en ny för oss. Kramar!!!
Länk till gamla tråden.
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m795833.html
Valborgsbröllop 2005
Hej!!!!!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag startade en ny för oss. Kramar!!!
Länk till gamla tråden.
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m795833.html
fölJa med, menar jag.
Jag har köpt en ring och en slipsnål till min blivande i morgongåva.
Oh...ni gör hela mig varm av lycka med era gulliga ord...ja, det är verkligen kul att få höra att man är saknad...
Funderar och funderar på en morgongåva till min blivande men det är så svårt...hihi..han får ju mig...hihi...faktum är att han inte förstår det här med morgongåva för det finns inte i Usa och han tror att det är något som jag hittat på för att jag har gett honom en liten fin pik om att jag vill ha ett fint armband...
Om en vecka kommer han äntligen hit...vet ni vad jag längtar...något så oerhört...fredaden den 15....hurra....både jag och tjejerna längtar efter honom så det värker....long distance relationship är inte att rekommendera!
Kram till Er alla, mina valborgare!
Morgongåva har jag något speciellt till min man. Han tycker om allt som har med kampsporter att göra tex natur, kultur, kläder och annat som förknippas med kampsporter. Så jag har beställt ett bonsaiträd som blir ca 3 dm högt, gjord av ståltråd och glaspärlor som kommer att stå på en grund av trä där kommer det att vara vit sand som man kan räfsa med en liten räfsa och det kommer att vara en liten konstgjord bäck gjord av blåa vackra stenar som naturligtvis är klistrat fast. Och i sanden kommer det att finnas två hjärtan, i stearin, som smälter ihop och blir ett. Precis som YinYang tecknet. Jag hoppas verkligen att han kommer att tycka om den. De kommer med den samma dag som vi gifter oss, hem till oss så att jag kan gömma undan den tills morgonen efter så har han ingen chans att se den.
Som tur är så är hon som gör den gäst till bröllopet så den kommer fram iallfall.
Oj oj oj Bara 23 dagar kvar.
Börjar ni bli nervösa? Ryser till lite då och då när man helt plötsligt bara tänker på det. Vilken underbar dag det kommer att bli.
Jag är faktiskt förvånansvärt lugn än så länge. Fast lite pirrigt och förväntansfullt är det! Det mesta är fixat så det känns skönt! Men vi vet inte hur mycket alkoholfri dricka vi ska köpa. Hur har ni tänkt?
Oj f------n det har vi glömt. Tusan. Alkoholfria alternativ. Nu menar vi vinet och ölen..... Tusan. Det måste vi köpa med såklart. *tusan tusan tusan* Tack så jättemycket Gucci. Du är en ängel som nämde detta.
Vet faktiskt inte hur mycket alkoholfritt vi skall köpa. Skall såklart köpa en massa läsk och annat alkoholfritt men mest vinet och ölen jag tänker på. Inte många som dricker alkoholfritt men en eller två är det säkert. Hur många är en bra fråga. Får nog höra med marcus idag om vad han säger. Tror nog han ler frågande mot mig och säger "Det har jag heller ingen aning om" *skrattar* Och då blir det nog till att fråga våra föräldrar. Jisses. En del kvar ändå. Håller på med det sista just nu i programmet. Har ändrat vigselprogrammet tusen gånger och likadant med festprogrammet. Men tusan, vi ger oss inte, det skall bli perfekt.
Vi ska inte ge några morgongåvor eftersom pengarna inte riktigt räcker. Så vi kom överens om att göra så. Jag tycker att huvudsaken är att det inte blir en som kommer med något och den andra inte.
Om jag skulle vilja ha något skulle jag vilja få det på bröllopsdagens morgon, typ ett par örhängen att ha på mig eller något. Men det blir inget sådant...
Apropå alkoholfritt så hade vi med i inbjudan att folk skulle säga till om sånt när de svarade. När vi diskuterade med de på festlokalen sa de att de har ett alkoholfritt vin som faktiskt smakar gott! (Det är väl inte allt för lätt att hitta har jag hört)
Dessutom kommer det att finnas massor av mineralvatten, och så läsk till barnen, så om någon vill ha läsk istället går det säkert bra. Till förrätten dricker alla alkoholfritt, så där är det inget problem, det blir lättöl.
Vi kommer att servera mineralvatten eller läsk som alkoholfritt alternativ, och av det köper vi MASSOR då vi av erfarenhet vet att det kommer att gå åt då även alkoholdrickarna vill ha framåt småtimmarna...
Sitter just nu och går igenom allt som är kvar att göra, och ta mig tusan, det börjar sina på uppgifter nu! Nu är det bara att hämta en massa grejer (kläder, tårta, osv) och sen den "roliga" delen: betalning....
Fattar inte hur det kunnat gå så mycket pengar, tycker att vi sparat in på massor med grejer! Har ni hållt budgeten...?
23 dagar. Det är fasen inte klokt, var tar tiden VÄGEN...?!
Japp min budget iallfall. Från början sa M2B att det inte skulle bli mer än 30 000:- men sen sa jag att det räcker inte. Okej räknar vi ifrån min klänning som jag betalar själv och hans kläder och min tärnas och hans bestman så hamnar vi på ca 40000 och det var den som vi satte som senare budget. Så vi har hållt den. Vi sa från början att vi betalar våra egna kläder själv och våra tärnor och bestmans kläder och det inte ingick i budgeten. Så skönt att vi har hållt den. Har ni själv hållt budgeten?
Vi har hållit budgeten på de grejer som var med i den från början, några har blivit dyrare och andra billigare, så det går ungefär jämnt upp.
Däremot har det tillkommit några poster under resans gång, men det rör sig som tur är inte om så stora saker. Jag ska ha linser, och så var jag tvungen att köpa fler hårrullar. Blivandes kläder blev ett par hundringar dyrare än vad vi trott från början. Såna saker.
Igår beställde vi våra blommor, det blev lite billigare, faktiskt, än planerat. Vi hade budgeterat 125-150 per corsage, och de gick på 50 kr styck. Tärnbuketten slutar på 100-150 ungefär, och min brudbukett på 700, så jag tycker vi kom billigt undan. :)